Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam serdecznie Na wstępie chce powiedzieć ze szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż w mojej Astrze II coś się stało że poprzekręceniu kluczyka ( nie muszę właczać nawiewu ) coś trekocze z spod konsoli środkowej na samym dole. Problem pojawił mi się po przekręceniu pokrętła nawiewu z zimnego na ciepło. Obstawiałem że to może dmuchawa która jest za schowkiem ale to nie to. Nadmuchy chodza prawidłowo tylko to trekotanie Co to może być ? Nadmienię że czasami jak przekręce pokrętło nawiewu na zimne powietrze do końca to trkotania nie słychać.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master22221 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Co to może być ? Słychać nieprawidłową pracę silniczka zaworu nagrzewnicy - widać, że masz klimę. Tam wypina się jakiś ślimaczek, można to złozyć do kupy, ale trzeba rozebrać tunel środkowy i konsolę środkową... Ważne jest teraz w zimie, czy zawór się otwiera i puszcza gorący płyn chłodniczy. W nowych wersjach ten zaworek zastąpiono "lornetką" (płyn cały czas płynie przez nagrzewnicę). Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 Dzieki za odpowiedz Masz rację co do tego zaworku. Odpiołem kabelek i wszystko jest ok. Ogrzewanie grzeje itd.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 chce powiedzieć ze szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.... a wiesz czemu bo jak wszyscy tak opisują tematy jak Ty - nigdy nikt niczego nie znajdzie szukajką ... post napisałeś prawie wzorowo(ort i gram) lecz każdemu innemu pod konsolą by terkotało ... mylę się pozdro ...http://forum.opel24.com/lenistwo-nowych-uzytkownikow-vt41605.htm http://forum.opel24.com/nazewnictwo-tematow-w-dziale-technicznym-vt43550.htm P.S. Ale nie jestes najgorszy - lepsi są ... http://forum.opel24.com/pomocy-vt43964.htm?view=newest   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witajcie ponownie. Mam taki sam problem jak kolega. Parę dni temu podczas jazdy przerkęciłem pokrętło nawiewu i "włączyło" się terkotanie. Zanika ono po przekęceniu maksymalnie w lewo - na zimne. Poza terkotaniem ogrzewanie działa prawidłowo. Czy mogę prosić o jaśniejsze wyjaśnienie jak powazna jest sytuacja? . Ewentualnie czy naprawa u mechanika powinna być droga? Nie wiem czy to jest istotne ale samochód kupilem 1,5 roku temu i nie serwisowalem klimy (nie bijcie:P) pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 ... post kolegi master22221 wyczerpuje zagadnienie - takie wrażenie odnoszę ... ... rozbierz trochę auta i bedziesz wiedział co i dlaczego terkocze ...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master22221 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 czy naprawa u mechanika powinna być droga?Tak, będzie droga, bo sporo jest roboty z demontażem i montażem konsoli. Poza tym fachowiec nie będzie naprawiał ślimaczków tylko wymieni zaworek, a to już spuszczanie płynu chłodzącego, może i wyciąganie nagrzewnicy, koszty, koszty...Najtaniej ci wyjdzie, jesli wyjmiesz moduł sterowania nawiewem i w pozycji "gorące" odetniesz odpowiednie przewody sterujące silniczkiem - terkotać przestanie, a temperaturę regulować będą klapy. W nowszych wersjach nie ma silniczka z zaworkiem tylko rurki przelotowe zwane "lornetką". Jeśli nic nie cieknie - nie musisz nic wymieniać. Jesli natomiast zdecydujesz się na mechanika, to radzę radykalne rozwiązanie - lornetka i nowe oringi uszczelniające. Tylko będzie kosztować. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Dziękuje za info master. Hmm pomysł z przecięciem cięgna nie do końca mnie przekonuje, bo jeżeli dobrze rozumiem, wtedy nie będę miał możliwości korzystać z klimatyzacji - ale jako szybkie i tanie rozwiązanie bardzo ok. Zastanawiam się tylko czy gruntowną naprawę zrobi zwykly mechanik czy raczej serwis klimatyzacji jak pojadę nabijać? Jeśli zamknęłoby się to w 600 - 700 zł to zrobię to tak jak być powinno   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość master22221 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 pomysł z przecięciem cięgnaA kto tak napisał? Przecinasz przewody elektryczne idące do tego silniczka. A cięgna sterują klapami regulując temperaturę. Przecinając przewody masz wersję z lornetką, czyli z otwartą na stałe nagrzewnicą. Pozdr.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.