Skocz do zawartości

Opel Corsa 1,7 DTI elektryka padła


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Jak w temacie przed wczoraj jechałem autem w 1 stronę do sklepu było wszystko ok , z powrotem po odpaleniu silnika zapaliła się kontrolka akumulatora. Jakoś wróciłem do domu , rano próbując otworzyć auto okazało się że rozładował się akumulator. Dziś załatwiłem sobie akumulator od znajomego . Odpaliłem auto pochodziło trochę i zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Na odpalonym silniku oświeciła się kontrolka ABS potem wspomagania elektrycznego i poduszek powietrznych. Gdy zapaliłem światła silnik zdechł. Po wyjęciu kluczyka i ponownym wsadzeniu oraz przekręceniu na fazę 1 , kontrolki i wszystkie światełka na pulpicie zaczęły migać radio włączało się i wyłączało wyraźnie gdzieś urywało prąd . Silnik nie odpala wydaje tylko dziwny dźwięk przy próbie odpalenia . Dodam jeszcze że gdy znowu wyciągnąłem kluczyk odłączyłem aku i znowu powtórzyłem działania z okolic skrzynki z bezpiecznikami zaczęło wydobywać się cykanie. Wiem że to złożony problem ale czy ktoś ma może jakieś hipotezy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

Wszelkie objawy wskazują że uległ awari alternator. U mnie były identyczne ojawy: znikad zapaliła sie kontrolka ładowania, a że do domu miałem ok. 30 km. postanowiłem dojechać. Przed domem zaczeły zapalać sie kontrolki ABS, EPS wspomaganie się wyłaczyło i zaczeły przygasać światła, czyli rozładował sie akumulator.

W alternatorze Hitachi 12V 70A padła płytka prostownicza. Cały koszt naprawy + wymiana 2 łozysk - 206 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Właśnie dziś dzwonił elektryk diody regulator i prostownik w alternatorze się zjarały .. niby mam zabulić koło 300 zł za zrobienie. Obadamy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

U mnie kosztowało tak:

płytka z diodami - 75 zł

2 łożyska+usczelniacz - ok. 55 zł

naprawa (regeneracja) - 75 zł

cały koszt - 206 zł

Jak wróce z pracy, po południu to moge zerknąć na rachunek i szczegółowo ci opisać.

Elektryka w Corsach jest b.słaba. W wrześniu padł rozrusznik, w styczniu alternator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

NO już mam auto z powrotem , oglądałem sobie to cały mostek , regulator i dioda przepalone ;x 300 zł zapłaciłem . Myślę że podziała trochę ; ) Co do elektryki zgodzę się mój kumpel ma też corse c tyle że 1,0 i w zimę już 2 razy elektryka mu siadła ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam Mam podobne obiawy w swojej Corsie Najpierw przestalo mi grac na chwile radio potem zaczeły migac kontrolki na desce czyli ABS i EPS a po chwili padło wspomaganie. Po przejechaniu 20 km zaczął się gotowac elektrolit w Akumulatorze.W pierwszej chwili myslalem ze to akumulator ma zwarcie bo po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wracalo do normy ale po dodaniu gazu zanikalo wszysko nawet elektryka w szybach.Nastepnego dnia chcialem sie dostac do samochodu ale niestety akumulator sie rozladowal kompletnie :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość andrzej_m55

Po przejechaniu 20 km zaczął się gotowac elektrolit w Akumulatorze.W pierwszej chwili myslalem ze to akumulator ma zwarcie

W tym przypadku bym stawiał na alternator i regulator napięcia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, odkopię temat i dodam swoje 3 grosze :)

Miałem to samo z alternatorem, na akumulatorze zrobiłem prawie 100km zanim zaczęły sie zapalać kontrolki (wracałem z delegacji) włożyłem drugi akum, wszysktko wpożo i ruszyłem w dalszą drogę. Wjechałem na autostradę i auto zdechło, zapaliła się kontrolka auta z kluczykiem i trup. za jakiś czas auto zapaliło i przejechało ze 100m. po jakimś znowu czasie ponownie odpalił i zaraz sam zgasł.

 

Alternator już zrobiony, auto zapaliło normalnie, po przejechaniu 100m znowu kontrolka i auto zgasło, nie chce zapalic. podpięcie komputera nie wykazało błędów, jedynie zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nie podaje napięcia na listwe wtryskową. jutro będę grzebał dalej. proszę o pomoc

 

CORSA C 1.7DI 65KM 2002rok 162kkm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcel_kk

jedynie zauważyłem że podczas kręcenia rozrusznikiem nie podaje napięcia na listwe wtryskową.

Oświeć mnie i napisz gdzie znajduje się w Corsie 1.7 DI z silnikiem Isuzu "listwa wtryskowa"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności