Skocz do zawartości

odmulanie silnika x20dth dti diesel


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam czytalem dość sporo na temat vacuum pompy egr i elektrozaworów .

I mam lekki mętlik w głowie mianowicie .

Auto ma muła brak jakiej kolwiek dynamiki

pod górkę babcia na rowerze jedzie szybciej

szybko pedał hamulca stajie się twardy

natomiast przy jeździe z dużej górki i ciągłym trzymaniu hamulca pedał

hamulca raptownie sam wchodzi do końca podłogi i trzeba naprawdę mocno depnąć żeby

się zatrzymać .

 

 

do tego walnoł ostatnio alternator więc sumujac wszystkie minusy postanowiłem wiec ,

rozebrac auto na tyle ile potrafie i posprawdzać conieco ,

 

Rozebrałem cały kolektor dolotowy (benzyna ), przemyłem egr wd-40 , wszystko az sie klejiło od czarnego mułu.

 

Rozebrałem Siłownik klap zawirowań wylał sie z niego czarny olej przemyłem go i

wziołem sie za elektrozawory .3 elektrozawory ten sam problem gumowa część zatyczki ktora styka sie z membraną

była wyrobiona miała wyraziste wgłębienia , usunołem więc starą warstwę silikonu i nałożyłem drugą .

 

Elektrozawory były zalane olejem najbardziej ten do którego idzie silikonowy wężyk od Siłownika klap zawirowań .

Teraz stoje przed vacuum pompą i odłączyłem od niej szybkozłącze dotknołem krućca i jest mokry od oleju .

Ściągnołem gumowy wężyk z dołu vacuum pompy i tam tez jest wilgotno -

PYTANIE 1- czy powinienem wymienić tą pompę??

PYTANIE 2- czy można ją jakoś przemyć przeczyścić zeby znów zadziałała??

PYTANIE 3- czy jakieś wycieki z niej są dopuszczalne??? czy powinna być całkiem sucha??

 

Poza tym turbina też jest mokra jak wyciągnołem gumowy wąż z metalowej rury .

PYTANIE 4- czy jest dopuszczalne zeby turbina była w jakimś stopniu

wilgotna czy powinna być całkiem sucha??

 

Słyszałem też że skoro w egr kolektorze itp. jest czarny osad/olej to w intercoolerze bedzie jeszcze wiecej

stąd

PYTANIE 5- jak się wziąść za sprawdzenie tego i ewentualne czyszczenie :wink: PROSZE O LINKI

ps nie działa

mi klimatyzacja czy to ma jakiś wpływ ??

 

 

PYTANIE 6 -odmulanie czy jest mozliwość zamontowania takiej od olejarki gdzieś na wężu przed egr czy przed intercollerem?? czy gdziekolwiek i czy to by zadziałało ?? żeby zmiejszyć częstotliwość mycia powyższych elementów

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424

 

PYTANIE 7 - co by dało odłączenie odmy i poprowadzenie jej pod silnik pomijając aspekt ekologiczny , co na to przepływomierz powietrza , turbo , i podciśnienie , czy jest szansa ze egr wkońcu będzie

czyściejszy czy uszkodzi taki silnik??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem Siłownik klap zawirowań wylał sie z niego czarny olej przemyłem go i

wziołem sie za elektrozawory .3

elektrozawory ten sam problem gumowa część zatyczki ktora styka sie z membraną

była wyrobiona miała wyraziste wgłębienia , usunołem więc starą warstwę silikonu i nałożyłem drugą .

Wakupompa pada - raczej wymiana

Jeśli masz dużo oleju przy turbinie w niedługim czasie czeka cię wymiana lub regeneracja. Żywotność turbiny uzależniona jest od jej prawidłowej eksploatacji

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/40627-turbina-i-turbodoladowanie/

PYTANIE 5- jak się wziąść za sprawdzenie tego i ewentualne czyszczenie

Na pewno wiesz jak uruchomić wyszukiwarkę, na szybkiego znalazłem to

http://forum.opel24.com/czyszczenie-intercoolera-vt20113.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

super mam odpowiedz na pyt 5 dzieki ,

przeczytałem jak powinienem dbać o turbo jedno mnie tylko nurtuje bo jest w tym poście napisane że mogą wystąpić śladowe ilości oleju za turbem przed tym gumowym wężem , wydaje mi się że u mnie są one śladowe

jest tam poprostu torchę wilgotno czy zgadzasz sie z tym ze moze tak być czy może powinno być tam kompletnie sucho?

I jest tam też napisane ciekawe zdanie że turbo bierze energie ze spalin - czy to znaczy że praktycznie niemoge odłączyc odmy i poprowadzić jej pod silnik??Czyżby w ten sposób turbo straci smarowanie i swoje "paliwo " czyli spaliny ??

popraw mnie jak coś źle rozumuje , bo mi sie to juz wszystko zlewa powoli w bezsens

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy większych przebiegach zazwyczaj jest normą że turbina poci się (jest wilgotno) od oleju, zużycie podzespołów. Tak turbina jest napędzana przez spaliny, tu masz zasadę działania turbiny http://www.techmot.pl/lang-pl/zasada-dzialania-turbosprezarki.html

Nic ci nie da odłączenie odmy, poza tym że będziesz czuć spaliny w w środku auta (odma podłączona jest za przepływką). W innych silnikach można zaślepić EGR aby uniknąć osadzania się sadzy w kolektorze dolotowym, niestety w tym silniku nie da się tego zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok skoro niemożna zaślepić egr to czy można w jakiś sposób zrobić taką odolejarke krórej link umieściłem na początku :D np gdzieś za turbem ... albo jakiś dodatkowy filterek założyć

zdało by to egzamin??

 

to ten link tak wrazie w http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245424

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz przebieg na tym silniku, skoro tak dużo cieknie z tej odmy to prawdopodobnie uszczelniacze są do wymiany (przedmuchy w głowicy) a odma powinna działać tak jak ta od oliwiarka (środek zastępczy ale nie rozwiążesz problemu ubytku oleju po założeniu tego czegoś) . W poprzednim temacie jeden z kolegów już ci o tym wspominał że będziesz miał skarbonkę z tym silnikiem. Skoro robiłeś przekładkę to mechanik powinien to wszystko sprawdzić i zrobić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jaki masz przebieg na tym silniku, skoro tak dużo cieknie z tej odmy to prawdopodobnie uszczelniacze są do wymiany (przedmuchy w głowicy) a odma powinna działać tak jak ta od oliwiarka (środek zastępczy ale nie rozwiążesz problemu ubytku oleju po założeniu tego czegoś) . W poprzednim temacie jeden z kolegów już ci o tym wspominał że będziesz miał skarbonkę z tym silnikiem. Skoro robiłeś przekładkę to mechanik powinien to wszystko sprawdzić i zrobić.

wiem zrozumiałem ale strasznie uparty jestem chce sobie to auto zostawić ,

a z odmy nie leci nie wiadomo jak tylko martwie się o ten kolektor dolotowy nie chce mi się

powtarzać tego samego zabiegu co jakiś czas dlatego pytam czy takie rozwiązanie z tym cutch oil tank-iem załatwiło by sprawe... silnik ma 70000 mil jakieś 120TYS KM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyść dokładnie cały układ dolotowy (w tym intercooler), masz tu instrukcję odnośnie kolektora (lub porównaj czy tak samo to robiłeś) http://forum.opel24.com/czyszczenie-kolektora-dolotowego-w-silnikach-dti-vt44042.htm i nie martw się że zatka ci się to z powrotem (tam masz fotkę jak on wyglądał po przejechaniu ok 200000). Sprawdź układ podciśnieniowy wakuometrem (przewody zaworki i złączki) jakie masz podciśnienie, bo od tego zależy prawidłowa praca silnika. Tylko wcześniej poszukaj dobrej waku pompy może być używana aby była sprawna (-0.9 bara). Daj sobie spokój z tą od oliwiarką zbędne koszta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności