Skocz do zawartości

Opel Signum 3.0 V6 CDTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, jakiś czas temu na komputerze pojawiła się ikona autko z kluczem, nic się nie działo więc to zlekceważyłem, silnik chodził idealnie, po 2 dniach ikonka zgasła.... wszystko ok .,. dziś znowu się pojawiła jednak silnik nie chodzi już dobrze.... auto ciężko się rozpędza v-max 110 km/h ! silnik 3.0 V6 CDTI 177 KM - przebieg oryginalny 103 tysięcy, mam auto od nowości ....

proszę o poradę co to może być :) mam wrażenie jak by w ogóle nie działało turbo ... czy możliwe że silnik jest w trybie awaryjnym :beer: nie chce mi się wierzyć że padło turbo..... proszę o poradę/pomoc. .... pozdrawiam all

 

 

aaa i jeszcze jedno... zauważyłem, że po odpaleniu silnika obroty wchodzą na 1 tys obrotów ... zawsze było mniej ..... w momencie jak zapala się to autko z kluczem silnik wchodzi na 1 tys obrotów co dziwne jak wciśnie się pedał hamulca (na postoju) to wolne obroty są w normie puszczę hamulec i znowu 1 tys. obrotów.... proszę o pomoc .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

zauważyłem, że po odpaleniu silnika obroty wchodzą na 1 tys obrotów

W trybie awaryjnym silnik ma zawsze większe obroty.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok dzięki za info.

 

czy taka usterka może wskazywać na jedno z poniższych prawdopodobnych awarii :

a). turbo

:) układ sterowania turbiną

c). któryś z wężyków do wymiany (przepuszcza powietrze, bądź ciągnie lewe powietrze)

d). EGR

 

 

za każdą pomoc bardzo dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Witam, jakiś czas temu na komputerze pojawiła się ikona autko z kluczem, nic się nie działo więc to zlekceważyłem, silnik chodził idealnie, po 2 dniach ikonka zgasła.... wszystko ok .,. dziś znowu się pojawiła jednak silnik nie chodzi już dobrze.... auto ciężko się rozpędza v-max 110 km/h !

Mailem u siebie ten przypadek ale u mnie to DPF się zapchał.

a). turbo

:) układ sterowania turbiną

c). któryś z wężyków do wymiany (przepuszcza powietrze, bądź ciągnie lewe powietrze)

d). EGR

Może.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmmm dziwne ... ale wszystko jest ok błąd zniknął... fura jeździ jak szalona ! :lol:

 

hmm ale nie potrafię tego logicznie wytłumaczyć

 

[ Dodano: Sro Kwi 07, 2010 21:28 ]

witam ponownie, niestety po 4 dniach znowu to samo... tyb serwisowy i 110 km/h max... pojechałem do aso opla odczytać błąd... okazało się źe to EGR - komputer wykrył 1 błąd - błędne parametry recylkulatora spalin....

w aso gość poradził najpierw wymontować egr-a przeczyścić specjalnymi roztworami załoźyć i powinno działać to wszystko w aso trwa ok. 4-5 godzin i kosztuje od 200 do 450 zł,,,, mam pytanie gdzie jest ten egr i czy samemu nie da rady tego przeczyścić ??

 

[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 15:56 ]

hmm szkoda, że nikt nie odpowiada,,,, cóż zaktualizuję temat może ktoś to przeczyta,,,

 

p.s byłem w serwisie ... wg. komputera w oplu kod błędu wskazywał na EGR (innych błędów nie było) - koleś wymontował EGR.... był on w miarę czysty - mechanicznie sprawny - jednak koleś powiedział, że elektronika z EGR-u nawaliła .... więc kupiłem nowy EGR - koszt 2000zł !! dziś mają go wymontować i założyć nowy....

czy to mogło być to ?? czy gość mnie oszukuje .... ? byłem również u znajomego który ma kompa pod opla i również potwierdził błąd niewłaściwej pracy zaworu recyrkulacji spali,

 

[ Dodano: Sro Kwi 14, 2010 10:45 ]

ok temat szalenie poczytany .... NIE ważne auto śmiga walnięta faktycznie elektronika EGR-a temat uważam za zamknięty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zamknięty nie zamknięty. Jak przeglądam te wszystkie tematy z EGR w roli głownej to wychodzi na to prze przede wszystkim ich problem dotyczy uszkodzenia elektroniki (można tak wnioskować). Oczywiście nie wszyscy zgłębiają go na tyle, żeby do tego dojść tylko wymieniają zawór na nowy. Podejrzewam, że problem z elektroniką, a dokładniej z czujnikiem pozycji zaworu determinuje użytkowników do rezygnacji z jego zaślepienia. Gdyż taka akcja w przypadku już uszkodzonego zaworu nie rozwiązuje problemu z wyskakującymi błędami.

Swoje auto mam od ok tygodni Y30DT, na razie ok. Aczkolwiek i tak planuje zaślepić EGR (w VAG wystarczyło zatkać wężyk podciśnienia sterujący zaworem EGR), żeby uniknąć późniejszych problemów. Twój zawór za 2000PLN to rzecz jasna cena ASO, na allegro są sporo tańsze (tylko używki).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności