Skocz do zawartości

1.9 CDTI 150KM syczenie przy zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie

 

mam problem, mianowicie... Przy zapalaniu zimnego silnika (bezproblemowo startuje) słychać w równych odstępach czasowych syczenie bądź swego rodzaju pisk ale nie jest to swist powietrza, wraz we zwiększeniem obrotów syczenie przyspiesza, gdy silnik staje sie coraz bardziej ciepły syczenie jest coraz cichsze az w końcu zanika całkowicie, czym to może byc spowodowane? dodam ze słychac ten dzwięk w rejonie alternatora bądz rolek rozrządu.. czy to moze byc zacierająca się rolka? rozrząd był wymieniany 20 tys. km temu, chociaż częstotliwosc obrotu rolki nie pasuje do czestotliwosci tego dziwnego dzwięku.. proszę o pomysły i pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

czy to moze byc zacierająca się rolka? rozrząd był wymieniany 20 tys. km temu,

a co dokladnie bylo wymieniane?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96869
Udostępnij na innych stronach

rozrząd wymieniany w serwisie Opla w Niemczech więc zakładam ze wszystko zgodnie z zaleceniami, uwierzcie mi, był wymieniany, nie jest to sfałszowany wpis w książcze serwisowej:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96866
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos to neguje?? pytam sie tylko co bylo przy rozrzadzie wymieniane...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96861
Udostępnij na innych stronach

przepraszam bardzo, to prawda, nikt nie negował, nie mam pojęcia, nie było mnie przy tym.. zastanawia mnie znikanie tego dzwięku przy ciepłym silniku, gdyby to była rolka albo łożysko dawało by o sobie znac chyba cały czas, co o tym koledzy sądzicie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96860
Udostępnij na innych stronach

powiem tak, jak mialem mondeo to mialem problem z paskiem wielorowkowym. co naprawe kilka dni/tygodni pozniej zaczynalo piskac gdy silnik zimny i wilgotno na polu bylo. objawy ustawaly na cieplym silniku. poniewaz serwis usterki nie zauwazal skonczylo sie to parukrotnym zerwaniem paska i uszkodzeniem napinacza, az w koncu wymieniono wszystkie rolki. oczywiscie ostatnia wymieniona rolka byla trefna...

wiec moze i u ciebie podobnie. moze wymieniono sam rozrzad bez pompy wody, albo jakas rolka piska.

na wszelki wypadek kontroluj temp silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96853
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybką odpowiedz.. ale to syczenie nie jest podobne do pisku rolki, w poprzednim samochodzie miałem notoryczny problem z napinaczem paska, padał co pół roku, moze to jakies wczesne stadium, będe musiał to obserwowac. Jak tak słuchałem tego silnika to wpadłem na dosc dziwny pomysł, czy to nie jest jakies uchodzące powietrze pod cisnieniem.. nie wiem czy to jest możliwe aby zimny silnik, bez dodawania gazu, co powiedzmy sekunde kierował cisnienie powietrza na zewnątrz, to mój pierwszy silnik z turbiną wiec jestem niedoedukowany w tym względzie. Jest w ogóle cos takiego możliwe?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96834
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś tak miałem jak nie dokręciłem świec żarowych przy ich wymianie.

Świst pochodził od sprężanego tłokiem powietrza uciekającego nieszczelnościami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96825
Udostępnij na innych stronach

hmmm.. no niestety nie wymieniałem swiec żarowych, ale czy nie ma w tej okolicy silnika jakiegos zaworu bezpieczenstwa(między filterem powietrza a blokiem silnika), w senisie zabezpieczającego przed zbyt wysokim cisnieniem w układzie dolotowym i moze tez zawór nawalił i nie trzyma cisnienia.. sam nie wiem, musze podjechac nad kanał i może od spodu znajdę coś co mogło by za ten swist odpowiadac, koledzy, jakies inne propozycje takiego dziwnego dzwięku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96808
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności