Gość inhalt Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Szukałem na forum i nie znalazłem. Jeśli jestem ślepy to proszę o naprostowanie mnie. Po zakupie Opla Combo 1.7 CDTI chcę zrobić okresowe wymiany, żeby na dłużej mieć spokój. 1) Wymiana napędu rozrządu - to oczywiste. Wiem, że muszę oprócz paska wymienić rolkę napinającą, rolkę kierunkową i pompę wody. 2) Wymiana oleju silnikowego - wiadomo, że z nowym filtrem. 3) A teraz kłopot. Zamierzam wymienić pasek wielorowkowy (nazywany też wieloklinowym). Mam auto z klimatyzacją. Nie wiem co dokładnie jest napędzane paskiem wielorowkowym. Na pewno alternator, może sprężarka klimy, może jeszcze coś. Nie chcę, aby np. podczas wakacyjnego wyjazdu mi się zerwał czy ślizgał. Wolę to zrobić profilaktycznie na spokojnie. No i pytanie do znawców. Co jeszcze powinienem wymienić oprócz tego paska? Konkretnie co wchodzi w skład poprawnego kompletu wymienianego okresowo? Czy jakaś rolka kierunkowa, a może napinacz. Poradźcie proszę, bo nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i wymieniać pół samochodu jeśli nie potrzeba. Wszystko pracuje normalnie - według mnie. Ale może są zasady - taj jak w przypadku paska rozrządu - że nie wymienia się samego paska wielorowkowego tylko jeszcze coś. Ale co? Poprzednio miałem Combo 1.7 Di i wcale nie wymieniałem paska wieloklinowego i wszystko działało. Tam nie było klimatyzacji, ale to chyba nie ma wielkiego znaczenia. A teraz się obawiam, że jak wyjadę gdzieś dalej z rodziną to będę miał kłopot gdy mi padnie pasek. Poradźcie dobrzy ludzie z doświadczeniem w tym motorze 1.7 CDTI. [ Dodano: Pon Mar 22, 2010 23:04 ] Przepraszam, ale przypomniała mi się jeszcze jedna ważna rzecz. Czy w silniku 1.7 CDTI należy koniecznie kontrolować luz zaworowy i ile kosztuje taka operacja? Wiem, że w planie przeglądów jest wpisane, żeby kontrolować, ale jak to wygląda w praktyce. Czy luzy raczej rosną (jak w większości samochodów), czy może z czasem maleją i zawór może się podwiesić (jak w niektórych motocyklach). A może nie ma sensu kontrolować, bo koszt duży, a w praktyce okazuje sie, że nawet duże przebiegi nie powodują zmian na szklankach? Proszę o poradę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28981-okresowa-wymiana-paska-wielorowkowego-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Wiem, że muszę oprócz paska wymienić rolkę napinającą, rolkę kierunkową i pompę wody.Napinacz, rolkę pośrednią i pasek. Wymiana co 150tys lub co 10 lat. Nie jestem pewny ale wydaje mi się że pompa wody nie jest na pasku rozrządu.Wymiana oleju silnikowego - wiadomo, że z nowym filtrem.4,7L razem z filtrem olej syntetyczny 5W40Nie wiem co dokładnie jest napędzane paskiem wielorowkowym. Na pewno alternator, może sprężarka klimy, może jeszcze coś.Pasek wielorowkowy napędza sprężarkę klimatyzacji, alternator, oraz wydaje mi się że napędza pompę cieczy chłodzącej. Napinacz też się wymienia przy wymianie paska. Czy w silniku 1.7 CDTI należy koniecznie kontrolować luz zaworowy Regulacja luzów zaworowych co 150tys.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28981-okresowa-wymiana-paska-wielorowkowego-17-cdti/#findComment-90406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość inhalt Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Dziękuję za odpowiedź. Teraz skompletuję części do wymiany. Trochę grosza niestety trzeba dać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28981-okresowa-wymiana-paska-wielorowkowego-17-cdti/#findComment-90342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.