Gość Mieto-68 Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Kto ćwiczył coś podobnego...? Zapaliła się lampka "check engine", wszystko chodzi jak powinno a błędy zczytane metodą -gaz-hamulec to: 1130 i 0170? O ile ten drugi dotyczy składu mieszanki to za cholerę nie moge znaleźć opisu tego pierwszego błędu? Mam Zafcię bez gazu z grudnia 2000, czyli 125 KM, a błędy czytałem z dziesięć razy i zawsze jest tak samo: 1130 a po nim tylko 0170...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wo-mokotow Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 kolego w necie jest duzo odpowiedzi http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/32573-co-to-za-blad-1130/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-90389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Masz uwaloną lambdę lub możliwe że przepływomierz jak i możliwe że masz świeczki do wymiany a może uszkodzona cewka zapłonowa i kilka innych możliwości. Na początek to trzeba podejrzeć parametry pracy sondy przed katalizatorem i jak ona jest martwa to masz szczęście bo szybko naprawisz. Przeczytaj post http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1221290&highlight= może będzie pomocny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-89586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieto-68 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Dłuższy czas jeździłem na V-power racing i stąd chyba interpretacja błędu 1130 jako "adaptacyjne paliwo przy granicy" - tak przetłumaczyło mi na translatorze opis tego błędu z angielskiego, które brzmiało "adaptive fuel at limit". Z tym pierwszym jest powiązany błąd 0170 - za uboga lub za bogata mieszanka. Zamówiłem już na Allegro nową sondę i czekam co będzie. O efektach poinformuję na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-89206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Jakie wskazania pracy sondy przed katem na rozgrzanym silniku?Jaki odczyt napięcia?Ile mV? Jeżeli 0 lub prawie zero to sonda uwalona a jeżeli skacze od 0 potem 588 a potem 804mV w odstępie czasu co 0,1 sekundy to nie sonda. jeżeli sonda to pamiętaj że tylko oryginał nie bierz zamienników. P0130,"Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" P0170,"Czujnik O2 (Bank 1) - usterka dostrajania paliwa"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-89137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieto-68 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 slawinek - piszesz o 0130 a ja mam 1130. Myślę, że się pomyliłeś. Sonde kupiłem na tej aukcji Allegro: 950184085.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-89037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawinek Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Miałem na myśli P0130 ,który często występuje w parze z p0170-sorki. Poszperałem po necie i P1130 to też związane z tym czujnikiem: P1130 - heated O2 Sensor (HO2S) 11 At Adaptive Limit (Mazda) P1130 - Lack Of HO2S-11, Fuel Trim At Limit (Ford) P1130 - Front Right Oxygen Sensor Circuit Open (Subaru) P1130 - A/F Sensor Circuit Range/Performance (Bank 1 Sensor 1) (Toyota) Widać,że w mazdzie,fordzie,subaru,toyocie ten błąd wskazuje na czujniku tlenu. Wyjdzie jak założysz to co kupiłeś (nie mam pojęcia jaka ta będzie) jak u siebie wymieniałem to poleciałem po tym samym numerze i z NTK (NGK) i spokój. Zanim założysz to pamiętaj o nasmarowaniu smarem na wysokie temperatury.Moja miała już gwint nasmarowany fabrycznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-89028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieto-68 Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Sondę wymieniłem - chodzi bez zarzutu. Przy okazji wymieniłem i świece zapłonowe. "Check" przeszedł w stan uśpienia. Ta sonda też była fabrycznie pokryta smarem na wysokie temperatury. Problem rozwiązany - Pzdr. [ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 18:50 ] Jeszcze jedna istotna uwaga dla tych, którzy będą korzystać z opisanego rozwiązania. Jeśli nie korzystacie z TECH-a do wykasowania błędu-kontrolki "check engine" to musicie po zmianie sondy lambda uzbroić się w cierpliwość, ponieważ dopiero po 20-stu prawidłowych cyklach uruchomienia silnika ta kontrolka samoczynnie zgaśnie. Tak jest zaprogramowany komputer sterowania silnikiem - ECU i na początku mimo iż "check" jeszcze się świeci da się poczuć różnicę, że silnik lepiej ciągnie. Powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/28992-check-w-z18xe/#findComment-87354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.