Skocz do zawartości

wartosci oporowe czujnika temp na zegary astra f


Gość Astra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów i koleżanki.

Jeśli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Czy ktoś mógłby mi dać tabelkę z wartościami oporowymi przy danej temperaturze czujnika na zegary?

Szukałem na forum i w googlach ale dla siebie nie znalazłem.

Mam czujnik 1 pin,tzn na nim jest tylko wsuwka z 1 kablem

a wszędzie udaje mi się znaleźć dla takiego co ma 2 przewody a wartości dla nich są inne

Z góry dziękuje

poprawiłem(§4.punkt 4.4)i przeniosłem.daro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za chęci ale to chyba nie to

bo nie zgadza mi sie z odczytem mojego B)

 

pyzatym dla pewności żebym nie wyszedł na lamusa:D jak mam 1 pinowy to pomiar wygląda:D

 

+(czerowny) przykladam do tego grzybka czujnika

-(czarny) przykladam do masy/ blacha/np rame alternatora/pokrywa zaworów silnika)?

 

tej tabelki potrzebuje by pomoc znajomemu. i kurcze nigdzie nie moge znalesc;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody z miernika - jeden do grzybka na wsuwkę, a drugi do np tej mosiężnej części sześciokątnej czujnika na klucz (13)

Rezystancja (Ohm) w zależności od wzrostu temp maleje

przy temp około 25° 1014

przy temp około 80° 146

 

a sprawdzając przewód wystarczy że wsuwkę przyłożysz do masy - wskazówka powinna poszybować hen do góry B)

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje bardzo:)

Gdyby Pan mieszkał bliżej to bym za to dal kratę Bronksa:D ale no..B)

po 10 minutowym postoju i pomiarze(musiałem znaleźć multimetr) wyszło 136ohm czyli około 90C wiec jest ok:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u kumpla czunik sprawdzony dziala ok.

u mnie nadal mnie to ciekawi bo kiedyś juz pisałem o tym temat.

cały czas mi pokazuje ok45c

dziś znów zrobiłem pomiar po przejechaniu 10km

czujnik pokazał wartość 100ohm czyli nie ma mowy żeby silnik był nie dogrzany i licznikowe 40c nie jest możliwe

kiedyś już pisałem ze widziałem 2 typy liczników 1 miał 90c w miejscu mojego 45c

ale patrząc na astry z tego rocznika widzę ze maja taki licznik jak ja

 

sprawdzałem przewód tak jak Daro napisał i wskazóweczka ładnie sie dźwiga w gooore(w 1 miejscu po drodze ma jakby problem bo staje na chwilkę ale potem znów rusza/to miejsce to moje 45c)

jak jadę widzę u mnie jak est to niby 45c podnosi sie troszkę nad(1 kreska naliczniku/ licznik bez obrotomierza) i spada na 45c :) sadze ze dlatego bo termostat sie otwiera

 

co tam jest w tych licznikach co może powodować takie coś?

tzn elementy które mogły sie uszkodzić?

Pytam bo che na 100% wykluczyć ze ktos kto mi sprzedał mojego czołga wymieniał/podmieniał/zamienił w nim licznik w dodatku na inny:D

i czy zna ktoś jakiś patent na to aby przyspieszyć podnoszenie sie wskazówek? od temp i stanu paliwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie 45 tylko 80, napisze co i jak poźniej. pozdro

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 14:27 ]

dopełniając mój poprzedni post: to nie 45 tylko 80 ( między kreskami masz około 10 st, a to jest kreska pod 90 st ) zauważ że tu gdzie jest 80 u Ciebie, w innych nowszych astrach jest 90. wynika to prawdopodobnie z montażu niewłaściwych czujników temp dla akurat tego typu tablicy wskazan. nie masz się tym co przejmować tylko naucz się z tym żyć :), jak wskazówka jest w okolicach tej kreski, która ty uważasz za odpowiedzialną za temp 45, to temperatura silnika w rzeczywistości wynosi około 90. wszystko masz w porządku i nic nie kombinuj - chyba że dla własnego samopoczucia możesz poszukać czujnika który bedzie miał taka oporność że przy 90 stopniach pokaże 90 na zegarze. jak Ci się uda znaleźć to daj znać. teoretycznie można równolegle do czujnika dac rezystorek którego wartość trzeba policzyć i wtedy będzie pokazywać 90 kiedy silnik będzie mieć 90.

To jest problem kalibracji urządzeń wskazujących a nie silnika!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

U mnie wskazanie temperatury na licznikach nawet nie dryga. Wskazanie paliwa działa, obroty i prędkość też. Jutro sprawdzę rezystancję czujnika ale nie wiem czy to ten pod przepustnicą jakieś 30 cm pod przepustnicą - wygląda jak śruba może 13 - 17.

Wychodzą z niego 2 kabelki, wydają się jakby były na stałe przytwierdzone do tego czujnika. Kabelek wędruje w okolice listwy paliwowej i tak ma kostkę łączeniową. Czy to ten czujnik od temp zegarów ?

 

Z Poważaniem: Macias

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności