Gość Ahir Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 pisałem o problemie już w innym temacie, jednak nie dostałem żadnej odpowiedzi.. nie wiem czy nikt nie zna rozwiązania czy temat po prostu mało widoczny.. dlatego postanowiłem napisać nowy temat.. oczywiście korzystałem też z opcji szukaj.. a sprawa wygląda dokładnie tak: po zakupie autka okazało się, że wyskakują dwa błędy (sprawdzane poprzez gaz, hamulec, zapłon) jeden z nich to były świece drugi --> ECN 245258 czyli według instrukcji z forum należy odczytać jako P0245 - a przez komputer w "nie-ASO" też niby pokazuje 245.. "nasz lokalny mechanik" po zrobieniu wszystkich spraw zakupowych (filtry, oleje, również świece) stwierdził, że z autem jest wszystko totalnie OK.. sprawdzane na kompie, zero byków w pamięci, wszystkie wartości prawidłowe, obroty, temperatura, czujniki.. etc. etc. jednak po przejechaniu około 40km błąd powrócił.. (oczywiście błędu świec już nie było został "tylko" ten P0245) po oglądnięciu auta po raz drugi i kolejnym wykasowaniu byka miało być OK.. jednak po kolejnych około 40km błąd znowu powrócił.. pojechałem więc do ASO ... Delta-Plus w Chorzowie.. (jakieś opinie o nich?) wg. nich błąd faktycznie jest i nazwali to tak: "nie występuje czujnik ciśnienia filtra cząsteczek stałych - usterka przewodu elastycznego" oraz koszt.. 350pln przewód 150pln wymiana.. trochę sporo jak za jakiś kabelek więc z tą informacją wróciłem do mechanika.. który jednak nie znalazł tego przewodu i wg. niego wszystkie wyglądają OK.. ale, że błąd wraca pojechał z autem do zaprzyjaźnionego mechanika z lepszym sprzętem do Opla.. szef tego drugiego warsztatu wraz ze swoim renomowanym elektrykiem spędzili nad autem cały dzień i również nic nie znaleźli.. oczywiście powtórka z rozrywki.. wykasowanie byka.. po około 40km powrót.. pytanie, co teraz? podobno ASO Mucha Tychy jest jednym z lepszych ASO w okolicy - czy to prawda? znalazłem też 3 niezależne serwisy Opla w rejonie Katowic.. http://www.ttautoserwis.katowice.pl/ http://www.opelserwis.pl/ http://www.opel24.pl/index.html z czego ten pierwszy, w Szopienicach, jest podobno dość dobry.. czy ktoś może coś potwierdzić albo czemuś zaprzeczyć jeżeli chodzi o te ASO w Tychach i te niezależne serwisy w Katowicach? a może pojechać jeszcze w te 4 miejsca na diagnozę i wtedy decydować jeżeli gdzieś się powtórzy? może ktoś ma jakiś pomysł co to może być, albo potwierdzi wersje ASO w Chorzowie...? bardzo proszę o pomoc! aha ps. jeszcze jedna kwestia.. na różnych listach błędów znalazłem dwa rozwinięcia oznaczenia 245.. jedno: 0245 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy lub przerwa drugie: P0245 "Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki - niski sygnał" skąd te różnice? a może to samo inaczej nazwane?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 ECN 245258 = P 2452 P2452 Partikelfilter Druck Sensor Spannung zu groß czujnik cisnienia DPFu, napiecie za wysokie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ahir Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 dzięki, czyli jednak warto napisać wszystko.. źle odczytałem błąd? myślałem, że liczą się 3 pierwsze.. oznacza to tyle, że wersja ASO w Chorzowie jest wysoce prawdopodobna? czy ktoś zna jakieś sprawdzone rozwiązanie? czy przejażdżka autostradą 30min na obrotach 2,500/min pomoże? włączy się wypalanie DPF'a? czy wymiana przewodu/czujnika? a może czujnik jest w przewodzie? czy "nie ASO" wykonają taka robotę coś taniej? jest dostęp do zamienników czy i tak muszą kupić w ASO i jedynie koszty robocizny mogą być niższe? ps. jak na razie obdzwoniłem kilka miejsc i wszędzie mówią, że używanych takich przewodów nie mają, zamienniki nie występują ale przewód jest bez czujnika (sam czujnik dużo droższy około 700-800pln) więc zostaje tylko zakup w ASO (sprowadzenie 7 dni) i montaż..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 jak znajdziesz odpowiedz na te pytania to daj znac z checia tez poznam odpowiedzi... (jak pewnie sporo osob na forum) ahir jakie masz nasycienie dpfa i kiedy ci sie ostatni raz wypal? zmierz najpierw wartosci czujnikow od dpf'a to bedziesz cos wiecej wiedzial...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95521 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ahir Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 oki nie ma problemu, wszystko ładnie opiszę jak się uporam z problemem.. szczerze mówiąc to nie bardzo się znam na Oplach i dieslach.. dużo się zmieniło w mojej motoryzacyjnej rzeczywistości.. od 10 lat związany z jedną marka i silnikami benzynowymi o sporej mocy gdzie liczyły się wypolerowane kolektory wydechowe i brak katalizatora a nie ekologia.. jednak czasy i potrzeby się zmieniają.. nie bardzo wiem jak sprawdzić rzeczy o których mówisz ale pewnie gdzieś znajdę i poczytam nie wiem kiedy ostatnio się wypalał bo przejechałem tym autem dopiero 700km.. ale z tego co doczytałem w instrukcji to zapala się "kontrolka sprężynka" w trakcie tego wypalania.. do tej pory czegoś takiego nie zauważyłem.. wcześniej autko troszkę stało (około 3 miesc.) a jeszcze wcześniej jeździło po Niemczech.. tyle wiem.. Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95518 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 ale z tego co doczytałem w instrukcji to zapala się "kontrolka sprężynka" w trakcie tego wypalania.. do tej pory czegoś takiego nie zauważyłem..to malo doczytales (tzn poczytaj na forum jeszcze), instrukcja co prawda tak mowi ale juz serwisy i na forum ze nie. ze tylko w przypadku aut z poczatku pordukcji badz pozniej specjalnie aktywowanych na zyczenie klientow swieci sie spiralka podczas wypalania dpfu, generalnie jednak oprocz innej charakterystyki dzwieku oracy silnika i zwiekszonego spalania chwilowego to nijak poznac (no jeszcze smrodek za nami...)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ahir Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 czytałem na forum o zwiększonym spalaniu i chyba ostatnio przez kilkanaście KM tak miałem.. na postoju 5L/H (teraz 1,0L/H) i po mieście 12L/100km teraz 9L/100km.. jednak błąd dalej powraca..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 na postoju 5L/H (teraz 1,0L/H)to sie wypalalo, widze ze jedzisz z klima wlaczona...moze to ta koszulka od czujnika, koszt nieduzy w aso poszukaj o bledach P1901, moze cos pomoze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28424-b%C5%82%C4%85d-p-2452-astra-19-cdti-150km/#findComment-95502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.