Skocz do zawartości

Ręczny trzyma


Gość huri_khan

Rekomendowane odpowiedzi

Gość huri_khan

Byłem dzisiaj na zakupach przedświątecznych i zostawiłem Astrerixa na parkingu z zaciągniętym ręcznym.

Samochód ruszył bez problemu ale w czasie jazdy odkryłem brak dynamiki, spowodowanej trzymaniem hamulca tylnego koła. Przyjechałem do domu felga tylnego lewego koła była gorąca więc odkręciłem koło potraktowałem sprężynę naciągającą ręczny, ramię i okolice szczęk jakimś "penetratorem" dla pewności także drugie koło także spryskałem. Zakręciłem koło i po ostygnięciu koła przejechałem się. Znowu było czuć "trzymanie" hamulca. Po powrocie okazało się że trzyma prawe koło. W archiwum znalazłem taki temat

 

http://forum.opel24.com/szuranie-przy-hamowaniu-vt3517.htm

 

Jutro sprawdzę jak auto sprawuje się po nocy.

Pytanie czy wystarczy wymiana linki i nasmarowanie "części ruchomych" , czy może czekać mnie jeszcze jakaś niespodzianka? ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan
Warto zdjąć bęben i sprawdzić czy nie pękła sprężyna szczęk.

 

Ale w dwóch kołach w tak krótkim czasie ?

I tak jak napisałem w lewym kole wróciło do normy a w prawym znowu się zablokowało ?

Zobaczę rano co się będzie działo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huri_khan,problem miałem identyczny,ale ja mam tarcze z tyłu i wystarczyło popsikać na części ruchome i je rozruszać.Dla pewności wstawiłem dodatkowe sprężyny na końcu linki.Jak na razie od roku spokój,a tak to bym jaja smażył na felgach ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan
huri_khan,problem miałem identyczny,ale ja mam tarcze z tyłu

 

Nie zwróciłem uwagi na poprzedni post, ja także mam tarcze z tyłu. Więc sprężyny w bębnach odpadają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straym indianskim sposobem

wymontuj cala linka i na kilka dni zamocz w ropie

powinno pomoc

a co do zaciskow z tylu to nie jestem pewiwn czy da sie je tak rozebrac jak na przyyklad w poldku

ale zdjac poczyscic i posamrowac wszystko na bank nie zaszkodzi

 

ewentualnie nowa linka

 

bylbym w stanie zalatwic do 40% taniej niz normalnie kosztuje zamiennik (nie mowiac juz o orygianle z ASO)

 

pomysl i napisz

[email protected]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Po nocnym garażowaniu z nasmarowanymi częściami, rano auto "poszło" po rozum do głowy i nie sprawia problemów.

problem był zapewne z błotem które zalegało w okolicach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huri_khan, czyli masz tarcze z tyłu.Ja dodatkowo odsunąłem cieniutkim śrubokrętem gumki,ktore są na zewnątrz obudowy całego mechanizmu i tam napsikałem Black Magick(lepsze od WD).Wtedy całkowicie problem ustąpil,a tak to naprzemian blokowały się koła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam. U mnie w asterce także po przejechaniu 4-5 km zagrzało się tylne prawe koło. Po zdjęciu bębna i odczepieniu linki okazało się że linka nie wraca, do wymiany-pordzewiała w kilku miejscach, więc w środę po świętach do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności