Skocz do zawartości

Zbyt duże spalanie Opla Corsy B 1.4 16V 1995r


Gość TIGERR

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robertnet

to zrób taki myk- odłacz aku na godzinke, odepnij sonde lambdę, niech pochodzi na luzie kilka minut, pojezdzij z odłaczona sonda i sprawdz czy pomogło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawdzałem autko na kompie sonda ok czujniki nie pokazały błędu nie działa zawór erg bo nic nie pokazywał. Pozatym wyskoczył błąd którego niemogliśmy skasować a mianowicie może wywiecie co to jest 93 Quad driver module - program autoscaner.

Mam jeszcze pytanko czy pompa powietrza jest potrzebna bo mi nie działa. rozbierałem ją i pełno brudu było ale łopatki się nie kręcą z tego co się orientowałem to tylko jest do emisji spalin jak tak to jak to ominąć

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

nie działa zawór erg bo nic nie pokazywał

no to najpierw trzeba to zrobić

Pozatym wyskoczył błąd którego niemogliśmy skasować a mianowicie może wywiecie co to jest 93 Quad driver module

Quad Drive lub Driver Module. Drive to sterownik napędu na 4 koła a Driver to wzmacniacz czterokanałowy integralna część ECU wzmacnia i wysyła syganły na elektrozawory np EGR. Jeśli on padł to bez wyciagania i lutowania ecu się nie obejdzie(trzeba wymienić układ albo nowe Ecu).

pompe w zasadzie mozna odłączyc, choć ja jestem przeciwnikiem tego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Mam pytanko gdzie sie znajduje ECU w Oplu corsie i jaki jest? i czy możliwe są złe wskazania sądy lambda i czujnika temp 2 kanałowego do komputera. A pozatym zobaczyłem że pompa powietrza niedziała jak ją zaślepić zeby nierobiła problemu bo nowa to pewnie niezły koszt. A spalanie autka utrzymuje się duże jak pisałem wcześniej.

Które podciśnienia są najwarzniejsze? i mogą powodować błędy.

Problem z dymieniem i wyrzucaniem wody z wydechu cały czas jest - co to może być czy idzie to w parze ze spalaniem - prosze o pomoc za dotychczaswe rady i wskazówki serdecznie dziękuje

Odkoąd kupiłem to autko to mam z nim same problemy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuje na stacji autoryzowanej cały czas orl a płynu nieubywa. więc niewiem. Dymi na biało nie na niebiesko lub błękitnie. A w spalinach czuć jest bęzynkę więc niewiem co się dzieje - zaczynam powoli sie zastanawiać nad:

1. przytkany układ wydechowy

2. sonda lambda

3. czujnik temp co idzie do ECU

4. termostat

5. podciśnienie nieszczelny układ ?

ale sam niewiem czy wdobrym kierunku idę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Mam pytanko gdzie sie znajduje ECU w Oplu corsie i jaki jest?

Za słupkiem w nogach pasażera

Dołączona grafika

Jeśli w miarę sporo jeździsz i jesteś pewien że paliwo jest dobre (bez dodatku wody) to jednak podejrzewam uszczelkę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ECU w wersii 3 drzwi czy 5 ja posiadam - 3 a z wodą to niewiem nieczuć jest płynu tylko pełno wody z tłumnika i czuć benzynę tak to autko chodzi super tylko spalanie mnie zmartwiło za duże i ten biały dym a czy na autosryzowanych stacjach jest woda w benzynie to niewiem narazie auta na full nie tankowałem bo za dużo spala tylko po 20 l i takie mam spostrzerzenia[/center]

 

[ Dodano: Pon Mar 29, 2010 07:42 ]

witam ponownie - po sprawdzeniu układu wydechowego okazało sie że kalatlizator sie rozpadł i zatrzmał na ostatnim wydechu - przytykał go ale po wyjęciu i zmontowaniu ponownym odpaliłem i dalej czuć bęzyne.

Zacząłem wymieniać podstawowe elementy które mogą powodować duże spalanie:

1 czujnik temp silnika - wymiana na nowy

2. sonda lambda - kupiona nowa ale mam pytanie bo po zakupie sondy okazało sie że trzeba ją zarobić i niewiem czy to dobrze zrobiłem obciołem przewód i zarobiłem zgodnie z instrukcją. Czy przewód od sądy musi mieć taką samą długość jak wcześniejszy czy niema znaczenia :beer:

3. dziś wymienie ostatni element czytli termostat

 

Jeszcze jedna wątpliwość jaka minie niepoko to ECU. Chciałem sam sprawdzić sposobem domowym błędy i po zmostkowaniu w złączy na cyferblacie niezapalił się Check niewiem dlaczego :wesoly:

w Astrze G jaką posiadam jako 2 samochód zapala się podczas przekręcania kluczyka i zaraz gaśnie po odpaleniu i więcej niepokazuje sie podczas jazdy

Pozdrawiam i prosze o cenne podpowiedzi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności