Skocz do zawartości

Okresowa wymiana paska wielorowkowego 1.7 CDTI


Gość inhalt

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum i nie znalazłem. Jeśli jestem ślepy to proszę o naprostowanie mnie.

 

Po zakupie Opla Combo 1.7 CDTI chcę zrobić okresowe wymiany, żeby na dłużej mieć spokój.

1) Wymiana napędu rozrządu - to oczywiste. Wiem, że muszę oprócz paska wymienić rolkę napinającą, rolkę kierunkową i pompę wody.

 

2) Wymiana oleju silnikowego - wiadomo, że z nowym filtrem.

 

3) A teraz kłopot. Zamierzam wymienić pasek wielorowkowy (nazywany też wieloklinowym). Mam auto z klimatyzacją. Nie wiem co dokładnie jest napędzane paskiem wielorowkowym. Na pewno alternator, może sprężarka klimy, może jeszcze coś.

Nie chcę, aby np. podczas wakacyjnego wyjazdu mi się zerwał czy ślizgał. Wolę to zrobić profilaktycznie na spokojnie.

No i pytanie do znawców. Co jeszcze powinienem wymienić oprócz tego paska? Konkretnie co wchodzi w skład poprawnego kompletu wymienianego okresowo? Czy jakaś rolka kierunkowa, a może napinacz. Poradźcie proszę, bo nie chcę wyrzucać pieniędzy w błoto i wymieniać pół samochodu jeśli nie potrzeba. Wszystko pracuje normalnie - według mnie. Ale może są zasady - taj jak w przypadku paska rozrządu - że nie wymienia się samego paska wielorowkowego tylko jeszcze coś. Ale co? :wesoly:

 

Poprzednio miałem Combo 1.7 Di i wcale nie wymieniałem paska wieloklinowego i wszystko działało. Tam nie było klimatyzacji, ale to chyba nie ma wielkiego znaczenia. A teraz się obawiam, że jak wyjadę gdzieś dalej z rodziną to będę miał kłopot gdy mi padnie pasek.

 

Poradźcie dobrzy ludzie z doświadczeniem w tym motorze 1.7 CDTI.

 

[ Dodano: Pon Mar 22, 2010 23:04 ]

Przepraszam, ale przypomniała mi się jeszcze jedna ważna rzecz.

Czy w silniku 1.7 CDTI należy koniecznie kontrolować luz zaworowy i ile kosztuje taka operacja?

Wiem, że w planie przeglądów jest wpisane, żeby kontrolować, ale jak to wygląda w praktyce. Czy luzy raczej rosną (jak w większości samochodów), czy może z czasem maleją i zawór może się podwiesić (jak w niektórych motocyklach). A może nie ma sensu kontrolować, bo koszt duży, a w praktyce okazuje sie, że nawet duże przebiegi nie powodują zmian na szklankach?

Proszę o poradę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że muszę oprócz paska wymienić rolkę napinającą, rolkę kierunkową i pompę wody.

Napinacz, rolkę pośrednią i pasek. Wymiana co 150tys lub co 10 lat. Nie jestem pewny ale wydaje mi się że pompa wody nie jest na pasku rozrządu.

Wymiana oleju silnikowego - wiadomo, że z nowym filtrem.

4,7L razem z filtrem olej syntetyczny 5W40

Nie wiem co dokładnie jest napędzane paskiem wielorowkowym. Na pewno alternator, może sprężarka klimy, może jeszcze coś.

Pasek wielorowkowy napędza sprężarkę klimatyzacji, alternator, oraz wydaje mi się że napędza pompę cieczy chłodzącej. Napinacz też się wymienia przy wymianie paska.

Czy w silniku

1.7 CDTI należy koniecznie kontrolować luz zaworowy

Regulacja luzów zaworowych co 150tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności