Skocz do zawartości

Ręczny blokuje prawe tylne koło


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Tak jak w temacie. Problem jest taki, że jak zaciągne ręczny przy nierozgrzanych hamulcach to prawe tylne koło się blokuje (już dwa razy tarcza mi się tak rozgrzała że była cała czerwona i ludzie na drodze mi przyjaźnie machali że mi się koło świeci :drunk: ) DO pewnego czasu było ok, mianowicie po rozgrzaniu hamulców ręczny puszczał i było ok (lewarek ręcznego ze sflaczałego stawał się twardy... hehe) no ale ostatnio lewarek jest cały czas jak flak a ręczny ledwo trzyma. Powiedzcie mi czy koszt naprawy tego będzie duży? Wydaje mi się że poprostu tłoczek nie odbija i może wystarczy go wyczyścić ale chciałem zasięgnąć waszej rady :drunk:

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może i być coś z tego

sprawdź również linkę (czy się nie zacina)

i dźwignię ręcznego przy zacisku, czy powraca na swoje pierwotne położenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rada,nie zaciągaj ręcznego ,a jak ci juz trzyma to odciagnij ręcznie przy kole dźwignie aby zluzować ręczny.chyba że tłoczek trzyma ale wtedy tez nozny bedzie ci blokował.a jak sie zrobi cieplej to wpadnij to zrobisz to sobie pod moim okiem z piwem w ręku,tez mam ten sam problem i czekam na dodatnie temp.

acha nie jeździj na zblokowanych hamulcach bo koszty wrosną o 2x tarcze i kpl. klocków,tak więc koło ma się swobodnie toczyć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukaj przyczyny w zaciskach lecz w lince od ręcznego. Już niedługo wiosna i twój problem zniknie wraz jak znikną mrozy i linka nie będzie zamarzała. Jak widzisz każdy o tym pisze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hadzii123, nie koniecznie wina linki,ja wymieniłem linke ale wada została,syf się zbiera na tym sworzniu co wchodzi do zacisku,kwestia 20 min,zabawy.aale mam plana jak go naprawić.byle do wiosny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Guniak masz rację, że przyczyna może też być w zacisku. Najczęściej jednak jest to linka, wystarczy schylić się i zerknąć na pancerz i gumowe osłonki z tyłu (przy kole) jak są popękane to wiadomo że woda zrobi swoje a zwłaszcza w ujemnych temperaturach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No z tym ręcznym i jego nie zaciąganiem to ciężko bo pogoda aż sama się prosi o jego zaciąganie :wesoly: szczególnie że ostatnio z kilkoma znajomymi z pracy odwiedziliśmy kilka miejsc i poupalaliśmy. Co do odciągnięcia ręcznie to niestety nie wiem jak to zrobić :beer: Guniak - jeżeli zapraszasz to chętnie wpadne jak będzie ciepło :beer:

Co do nie-jeżdżenia na zablokowanych kołach - macie racje ale jedyne co mogłem zrobić to poczekać aż tarcza się schłodzi i jechać dalej (o dziwno po tym już koło się nie blokowało).

 

Pogadałem jeszcze z mechanikiem - mówił właśnie że to linka lub zaciski. Pytałem o cene (linka wiadomo jest tania jakby co) ale za zaciski powiedział że regeneracja to ok 600zł .... to naprawde jest takie drogie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem w Astrze F(bębny). Po zaciągnięciu ręczny robi się flak, ale po paru km odpuszcza. Jak jest zimno to po ponownym zaciągnięciu jest to samo, jak ciepło jest ok.

I tu moje pytanie: czy w bębnach może się wajcha zawieszać, a jeśli to wina linki to czy to norma w zimie czy linka już się prosi o zmianę?(u brata w takiej samej astrze jest wszystko cacy).

A przy okazji: gdy po nocy(nawet w lecie)po spuszczeniu ręcznego kołą muszą "zerwać" hamulec(charakterystyczny stuk)i gdy po mokrej nocy bardzo mocno się blokują(szybciej działa tył niż przód, parę hamowań)przy lekkim nacisku na pedał winą mogą być spalone kiedyś szczęki?(obecnie je zmieniłem, przy jednym "zerwaniu"okładzina oderwała się od szczęki a nie od bębna:D, i póki co jest spokój ale aura nie ta, jeśli będzie to samo to gdzie szukać przyczyny?)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cubuś, mozliwe że to korektor hamowania,coś podobnego miałem w Uno ale samo sie pojawiło i sam znikło.

Akita, stawiam na brudny zacisk na 90 %.Cię naprowadze.koniec linki z kulką wchodzi przez oczko w ramię i to ramię porusza się na wieloklinie i ten wieloklin się w zimie strasznie brudzi i zamarza,schyl sie pod auto i zobaczysz potem weź jakis śrubokręt zklinuj to ramie o zacisk i poruszaj góra dół ,ale ma byc wyciągnięty do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności