Gość sssaj Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Witam ...posiadam opla astre g 2.0 dti 1999r.Mój problem polega na tym, że bierze mi dużo oleju tzn. około 1l na 1000km zauważyłem również olej w przewodach intercooler-a...nie zauważyłem nigdzie wycieku na tyle istotnego żeby tyle oleju znikało.dym z wydechu praktycznie żaden jedynie po samym odpaleniu trochę poleci przez krótką chwile a następnie zanika...problem mam również z spadkiem mocy nie jest tragedia ale ciężko się wyprzedza gdzie wcześniej nie było takiego problemu...zapala mi się kontrolka check (żółta z silnikiem )....w różnych momentach na początku tylko przy 140 km/h....teraz objawy są dziwne raz się zapali prze dużej prędkości raz na jałowym biegu , albo podczas hamowania.byłem na odczycie błędów i tu niespodzianka komputer nic nie pokazał żadnego błędu...czyściłem wewnątrz pokrywy kolektora ssącego jak i również zawór egr (wewnątrz pokrywy było sporo syfu)dzisiaj sprawdzałem elektrozawory zero syfu na dole zaworów...nie mam zielonego pojęcia co dalej...proszę was panowie o pomoc...dodam że mechanik od razu chce wymienić turbo...ale sprawdzałem ciśnienie i jest dobre0,9...przy turbo też nie widzę żadnych wycieków oleju...a może katalizator jest zapchany i go dławi wyciąc i wstawic rure jeszcze raz proszę o pomoc ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 astre g 2.0 dtito do profilu poproszezapala mi się kontrolka checkmusisz zczytac bledy jak bedzie kontrolka, byc moze problem z olejem a spadek mocy to dwie rozne rzeczy...jaki masz rzeczywisty przebieg auta? poszukaj postow o EGR i zatutulowanych "spadek mocy"... moze cos pomoga...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sssaj Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 właśnie i w tym problem ...ponieważ teraz mi się nie zapala a leciałem nią 190 km/h wyprawiałem różne rzeczy żeby się zapaliła i jak nazłośc nic.... [ Dodano: Wto Mar 30, 2010 12:27 ] bym zapomniał przebieg około 230 tys.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Być może siada ci turbina i stąd ten olej w przewodach do intercoolera i ubytki oleju, jeśli masz spadki podciśnienia to wówczas wywala błąd i spada moc silnika. Sprawdź waku pompę (jakie ma podciśnienie), gumowe złączki, plastikowe przewody i trójniki. Jeśli wyczyściłeś samą pokrywę kolektora to nic nie da, trzeba wyczyści całość razem z klapami zawirowań i kanałami dolotowymi w głowicy (zwłaszcza kanały).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88496 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam; Na wstępie muszę muszę się nie zgodzić z moim przedmówcą. Nie jest prawdą iż silniki 2.0 są jakoś szczególnie awaryjne niż innych marek samochodów!!! Na pewno Opel jest jedną z najczęściej używanych marek w Polsce więc i problemów może być więcej na forum. Faktem jest że wyrwać samochód z 99 roku z przebiegiem 230 tyś graniczy z cudem!!! Przeważnie mają cofki o 200 tyś w dół. Kumpel kupił Opla Astre z 99 r. i miał jak się okazało przejechane 500 tyś. nieoficjalnie Ale wracając do meritum problemu. Błędy i moc. Znika olej!!! 1) Generalnie warto przeczyścić EGR i kolektor dolotowy( jak odkręcisz EGR to zobaczysz w środku smołę zrobioną z sadzy i oleju.) bo zawalony kolektor też może wywalać błędy. Możesz zamienić jeden z elektrozaworów podciśnienia(koło aku.) z tym co steruje EGR i z tym co steruje Turbiną bo jeden z nich może siadać. Jak po zamianie będzie poprawa to wina zaworu. Może też paać pompa vacum ale to już bardzo rzadko. 2) Olej. Ja mam nachulane 210 kkm( oryginalnie) i bierze mi 0,8 ltr na 10000 km!!! Pytanie jak wymieniasz filtr paliwa to czy nie jest czarny? Jak jest to wymiana przelewów i uszczelniaczy na trawersach bo ci się olej dostaje do paliwa. Problemy z odpaleniem są? Jak zimą pali? Dymi Ci przez korek wlewu oleju lub bagnet? Może silnik nie ma kompresji bo np. padł pierścień( rzadko raczej) 3) Większość turbin puszcza olej!!! Jak siada uszczelnienie turbiny to jest go więcej ale jak Ci bierze 1 ltr/1000 km to by leciało ciurkiem. Ewentualnie regeneracja turbo ale to dopiero jak sprawdzisz wszystko powyżej. Pozdrawiam i powodzenia. Wesołych Świąt   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 bierze mi dużo oleju tzn. około 1l na 1000km zauważyłem również olej w przewodach intercooler-a problem mam również z spadkiem mocy nie jest tragedia ale ciężko się wyprzedza gdzie wcześniej nie było takiego problemuObjawy padającej turbiny to spadek mocy i duże zużycie oleju i u Ciebie to występuje, ale z drugiej strony ciśnienie doładowania jest Ok. Może faktycznie katalizator, ale dlaczego znika olej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boogoo Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 albo podczas hamowania.Można wnioskowac,że masz coś nie halo z podciśnieniem.Sprawdź wacum pompę ile daje?Jak jest o.k. (t.j 0,6 do 0,9) ,to sprawdziłbym później przewód od pompy wacum do serwa(pedał hamulca miękki?).A druga sprawa z olejem,czy sprawdzałeś przedmuchy na bagnecie i korku wlewu oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 3 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2010 pomalu przyzwyczajaj sie do takiego stanu rzeczy ,ten silnik to jedna wielka skarbonka i brzemie na honorze opla, nic bardziej awaryjnego chyba nie ma niz diesel opla,szczegolnie te dwulitrowe Ciekawa opinia gdyż kilku moich znajomych łącznie zemną mamy silniki 2.0DTI i zaden z nas nie narzeka ani nie płacze na ich awaryjność. Olej to ja dolewam co pełną wymiane tak wiec nic mi go praktycznie nie zjada silnik. Zasada jest prosta jak dbasz tak masz...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.