Skocz do zawartości

Astra II 2.0 DI(82KM) na zimnym silniku Check Engine


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marszal01

Witajcie,

Zjawisko wyglada nastepujaco: podczas odpalania zimnego silnika po 2-3sek. zapala sie kontrolka Check Engine - ale po wejsciu silnika na obroty (wystarczy przygazowac przekraczajac 1,5tys obr/min) kontrolka gasnie. W tle slychac dziwny ledwo dostrzegalny pisk ale wystarczy po ruszeniu zatrzymac sie i tego specyficznego cichego "pisku" juz nie ma. Sprawdzalem Astre na komputerze ale zadne bledy nie wyskoczyly - moze ktos mial taki przypade.

 

Pozdrawiam,

Marszal01

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/
Udostępnij na innych stronach

Gość marszal01

...komputer nie pokazal zadnych bledow a silnik po odpaleniu go na zimno pokazuje kotrolke check engine...i gasnie po przygazowaniu.

 

pozdrawiam,

marszal01

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-92987
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na padniętą świece żarową, jest sporo o tym na forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-92543
Udostępnij na innych stronach

Gość nikeadam

Ja mam podobny problem w tym samym silniku - tylko u mnie zamiast pisku - jest dźwięk podobny do pracy jakiejś małej "pompki", która nie ma skąd pompować wody.

 

Na niskich obrotach zaświeca się "check engine" a po przekroczeniu 2 tys. / min gaśnie.

 

Na komputerze był błąd EGR - przeczyściłem go i błędu nie ma. Ale po tym właśnie jest ta "pompka" i według mechanika to zaworek Vac-Out (jeden z dwóch).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-91231
Udostępnij na innych stronach

Gość marszal01

No to mamy ten sam przypadek...najgorsze jest to ze jak pojechalem do mechanika na komputer nic nie pokazal. Na wszelki wypadek przeczyszcze ten EGR. Co do dzwieku mam to samo...czasem (choc nie zawsze) slychac dosc uciazliwy dzwiek (jakby pompki) wydaje mi sie ze pochodzi spod samochodu. Czy jak odpalasz samochod widzisz kontrolke swiec zarowych (spiralka) bo u mnie od pewnego czasu tez sie nie zaswieca.

 

Pozdrawiam,

marszal01

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-91169
Udostępnij na innych stronach

Te dziwne buczenie najprawdopodobniej dochodzi z elektrozaworów, dwa są przy akumulatorze a trzeci koło turbiny i ten dźwięk jest prawidłowy tak powinno być. Kontrolka świece żarowych powinna się zapalać ok +4C* w rzeczywistości widzimy ją dopiero w granicach 0C* lub poniżej 0, można to zmienić poprzez zmianę oprogramowania wówczas świece będą grzały dłużej i wcześniej.

zaworek Vac-Out

to jest oznaczenie na elektrozaworze i oznacza gdzie dany przewód należy podłączyć VAC - do wakupompy, OUT - w zależności który elektrozawór (EGR, klap zawirowań, turbiny). Jeśli któryś z zaworków szwankuje i nie utrzymuje (reguluje) podciśnienia może zapala się kontrolka silnika np. EGR lub turbina nie załącza się i samochodzik mocno zamula się.

Zazwyczaj jeśli po odpaleniu zimnego silnika wyskakuje kontrolka i po prze gazowaniu gaśnie pierwszą czynnością jaką należało by zrobi to sprawdzi świece żarowe. O tym wszystkim czyli o podciśnieniu (elektrozawory, wakupompa i świece żarowe) jest dużo i ładnie opisane na tym forum poszukajcie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-91102
Udostępnij na innych stronach

Gość marszal01

Dzieki Hadzii123 za informacje. Co do tego buczenia to nie " jest "ciche mruczeni" ale dzwiek za ktorym czasem rozgladaja sie przechodnie na ulicach. Podczas jazdy gdy delikatnie przycisne hamulec to dzwiek sie zmienia (poprzez naciskanie i puszczanie hamulca mozna niejako modulowac ten dzwiek) dzwiek calkowicie ustaje podczas zatrzymania sie....bardziej bym na to mowil pisk a nie dzwiek. Moze cos z ta pompa VAC bedzie nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-91062
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na stan klocków hamulcowych, na klockach są takie blaszki jak klocki są zużyte to one ładnie hałasuje.

Fotka zapożyczona z aukcji Allegro, bo nie mam innej aby pokazać.

http://img13.imageshack.us/img13/5136/klockil.jpg

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-90985
Udostępnij na innych stronach

Gość nikeadam

U mnie kontrolka świec żarowych - świeciła się gdy auto dłużej stało (nawet w garażu) - na temp. +/- 0 i mniej.

Gdy jest na plusie nic się nie świeci i odpala od razu - puszczając delikatnego dymka z rury.

 

Dźwięk "pompki" jest czasem dobijający - np. stoję przed garażem i słyszę "iii..."

Auto jest czasem zamulone jak się zaświeci "check engine" - ale po przegazowaniu wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28710-astra-ii-20-di82km-na-zimnym-silniku-check-engine/#findComment-90809
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności