Skocz do zawartości

Cała elektryka padła przy odpalaniu!


Gość `Janusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Trafił mi się dość ciekawy przypadek i chyba dość niezwykły.

 

Otóż miałem pewne plany i potrzebny był samochód. Poszedłem więc go sprobować odpalić. Ten samochód to Opel Vectra B 98r. 2.0 Turbo Diesel. Dzień wcześniej odpalałem aby troszkę pochodził przy tak niskich temperaturach. Jednakże dzisiaj historia wyglądała jak z koszmaru.

 

Początkowo grzałem świece z 3-4 razy. Przystąpiłem do pierwszej próby odpalenia - nic.

 

Po tej próbie z raz jeszcze nagrzałem świecę.

 

Następnie kolejna próba - coś się poruszyło ale nie załapał do końca.

 

Kolejna próba - nic i w momencie gdy wyjąłem kluczyk ze stacyjki to tak jakby "zaciął się" kompletnie i samoistnie dalej kręcił.

Próbowałem to anulować wkładając kluczyk i wyjmując jednak nic się nei działo. W końcu przestał.

Pomyślałem sobie że padł akumulator. Znajomy przyjechał z prostownikiem jednakże to także nie pomogło.

 

Dodam jeszcze że podczas podłaczenia do innego pojazdu i przekreceniu kluczyka nic się nie działo ( nie zapalały się kontrolki, komputer pokładowy także). Przed podłaczeniem identyczna sytuacja po "zawieszeniu " się.

Końcówki od akumulatora nie są zaśnierzałe! Akumulator nowy , 3 miesiące temu kupiony- chyba nie rozładował się gdyż przeskakiwała iskra oraz kontrolka w nim wmontowana nie wskazuje że jest on rozładowany.

 

Próbowałem również wymienić bezpieczniki, być może nie te co trzeba?

 

Co to może być za usterka?

 

Liczę na konkretną i przejrzystą pomoc.

 

Z góry serdecznie dziękuję!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż bezpieczniki najbardziej chodzi mi o te główne jest zielony30 i pomarańczowy40(takie duże) i ten co jest obok akumulatora z lewej strony.Bardziej podejrzewam że jest cos ze stacyjką.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam mam czy ma ktoś schemat podliczenia instalacji elektrycznej w oplu vectrze a z roku 92 silnik 1,8 8v bo właśnie przełożyłem silnik i instalacje silnika a byl wczesniej silnik 1,6 8v i mam problem z iskra na swiecy bo jak przekrecam kluczykiem i kontrolki sie zapalaja to jest do kompa tez dochodzi prod a jak przekrece kluczykiem i rozrusznik sie kreci to juz ginie iskra i niewiem czy źle coś podloczylem kable te co są łączone w środku przy komputerze to poloczylem kolorami, a możne być to wina czujnika położenia walu korbowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności