Skocz do zawartości

astra g 2.0 dti bierze olej, spadek mocy, olej w przewodach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...posiadam opla astre g 2.0 dti 1999r.Mój problem polega na tym, że bierze mi dużo oleju tzn. około 1l na 1000km zauważyłem również olej w przewodach intercooler-a...nie zauważyłem nigdzie wycieku na tyle istotnego żeby tyle oleju znikało.dym z wydechu praktycznie żaden jedynie po samym odpaleniu trochę poleci przez krótką chwile a następnie zanika...problem mam również z spadkiem mocy nie jest tragedia ale ciężko się wyprzedza gdzie wcześniej nie było takiego problemu...zapala mi się kontrolka check (żółta z silnikiem

)....w różnych momentach na początku tylko przy 140 km/h....teraz objawy są dziwne raz się zapali prze dużej prędkości

raz na jałowym biegu , albo podczas hamowania.byłem na odczycie błędów i tu niespodzianka komputer nic nie pokazał żadnego błędu...czyściłem wewnątrz pokrywy kolektora ssącego jak i również zawór egr (wewnątrz pokrywy było sporo syfu)dzisiaj sprawdzałem elektrozawory zero syfu na dole zaworów...nie mam zielonego pojęcia co dalej...proszę was panowie o pomoc...dodam że mechanik

od razu chce wymienić turbo...ale sprawdzałem ciśnienie i jest dobre0,9...przy turbo też nie widzę żadnych wycieków oleju...a może katalizator jest zapchany i go dławi B) wyciąc :) i wstawic rure :) jeszcze raz proszę o pomoc

...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/
Udostępnij na innych stronach

astre g 2.0 dti

to do profilu poprosze

zapala mi się kontrolka check

musisz zczytac bledy jak bedzie kontrolka, byc moze problem z olejem a spadek mocy to dwie rozne rzeczy...

jaki masz rzeczywisty przebieg auta?

poszukaj postow o EGR i zatutulowanych "spadek mocy"... moze cos pomoga...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88563
Udostępnij na innych stronach

właśnie i w tym problem ...ponieważ teraz mi się nie zapala a leciałem nią 190 km/h wyprawiałem różne rzeczy żeby się zapaliła i jak nazłośc nic.... B)

 

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 12:27 ]

bym zapomniał przebieg około 230 tys.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88562
Udostępnij na innych stronach

Być może siada ci turbina i stąd ten olej w przewodach do intercoolera i ubytki oleju, jeśli masz spadki podciśnienia to wówczas wywala błąd i spada moc silnika. Sprawdź waku pompę (jakie ma podciśnienie), gumowe złączki, plastikowe przewody i trójniki. Jeśli wyczyściłeś samą pokrywę kolektora to nic nie da, trzeba wyczyści całość razem z klapami zawirowań i kanałami dolotowymi w głowicy (zwłaszcza kanały).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-88496
Udostępnij na innych stronach

Witam;

 

Na wstępie muszę muszę się nie zgodzić z moim przedmówcą. Nie jest prawdą iż silniki 2.0 są jakoś szczególnie awaryjne niż innych marek samochodów!!! Na pewno Opel jest jedną z najczęściej używanych marek w Polsce więc i problemów może być więcej na forum. Faktem jest że wyrwać samochód z 99 roku z przebiegiem 230 tyś graniczy z cudem!!! Przeważnie mają cofki o 200 tyś w dół. ;) Kumpel kupił Opla Astre z 99 r. i miał jak się okazało przejechane 500 tyś. :wesoly: nieoficjalnie

 

Ale wracając do meritum problemu. Błędy i moc. Znika olej!!!

1) Generalnie warto przeczyścić EGR i kolektor dolotowy( jak odkręcisz EGR to zobaczysz w środku smołę zrobioną z sadzy i oleju.) bo zawalony kolektor też może wywalać błędy. Możesz zamienić jeden z elektrozaworów podciśnienia(koło aku.) z tym co steruje EGR i z tym co steruje Turbiną bo jeden z nich może siadać. Jak po zamianie będzie poprawa to wina zaworu. Może też paać pompa vacum ale to już bardzo rzadko.

 

2) Olej. Ja mam nachulane 210 kkm( oryginalnie) i bierze mi 0,8 ltr na 10000 km!!! Pytanie jak wymieniasz filtr paliwa to czy nie jest czarny? Jak jest to wymiana przelewów i uszczelniaczy na trawersach bo ci się olej dostaje do paliwa. Problemy z odpaleniem są? Jak zimą pali? Dymi Ci przez korek wlewu oleju lub bagnet? Może silnik nie ma kompresji bo np. padł pierścień( rzadko raczej)

 

3) Większość turbin puszcza olej!!! Jak siada uszczelnienie turbiny to jest go więcej ale jak Ci bierze 1 ltr/1000 km to by leciało ciurkiem. Ewentualnie regeneracja turbo ale to dopiero jak sprawdzisz wszystko powyżej.

 

 

Pozdrawiam i powodzenia.

Wesołych Świąt ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87686
Udostępnij na innych stronach

bierze mi dużo oleju tzn. około 1l na 1000km zauważyłem również olej w przewodach intercooler-a

problem mam również z spadkiem mocy nie jest tragedia ale ciężko się wyprzedza gdzie wcześniej nie było takiego problemu

Objawy padającej turbiny to spadek mocy i duże zużycie oleju i u Ciebie to występuje, ale z drugiej strony ciśnienie doładowania jest Ok. Może faktycznie katalizator, ale dlaczego znika olej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87539
Udostępnij na innych stronach

albo podczas hamowania.

Można wnioskowac,że masz coś nie halo z podciśnieniem.Sprawdź wacum pompę ile daje?Jak jest o.k. (t.j 0,6 do 0,9) ,to sprawdziłbym później przewód od pompy wacum do serwa(pedał hamulca miękki?).

A druga sprawa z olejem,czy sprawdzałeś przedmuchy na bagnecie i korku wlewu oleju?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87499
Udostępnij na innych stronach

pomalu przyzwyczajaj sie do takiego stanu rzeczy ,ten silnik to jedna wielka skarbonka i brzemie na honorze opla, nic bardziej awaryjnego chyba nie ma niz diesel opla,szczegolnie te dwulitrowe

Ciekawa opinia gdyż kilku moich znajomych łącznie zemną mamy silniki 2.0DTI i zaden z nas nie narzeka ani nie płacze na ich awaryjność. Olej to ja dolewam co pełną wymiane tak wiec nic mi go praktycznie nie zjada silnik.

Zasada jest prosta jak dbasz tak masz...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/29208-astra-g-20-dti-bierze-olej-spadek-mocy-olej-w-przewodach/#findComment-87368
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności