Skocz do zawartości

C16NZ - szarpie, przerywa, gaśnie...


Gość jaczylibodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaczylibodzio

Jako że to mój pierwszy post na forum to witam się serdecznie z wszystkimi :D Posiadam Asterkę F C16NZ z 92 roku.

Ale do rzeczy. Samochodzik szarpie, przerywa i gaśnie w trakcie jazdy. Zachowuje się jak by paliwa nie dostawał, jednak gdy zgaśnie można go swobodnie odpalić. Zacznę od tego co było sprawdzone i zrobione...

1. Wymieniony filtr paliwa - Sprawny 100%

2. Sprawdzona pompa paliwowa - sprawna 100%

3. Sprawdzone przewody paliwowe - sprawne 100%

4. Wymienione przewody WN oraz świece - sprawne 100%

5. Sprawdzony i wielokrotnie przekładany moduł - sprawny 100%

6. Kopułka i palec - sprawne 100%

7. Napięcia sprawdzone, niby wszystko gra...

8. Wyskakiwał błąd 42 - po wyczyszczeniu styków modułu i całej reszty połączeń elektrycznych błąd zniknął.

9. Węże od podciśnienia oraz EGR wyczyszczony (również był zaślepiany, różnicy brak)

10... i tu jest zagadka. Po ściągnięciu kopułki zaraz obok modułu jest cewka czy cuś... sam nie wiem jak nazwać tą część dokładnie. Daję foto...

 

Dołączona grafika

 

...rozchodzi się o to że ten zielony przewód po prostu w środku jest luzem. Nie mam pojęcia czy był odlutowany czy co, w każdym bądź razie łączy się z drutem cewki i nie mam zielonego pojęcia czy tak ma być. Swoją drogą podkleiłem troszkę od strony przewodów tą całą cewkę bo się trochę ruszała. Nie wiem czy wina może leżeć po jej stronie czy jednak nie. Może ma tak byś ale jednak coś nie łączy i warto podlutować?

 

PS. Zapomniałem dodać. Wszystko dzieję się tylko i wyłącznie podczas jazdy. Na postoju przy dodawaniu gazu i na wolnych obrotach spokój i równomierna praca.

 

PS.2 Ok, po sprawdzeniu paru informacji dowiedziałem się że to jest czujnik indukcyjny. ma mieć wartość oporu 820 ohm, ma 900... Czy może mieć to związek z dosyć wysokimi obrotami silnika na biegu jałowym? Nie mam obrotomierza, ale na ucho 1200 RPM w porównaniu z moim drugim oplem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ta cewka moze byc powodem problemów. Zmien cewke albo podmien caly aparat zaplonowy jesli mozesz. Cewka 110zł np. http://www.aps.net.pl/sklep/product_info.php?cPath=1_10106_10121_10123&products_id=10365

U mnie tez szarpał i niby wszystko bylo nowe i sprawdzone, a zmienilem przewody wn na najtansze janmor i przeszlo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaczylibodzio

Ok, jutro powinienem mieć możliwość jej podmiany, 110zł drogą nie chodzi, więc lepiej zbadam to dokładnie. Dam znać czy podmiana dała jakieś rezultaty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie pomoże to co wyżej to sprawdź dokładnie wlew paliwa miałem kiedyś podobny problem z innym samochodem, na postoju chodził jak talala, a podczas jazdy cuda wianki szarpał i gasł, kupa kasy na mechaników a problem był błahy dziurka na przewodzie wlewowym i nie było pdciśnienia w baku i się zapowietrzał podczas jazdy, pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czarny16v

witam

 

podłanczam sie do tematu jeśli można ... mam podobny problem (astra F 1.6 16v ecotec ...) dopłóki sie nie nagrzeje (do 10 km) wszystko jest ok... a potem szarpie, strzela na gazie(LPG) , muli i nie chce jechać... zachowuje sie tak jakby nie chodziła na wszystkie gary...

oto kody błędów:

47 - zawór recyrkulacji spalin

85 - niewiem

56 - stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie

18 - system regulacji spalania stukowego

29 - przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie

44- sonda lambda - uboga mieszanka

35 - silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków

33 - czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie

 

pozdrawiam i prosze o pomoc bo za tydzien musze wrócic jakos do domu ... 130 km :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaczylibodzio

47 - zawór recyrkulacji spalin

 

Czyli EGR - rozebrać i wyczyścić, ewentualnie zaślepić.

56 - stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie

 

Prąd nie dochodzi - przerwa w obwodzie - sprawdzaj miernikiem i szukaj.

18 - system regulacji spalania stukowego

 

Nie wiem czy 16V ma korektor oktanowy, jeśli tak to jest albo uszkodzony albo zaśniedziałe styki. Ale jednak chyba nie ma więc nie pomogę.

29 - przekaźnik pompy paliwa - zbyt wysokie napięcie

 

Prąd nie dochodzi - przerwa w obwodzie - sprawdzaj miernikiem i szukaj.

44- sonda lambda - uboga mieszanka

 

To może mieć związek z resztą błędów (złe napięcie na przekaźniku paliwa, mniej benzyny, więcej powietrza i uboga mieszanka gotowa).

35 - silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków

 

Do wyszorowania, możesz też przelać jakimś silikonem czy nawet WD40 - po osuszeniu ma hulać, jeśli nie to wymiana.

 

Zaczynaj zawsze szukać problemu u źródła, nie doszukuj się tylko winy uszkodzonych części. Miałem przykład z poprzednim autem - mega spece mechanicy w 4 warsztatach kazali mi wymienić pompę paliwa bo miała zbyt niskie ciśnienie, szkoda tylko że nie pomyśleli o wymianie przekaźnika, czy sprawdzeniu przewodów albo szukania przyczyny jeszcze gdzieś wcześniej. Całe szczęście że im nie zaufałem.

 

 

Wracając do mojego pojazdu. Wymiana czujnika indukcyjnego nie pomogła, przyczyna musi leżeć dalej gdzieś indziej. Aha no i jak kolega wyżej miał dziurkę we wlewie... niestety, szczelne wszystko na miliard procent. Jutro kolejne poszukiwania... a później relacja z placu boju :wesoly: Przychodzi mi do głowy jeszcze czujnik przepustnicy, ale czy aby była różnica na biegu jałowym i w czasie jazdy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam - jestem nowy wiec sorki za ewentualne "nie trafienie w dzial" ale mam problemik i szukam rozwiazania - astra h 1.6 EXP benzyna - na obd II wywalil ze sonda lambda (sterujaca ) padla wiec wymienilem .Po wymianie wywala bledy : P0141 , P0300 , P0303 i P0313 - auto slabe i widoczne jest ze jak by nie palil na jednym cylindrze - czy i jak skasowac bledy bez kompa i obd i czy ich reset moze zalatwic sprawe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jaczylibodzio

No i mamy piątek... Niestety dalsza walka z szarpaniem i prychaniem auta. To musi być jakaś bzdura która zaczyna wyprowadzać mnie z równowagi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności