Gość Anonymous Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Witam czytalem dość sporo na temat vacuum pompy egr i elektrozaworów . I mam lekki mętlik w głowie mianowicie . Auto ma muła brak jakiej kolwiek dynamiki pod górkę babcia na rowerze jedzie szybciej szybko pedał hamulca stajie się twardy natomiast przy jeździe z dużej górki i ciągłym trzymaniu hamulca pedał hamulca raptownie sam wchodzi do końca podłogi i trzeba naprawdę mocno depnąć żeby się zatrzymać . do tego walnoł ostatnio alternator więc sumujac wszystkie minusy postanowiłem wiec , rozebrac auto na tyle ile potrafie i posprawdzać conieco , Rozebrałem cały kolektor dolotowy (benzyna ), przemyłem egr wd-40 , wszystko az sie klejiło od czarnego mułu. Rozebrałem Siłownik klap zawirowań wylał sie z niego czarny olej przemyłem go i wziołem sie za elektrozawory .3 elektrozawory ten sam problem gumowa część zatyczki ktora styka sie z membraną była wyrobiona miała wyraziste wgłębienia , usunołem więc starą warstwę silikonu i nałożyłem drugą . Elektrozawory były zalane olejem najbardziej ten do którego idzie silikonowy wężyk od Siłownika klap zawirowań . Teraz stoje przed vacuum pompą i odłączyłem od niej szybkozłącze dotknołem krućca i jest mokry od oleju . Ściągnołem gumowy wężyk z dołu vacuum pompy i tam tez jest wilgotno - PYTANIE 1- czy powinienem wymienić tą pompę?? PYTANIE 2- czy można ją jakoś przemyć przeczyścić zeby znów zadziałała?? PYTANIE 3- czy jakieś wycieki z niej są dopuszczalne??? czy powinna być całkiem sucha?? Poza tym turbina też jest mokra jak wyciągnołem gumowy wąż z metalowej rury . PYTANIE 4- czy jest dopuszczalne zeby turbina była w jakimś stopniu wilgotna czy powinna być całkiem sucha?? Słyszałem też że skoro w egr kolektorze itp. jest czarny osad/olej to w intercoolerze bedzie jeszcze wiecej stąd PYTANIE 5- jak się wziąść za sprawdzenie tego i ewentualne czyszczenie PROSZE O LINKI ps nie działa mi klimatyzacja czy to ma jakiś wpływ ?? PYTANIE 6 -odmulanie czy jest mozliwość zamontowania takiej od olejarki gdzieś na wężu przed egr czy przed intercollerem?? czy gdziekolwiek i czy to by zadziałało ?? żeby zmiejszyć częstotliwość mycia powyższych elementów http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424 PYTANIE 7 - co by dało odłączenie odmy i poprowadzenie jej pod silnik pomijając aspekt ekologiczny , co na to przepływomierz powietrza , turbo , i podciśnienie , czy jest szansa ze egr wkońcu będzie czyściejszy czy uszkodzi taki silnik??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Rozebrałem Siłownik klap zawirowań wylał sie z niego czarny olej przemyłem go i wziołem sie za elektrozawory .3 elektrozawory ten sam problem gumowa część zatyczki ktora styka sie z membraną była wyrobiona miała wyraziste wgłębienia , usunołem więc starą warstwę silikonu i nałożyłem drugą . Wakupompa pada - raczej wymianaJeśli masz dużo oleju przy turbinie w niedługim czasie czeka cię wymiana lub regeneracja. Żywotność turbiny uzależniona jest od jej prawidłowej eksploatacji http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/40627-turbina-i-turbodoladowanie/ PYTANIE 5- jak się wziąść za sprawdzenie tego i ewentualne czyszczenieNa pewno wiesz jak uruchomić wyszukiwarkę, na szybkiego znalazłem tohttp://forum.opel24.com/czyszczenie-intercoolera-vt20113.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-97264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 super mam odpowiedz na pyt 5 dzieki , przeczytałem jak powinienem dbać o turbo jedno mnie tylko nurtuje bo jest w tym poście napisane że mogą wystąpić śladowe ilości oleju za turbem przed tym gumowym wężem , wydaje mi się że u mnie są one śladowe jest tam poprostu torchę wilgotno czy zgadzasz sie z tym ze moze tak być czy może powinno być tam kompletnie sucho? I jest tam też napisane ciekawe zdanie że turbo bierze energie ze spalin - czy to znaczy że praktycznie niemoge odłączyc odmy i poprowadzić jej pod silnik??Czyżby w ten sposób turbo straci smarowanie i swoje "paliwo " czyli spaliny ?? popraw mnie jak coś źle rozumuje , bo mi sie to juz wszystko zlewa powoli w bezsens   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-97162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Przy większych przebiegach zazwyczaj jest normą że turbina poci się (jest wilgotno) od oleju, zużycie podzespołów. Tak turbina jest napędzana przez spaliny, tu masz zasadę działania turbiny http://www.techmot.pl/lang-pl/zasada-dzialania-turbosprezarki.html Nic ci nie da odłączenie odmy, poza tym że będziesz czuć spaliny w w środku auta (odma podłączona jest za przepływką). W innych silnikach można zaślepić EGR aby uniknąć osadzania się sadzy w kolektorze dolotowym, niestety w tym silniku nie da się tego zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-97046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 ok skoro niemożna zaślepić egr to czy można w jakiś sposób zrobić taką odolejarke krórej link umieściłem na początku np gdzieś za turbem ... albo jakiś dodatkowy filterek założyć zdało by to egzamin?? to ten link tak wrazie w http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-96953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Jaki masz przebieg na tym silniku, skoro tak dużo cieknie z tej odmy to prawdopodobnie uszczelniacze są do wymiany (przedmuchy w głowicy) a odma powinna działać tak jak ta od oliwiarka (środek zastępczy ale nie rozwiążesz problemu ubytku oleju po założeniu tego czegoś) . W poprzednim temacie jeden z kolegów już ci o tym wspominał że będziesz miał skarbonkę z tym silnikiem. Skoro robiłeś przekładkę to mechanik powinien to wszystko sprawdzić i zrobić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-96901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Jaki masz przebieg na tym silniku, skoro tak dużo cieknie z tej odmy to prawdopodobnie uszczelniacze są do wymiany (przedmuchy w głowicy) a odma powinna działać tak jak ta od oliwiarka (środek zastępczy ale nie rozwiążesz problemu ubytku oleju po założeniu tego czegoś) . W poprzednim temacie jeden z kolegów już ci o tym wspominał że będziesz miał skarbonkę z tym silnikiem. Skoro robiłeś przekładkę to mechanik powinien to wszystko sprawdzić i zrobić. wiem zrozumiałem ale strasznie uparty jestem chce sobie to auto zostawić , a z odmy nie leci nie wiadomo jak tylko martwie się o ten kolektor dolotowy nie chce mi się powtarzać tego samego zabiegu co jakiś czas dlatego pytam czy takie rozwiązanie z tym cutch oil tank-iem załatwiło by sprawe... silnik ma 70000 mil jakieś 120TYS KM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-96719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Przeczyść dokładnie cały układ dolotowy (w tym intercooler), masz tu instrukcję odnośnie kolektora (lub porównaj czy tak samo to robiłeś) http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm i nie martw się że zatka ci się to z powrotem (tam masz fotkę jak on wyglądał po przejechaniu ok 200000). Sprawdź układ podciśnieniowy wakuometrem (przewody zaworki i złączki) jakie masz podciśnienie, bo od tego zależy prawidłowa praca silnika. Tylko wcześniej poszukaj dobrej waku pompy może być używana aby była sprawna (-0.9 bara). Daj sobie spokój z tą od oliwiarką zbędne koszta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28220-odmulanie-silnika-x20dth-dti-diesel/#findComment-96677 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.