Skocz do zawartości

Zafira 2,0 DTI utrata mocy P0105, P1100, P1651


Gość stefanos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stefanos

W zeszłym tygodniu w czasie jazdy zapaliła się kontrolka z kluczykiem i auto straciło moc, ale jechało dlaej tylko bez depnięcia. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka zgasła, silnik z powrotem złapał dynamikę. Wczoraj w warsztacie z odczytu usterek wyszły trzy powyższe - P0105, P1100, P1651 i info od mechanika o konieczności regeneracji pompy.

 

Na forum wyczytałem, że P1561 to może być sterownik pompy, P1100 - błąd czujnika temp. pow. zasysanego (co może być wynikiem P1651) i P0105 - błąd układu krytycznego. Na wydruku przy wszystkich trzech info "usterka nieobecna w chwili odczytu".

 

W związku z tym mam pytania:

czy w tym przypadku należy zrobić sterownik i przepływomierz czy może zestawienie tych trzech błędów wskazuje na jakąś większą (inną?) usterkę? Czy może jednak konieczna jest regeneracja pompy?

 

I czy ktoś może polecić warsztat w W-wie lub okolicach który się czymś takim zajmuje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pompę naprawiałem tu http://www.zumi.pl/1180352,Mototronik._Witold_Gerdel,Warszawa,firma.html

Jeśli chodzi o 2 pierwsze błędy sprawdź gumy "od i za" turbiną czy nie są popękane (jakaś nieszczelność) oraz układ podciśnieniowy sterujący turbiną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja pompy, naprawa sterownika 1400 (rok gwarancji, faktura lub paragon). Sama naprawa sterownika to ok 400 zł (dokładnie nie pamiętam), chyba nawet z dojazdem do autka, też rok gwarancji. Masz blisko możesz podjechać zobaczyć i pogadać ewentualnie przedzwoń.

Zapoznaj się z tym co kolega karlos_79 napisał http://forum.opel24.com/tranzystor-vp44-vt27801,423.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie bledu P0105 radze sprawdzic czujnik barometryczny,to nie jest ten niebieski boscha na wierzchu tylko po lewej stronie ponizej akumulatora.Przykrecony na jedna srube.Tez miałem ten bład i serwis rece rozłorzył,przepływomierz zmieniałem i nic,kolektor czysciłem i EGR tez nie pomogło.Dobrze ze sie madry mechanik znalazł i go przeczyscił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam filtra DPF,postaram sie wrzucic tu foto tego czujnika na dniach.Wiem jedno,ze bledy P0105 i P1105 sa blizniacze i moga zalezec od tego czujnika.Poniewaz w tym samym czasie czujnik barometryczny jak i ten boscha (niebieski)na podcisnieniu doladowania musza miec zgodne parametry.

 

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 22:15 ]

Wysłąłem zdjecia koledze nie wiem jak je wkleic na forum,niech ktos podpowie,lub kolega z łaski swojej wklei.

 

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 08:56 ]

Czujnik barometryczny

Czujnik barometryczny1

 

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 08:59 ]

To jest ten do którego dochodza trzy kable,znajduje sie po prawej stronie ponizej akumulatora,a nie po lewej jak pisałem wczesniej sorry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności