Gość wm42 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 witam serdecznie mam problem, mianowicie... Przy zapalaniu zimnego silnika (bezproblemowo startuje) słychać w równych odstępach czasowych syczenie bądź swego rodzaju pisk ale nie jest to swist powietrza, wraz we zwiększeniem obrotów syczenie przyspiesza, gdy silnik staje sie coraz bardziej ciepły syczenie jest coraz cichsze az w końcu zanika całkowicie, czym to może byc spowodowane? dodam ze słychac ten dzwięk w rejonie alternatora bądz rolek rozrządu.. czy to moze byc zacierająca się rolka? rozrząd był wymieniany 20 tys. km temu, chociaż częstotliwosc obrotu rolki nie pasuje do czestotliwosci tego dziwnego dzwięku.. proszę o pomysły i pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 czy to moze byc zacierająca się rolka? rozrząd był wymieniany 20 tys. km temu, a co dokladnie bylo wymieniane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wm42 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 rozrząd wymieniany w serwisie Opla w Niemczech więc zakładam ze wszystko zgodnie z zaleceniami, uwierzcie mi, był wymieniany, nie jest to sfałszowany wpis w książcze serwisowej:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96866 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 a czy ktos to neguje?? pytam sie tylko co bylo przy rozrzadzie wymieniane...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wm42 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 przepraszam bardzo, to prawda, nikt nie negował, nie mam pojęcia, nie było mnie przy tym.. zastanawia mnie znikanie tego dzwięku przy ciepłym silniku, gdyby to była rolka albo łożysko dawało by o sobie znac chyba cały czas, co o tym koledzy sądzicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 powiem tak, jak mialem mondeo to mialem problem z paskiem wielorowkowym. co naprawe kilka dni/tygodni pozniej zaczynalo piskac gdy silnik zimny i wilgotno na polu bylo. objawy ustawaly na cieplym silniku. poniewaz serwis usterki nie zauwazal skonczylo sie to parukrotnym zerwaniem paska i uszkodzeniem napinacza, az w koncu wymieniono wszystkie rolki. oczywiscie ostatnia wymieniona rolka byla trefna... wiec moze i u ciebie podobnie. moze wymieniono sam rozrzad bez pompy wody, albo jakas rolka piska. na wszelki wypadek kontroluj temp silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wm42 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Dzieki za szybką odpowiedz.. ale to syczenie nie jest podobne do pisku rolki, w poprzednim samochodzie miałem notoryczny problem z napinaczem paska, padał co pół roku, moze to jakies wczesne stadium, będe musiał to obserwowac. Jak tak słuchałem tego silnika to wpadłem na dosc dziwny pomysł, czy to nie jest jakies uchodzące powietrze pod cisnieniem.. nie wiem czy to jest możliwe aby zimny silnik, bez dodawania gazu, co powiedzmy sekunde kierował cisnienie powietrza na zewnątrz, to mój pierwszy silnik z turbiną wiec jestem niedoedukowany w tym względzie. Jest w ogóle cos takiego możliwe?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96834 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 Kiedyś tak miałem jak nie dokręciłem świec żarowych przy ich wymianie. Świst pochodził od sprężanego tłokiem powietrza uciekającego nieszczelnościami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wm42 Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 hmmm.. no niestety nie wymieniałem swiec żarowych, ale czy nie ma w tej okolicy silnika jakiegos zaworu bezpieczenstwa(między filterem powietrza a blokiem silnika), w senisie zabezpieczającego przed zbyt wysokim cisnieniem w układzie dolotowym i moze tez zawór nawalił i nie trzyma cisnienia.. sam nie wiem, musze podjechac nad kanał i może od spodu znajdę coś co mogło by za ten swist odpowiadac, koledzy, jakies inne propozycje takiego dziwnego dzwięku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-96808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mkaleta Opublikowano 20 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2010 Witam. U mnie takie objawy oznaczaly wymiane paska klinowego i jak reka odjal Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28278-19-cdti-150km-syczenie-przy-zimnym-silniku/#findComment-21844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.