Skocz do zawartości

Do oleju dostaje się benzyna i dodatkowo cieknie olej


Gość lutek107

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lutek107

Zauważyłem że przybywa mi oleju w silniku. Olej wymieniany 4 miesiące temu, przejechane około 2 tys. km. Zmieniła się też jego barwa i dodatkowo czuć w nim benzynę. Co może być tego przyczyną i jak to naprawić ??

Dodatkowo cieknie olej z okolic rozrządu. Pod maską wszystko w okolicach rozrządu jest zachlapane. Czy to może być simering na wale korbowym czy na wałku rozrządu też jest coś takiego.

Proszę o sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mr.suchy

być simering

Miałem podobnie w swoim aucie, oddałem do mechanika bo wiązało się to z wymiana paska rozrządu, ogólnie kosz 250 zł (plus minus 20 zł).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simmeringi są i na wale korbowym i na wałku.

Jeśli od góry masz w koło olej, to prawdopodobnie simmering na wałku. Jeśli tylko dół jest brudny, to wału.

 

Co do benzyny w oleju, to jedyny powód takiego stanu rzeczy to problem z pierścieniami. Poprzez pierścienie benzyna dostaje się do oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik chodzi równo,nie kuleje na wolnych obrotach (i nie tylko na wolnych) :lol:

Szwagierce w Corsie też przybywało i okazało się że jedna świeca kiepsko paliła i niespalone paliwo dostawało się do oleju.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

"Olej wymieniany 4 miesiące temu, przejechane około 2 tys. km"

- więc rozumiem że jeździsz 500km na miesiąc? to bardzo mało, jeśli na krótkich trasach to zapach benzyny z oleju może się pojawić, jednak masz auto na LPG, wiec na jakim paliwie jeździsz? Jeśli na LPG prędzej to płyn chłodzący dostaje się do oleju. sprawdź czy jego poziom się nie zmienia.

a wymiana simmeringu jest dość prosta. zdejmujesz rozrząd, odkręcasz co trzeba, sam simmering delikatnie wyjmujesz śrubokrętem, jak nie wychodzi to wkręcasz w niego dwa wkręty i wyciągasz kombinerkami, zakładasz nowy, skręcasz do kupy wszystko. simmering jakieś 30zł kosztuje, jeśli przy okazji wymienisz pasek rozrządu to 100zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo sprawdzić czy to paliwo jest w oleju.

Po prostu podpal olej który masz na bagnecie po wyciągnięciu.

Jeśli się zapali, to masz benzynę w oleju. Jeśli nie, to jest to coś innego.

 

Płyn chłodniczy w oleju powoduje, że robi się "masło"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności