Skocz do zawartości

Trekotanie z pod konsoli


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Na wstępie chce powiedzieć ze szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Otóż w mojej Astrze II coś się stało że poprzekręceniu kluczyka ( nie muszę właczać nawiewu ) coś trekocze z spod konsoli środkowej na samym dole.

Problem pojawił mi się po przekręceniu pokrętła nawiewu z zimnego na ciepło. Obstawiałem że to może dmuchawa która jest za schowkiem ale to nie to. Nadmuchy chodza prawidłowo tylko to trekotanie

 

Co to może być ?

Nadmienię że czasami jak przekręce pokrętło nawiewu na zimne powietrze do końca

to trkotania nie słychać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

Co to może być ?

Słychać nieprawidłową pracę silniczka zaworu nagrzewnicy - widać, że masz klimę. Tam wypina się jakiś ślimaczek, można to złozyć do kupy, ale trzeba rozebrać tunel środkowy i konsolę środkową... Ważne jest teraz w zimie, czy zawór się otwiera i puszcza gorący płyn chłodniczy. W nowych wersjach ten zaworek zastąpiono "lornetką" (płyn cały czas płynie przez nagrzewnicę). Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzieki za odpowiedz

 

Masz rację co do tego zaworku. Odpiołem kabelek i wszystko jest ok. Ogrzewanie grzeje itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chce powiedzieć ze szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

... a wiesz czemu ;):) bo jak wszyscy tak opisują tematy jak Ty - nigdy nikt niczego nie znajdzie szukajką ... post napisałeś prawie wzorowo(ort i gram) lecz każdemu innemu pod konsolą by terkotało ... mylę się ;);) pozdro ...

http://forum.opel24.com/lenistwo-nowych-uzytkownikow-vt41605.htm

http://forum.opel24.com/nazewnictwo-tematow-w-dziale-technicznym-vt43550.htm

 

P.S. Ale nie jestes najgorszy - lepsi są ...

http://forum.opel24.com/pomocy-vt43964.htm?view=newest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witajcie ponownie.

Mam taki sam problem jak kolega. Parę dni temu podczas jazdy przerkęciłem pokrętło nawiewu i "włączyło" się terkotanie. Zanika ono po przekęceniu maksymalnie w lewo - na zimne. Poza terkotaniem ogrzewanie działa prawidłowo.

 

Czy mogę prosić o jaśniejsze wyjaśnienie jak powazna jest sytuacja? :D. Ewentualnie czy naprawa u mechanika powinna być droga?

Nie wiem czy to jest istotne ale samochód kupilem 1,5 roku temu i nie serwisowalem klimy (nie bijcie:P)

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość silvo44

... post kolegi master22221 wyczerpuje zagadnienie - takie wrażenie odnoszę ...

... rozbierz trochę auta i bedziesz wiedział co i dlaczego terkocze ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

czy naprawa u mechanika powinna być droga?

Tak, będzie droga, bo sporo jest roboty z demontażem i montażem konsoli. Poza tym fachowiec nie będzie naprawiał ślimaczków tylko wymieni zaworek, a to już spuszczanie płynu chłodzącego, może i wyciąganie nagrzewnicy, koszty, koszty...

Najtaniej ci wyjdzie, jesli wyjmiesz moduł sterowania nawiewem i w pozycji "gorące" odetniesz odpowiednie przewody sterujące silniczkiem - terkotać przestanie, a temperaturę regulować będą klapy. W nowszych wersjach nie ma silniczka z zaworkiem tylko rurki przelotowe zwane "lornetką". Jeśli nic nie cieknie - nie musisz nic wymieniać.

 

Jesli natomiast zdecydujesz się na mechanika, to radzę radykalne rozwiązanie - lornetka i nowe oringi uszczelniające. Tylko będzie kosztować. Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziękuje za info master.

Hmm pomysł z przecięciem cięgna nie do końca mnie przekonuje, bo jeżeli dobrze rozumiem, wtedy nie będę miał możliwości korzystać z klimatyzacji - ale jako szybkie i tanie rozwiązanie bardzo ok.

Zastanawiam się tylko czy gruntowną naprawę zrobi zwykly mechanik czy raczej serwis klimatyzacji jak pojadę nabijać? Jeśli zamknęłoby się to w 600 - 700 zł to zrobię to tak jak być powinno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

pomysł z przecięciem cięgna

A kto tak napisał? Przecinasz przewody elektryczne idące do tego silniczka. A cięgna sterują klapami regulując temperaturę. Przecinając przewody masz wersję z lornetką, czyli z otwartą na stałe nagrzewnicą. Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności