Gość dany_202122 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Witam. Mógł by mi ktoś doradzić jak ustawić krokowca? (na ile kroków). Moja Astra 1.4 na lpg dusi się. Wymieniłem membrany w reduktorze (I generacja) i sterownik na(bingo M) wraz z okablowaniem... załączam foto z programu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/47ee491ced178b06.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ddd0246c7092544.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/84e9541906f59460.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0605cbd438eb480.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d8b29f03e5645c9.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/93cd564d58ae689d.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55ebc8becc0a0ee9.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 no jak na moje ucho to masz za małą ustawioną czułość membrany na reduktorze. PWA pewnie masz ustawione na 100 a wychylenia przy obciążeniu masz na -/+40. na tym screenie gdzie masz 3950 obrotów na minete widzisz że krokowiec jest w pozycji 140 czyli otwarcie maksymalne a wskazania sondy lambda to całe 0 V czyli mieszanka zbyt uboga. Auto dusi się i to mnie specjalnie nie dziwi bo ma za mało gazu. ponad to, takie ustawienie może Ci jeszcze kuku zrobić w postaci wypalonej UPG bądź gniazd zaworowych. Na moje oko to powinieneś zacząć od tego: (zakładam że Twój parownik jest w pełni pełnosprawny) na gazie dygnij obroty do jakichś 3000 ( silnik rozgrzany), zwiększaj czułość na parowniku aż położenie krokowca spadnie do wartości około 100 kroków ( nie tyle spaść co oscylować wokół 100, powiedzmy od 90 do 110 lub od 95 do 105 to już różnie może wyjść - zależy od wielu rzeczy). Po korekcie dla obrotów wysokich schodzisz na niskie obroty i regulujesz śrubą od dawki podstawowej tak oby również tutaj ( niskie obroty) ustawienie krokowca oscylowało wokół 100. Możesz nawet ustawić troszke mniejszą dawkę, tak oby ustawienie silnika krokowego oscylowało wokół wartości 100 - 110. da Ci to delikatne wzbogacenie mieszanki po gwałtownym naciśnięciu gazu. Po ustawieniu dawki podstawowej znów zwiększasz obroty do np 3000 i podregulowujesz znów aby ustawienie krokowca oscylowało wokół wartości 100. Po tym sprawdzasz czy na wolnych obrotach jest ok. Jeśli tak to już prawie koniec, jeśli nie to regulujesz aż będzie ok. Tutaj pojawia się problem identyfikacji odpowiednich śrub na parowniku, różnie ludzie nazywają te śrubki. Generalnie chodzi o to aby wartość położenia silnika krokowego nie wzrastała/malała przy zwiększaniu obrotów. Jeśli w całym zakresie obrotów ustawienie krokowca oscyluje wokół wartość 100 (powiedzmy 90 - 110) to jest instalacja ustawiona ok - charakterystyka pracy jest liniowa(konieczny do tego jest odpowiednio dobrany mikser). ładnie to widać jak podłączysz komputem na tym wykresie od silnika krokowogo, jeśli tendencja jest rosnąca/malejąca - zauważysz to. na koniec można jeszcze włączyć naukę i w zasadzie było by już na tyle Aha, oczywiście to PWA jako 100 to nie jest żadna rygorystyczna wartość - równie dobrze może być to 80, jak i 120, ważne aby PWA nie miało wartości skrajnych, np. 30 lub 200 trzeba też uważać na strzały w dolot - to podobno przy ubogiej mieszance się potrafi zdarzyć. osobiście to nigdy strzału podczas regulacji nie doświadczyłem, ale żeby nie było że nie ostrzegałem ja tak regulując instalację nie widzę różnicy mocy miedzy gazem a benzyną, spalanie to średnio 8.5 ltr gazu. silnik mam taki jak u Ciebie, regulacja sprawdzała się też w innych od opla autach, dodać oczywiście muszę że regulacja taka sens ma jedynie z nowym ew dobze wytrzepanym filtrze powietrza, gdyż ma on ogromny wpływ na podciśnienie które panuje w układzie dolotowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dany_202122 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Dzieki kolego za rade jutro ustawie według Twoich zaleceń   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 napisz czy po regulacji dobrze mruczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dany_202122 Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Próbowałem Twoim sposobem ale nie dałem rady. chyba mam sąde walnieta podczas pracy na bezynie cały czas wskazuje 0.00V. Sadze,ze reduktor mam dobrze ustawiony bo przedtem chodził mi luks,ale membrany z czasem zrobiły sie twarde.Wiec je wymieniłem. reduktor ustawiłem tak jak był. miałem układ sterujacy ''LECHO" ale centralka sie pierdzieliła wiec wymieniłem wszystko na "Bingo M" a zatem teoretycznie pozostaje tylko wykalibrowac ustawienia krokowca według Twoich zalecen postepowałem ale krokowiec cały czas trzymał sie na 140 kroków. Podnosił sie i opadal podczas dodawania gazu ale mimo krecenia reduktorem i tak ladował na 140. Możesz mi doradzić jak samego krokowca ustawic(wartości PWA,mini/max otwarcie na biegu jałowym itd.) ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 błędnie rozumujesz, to że ostatnio miałeś dobrze reduktor ustawiony, nie oznacza że po wymianie membran tak zostało, te nowe mogą mieć troche inną "charakterystykę" i parownik musisz ustawić od nowa. nie dam Ci swoich ustawień bo w niczym Ci nie pomogą jak masz rozregulowany parownik, silnik krokowy kompensuje tylko skład mieszanki, jest to regulacja można powiedzieć precyzyjna ( zakres kilku czy kilkunastu kroków ) musisz zacząć od regulacji parownika przede wszystkim. Jeśli na benzynie sonda pokazuje 0 V to raczej ona jest walnięta, chyba że się po prostu rozpięła. najlepiej chyba było by ją wymienić. w sumie można ustawić krokowca w stałym położeniu i ustawić instalację na słuch, ale jak się na słuch ustawia to ja już niestety pojęcia nie mam. to jest degradacja instalacji z generacji II na I ale moim zdaniem o wiele lepiej jest wymienić sondę i ustawić to poprawnie, tak jak być powinno. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dany_202122 Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 I Ja tak myśle. Po 1sonde wymienie i bede ustawiał Twoim sposobem Pozdrawiam...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 daj znać jak się skończyło. Pozdrawiam również   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 zanim wymienisz sonde ,sprawdz czy jest dobrze podłączona ,najlepiej miernikiem przy wtyczce od sondy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dany_202122 Opublikowano 25 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2010 powiem tak: sprawdzając miernikiem sonde-daje prad... ale gdy podłacze interfejs pod Bingo to podczas pracy na benzynie nie wskazuje zadnego napiecia,gdy przełacze na gaz to czasem napiecie wskazuje (przeważnie) przy 2700tys/obr. Ale gdy kupiłem ta Astre to miała sąde z trzema przewodami z czego tylko czarny był podłaczony... (ktoś prowizorke robił...) w kwietniu kupie oryginał boscha... I tu mam pytanie,,,Nie wiesz jakie oznaczenie powinna miec sonda do silnika C14NZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.