Skocz do zawartości

Astra F , wymienić sworzeń czy wachacz?


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich.

Mam problem bo nie potrafię sam się zdecydowac ??? Padły mi oba sworznie wahaczy i nie wiem czy lepszym rozwiązaniem jest kupno samych sworzni lepszej marki np. TRW albo MOOG czy może kupno 2 wahaczy ze sworzniami i tulejami z aukcji http://moto.allegro.pl/item930138528_opel_astra_f_vectra_a_calibra_wahacze_dol_srl.html

lub

http://moto.allegro.pl/item926198417_opel_astra_f_vectra_wahacze_wahacz_lewy_prawy_kpl.html

Pytam bo nie wiem nic o firmach tych wahaczy.

Druga rzecz to korodujące przewody hamulcowe. Wymieniać czy restaurować?

P. s. To mój pierwszy post na forum dlatego proszę o wyrozumiałość, cierpliwość i zrozumienie ???

 

popr. tytuł/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zulusiczaka

Dołączam się do tego tematu, po ostatniej kontroli wykazało wymianę sworzni, zastanawiam się czy przy okazji nie wymieni innych elementów zawieszenia ? Astra jest z 1999 roku i ma 155000 tyś. jestem co prawda pierwszym właścicielem i generalnie autko nie było katowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magyja, dobre sworznie są lepszym rozwiązaniem, wytrzymują dłuższe okresy niż te w lichych wahaczach

Przewody hamulcowe - pół biedy jeśli mają tylko nalot, wtedy możesz je sobie pomalować.

Jeśli natomiast są bardzo skorodowane, czy przegnite wtedy ratuje Cię wymiana.

 

zulusiczaka, jeśli sworznie są jeszcze nitowane to do wymiany wahacz może być demontowany, warto by przyjrzeć się dokładnie tulejom (choćby tylnej). Za jednym zamachem w razie potrzeby można je wtedy wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja wychodze z zalozenia ze jak juz grzebac to do oporu

bopo co za polroku czy ile zas to rozbierac po padnei cos innego

caly wachacz ze sworznaimi i zulejami dobrej firmy i od razu po obu stronahc i spokoj na nastepne kilak lat z zawieszeniem bedziecie mieli

fakt ze troche kasy to kosztuje

ale po co potem placic kilka razy za robocizna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie :wink: padło jednak na same sworznie, które mam nadzieje sam zdołam wymienić :lol:

 

[ Dodano: Sro Mar 17, 2010 17:20 ]

jeszcze jedno... jakiej długości są przewody hamulcowe :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zulusiczaka

Dzięki Panowie, :mrgreen: po przeczytaniu waszych odpowiedzi poszedłem do wniosku aby przyłożyć się do tej naprawy (wymiany), druga kwestia to tak analizowałem sklepy z częściami w internecie i rozbieżność cenowa jest ogromna na każdym elemencie czy to sworzeń czy wahacz, tuleja itp. Znalazłem nawet jakieś zestawy naprawcze, na czym to polega? Nie chciałbym kupić byle czego ale też z mojej astry nie będę robił ferrari.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zulusiczaka, cena zależy przede wszystkim od producenta i sklepu

Zestawem może być nazwany np przez sprzedawcę kpl elementów na jedną str/jeden wahacz - ale to już w opisie musisz sprawdzić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności