Skocz do zawartości

Powitanie! & check engine przy uruchomieniu wentylatora


Gość gregoris77

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gregoris77

Witam wszystkich Forumowiczów!

 

Przegladałem rózne tematy na forum pod chasłem wentylator lub check engine i nie mogłem znaleźć problemu jaki mi sie przydarzył, więc zaczynam nowy temat.

 

Mój problem dotyczy włączającej się kontroli check (tej z kluczem), w momencie kiedy włącza się wentylator chłodnicy. Po ostudzeniu płynu, wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu pojazdu check-a już nie ma, ale pojawia się znowu gdy załączy się wentylator. Temperatura przy której włącza się wentylator oscyluje w granicach 90 stopni.

Odczytu kodów błędu bedę miał okazję dokonać dopiero za 2 dni, więc może podacie jakieś swoje sugestie?

Autko moje miało też wypadkową przeszłość więc może wchodzić w grę jakieś nieprawidłowe podłączenie podzespołów.

 

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 14:16 ]

Odczytałem błędy z kompa i wyskoczyło to:

Łączna ilość kodów błędów: 5

 

P1481 - Przekaznik wentylatora 1, sygnal za wysoki

(01) - Nie występuje

 

P1614 - Otrymany nieprawidłowy sygnał immobilisera

(04) - Nie występuje

 

P0230 - Problem w kontakcie przekaźnika pompy paliwa

(00) - Nie występuje

 

P0460 - Wysokie napięcie w obw. czujnika poziomu paliwa w zbiorniku

(01) - Nie występuje

 

P0300 - Przerwa w zaplonie wystepujaca przy niskim poziomie paliwa

(0B) - Nie występuje

 

Myślę że z moim problemem zwiazany jest błąd P1481. Czy to oznacza że trzeba wymienic ten przekaźnik?. Jesli tak, to gdzie on sie znajduje?

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trzeba wymienić, ale gdzie się znajduje to nie wiem. Moim zdaniem za wcześnie się włącza wentylator, u mnie to przy ok. 100 stopniach się załącza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gregoris77

Udało mi się porozmawiac z jednym mechanikiem pracującym w serwisie Opla i dowiedziałem się że pod tym błędem (1481) może kryć się kilka usterek:

- nieprawidłowo działajacy wentylator,

- przekaźnik wentylatora,

- sterownik

- i jeszcze coś , już nie pamiętam.

Trzeba więc prawidłowo zdiagnozować usterkę. A biorąc po uwage fakt, że auto miało juz wczesniej ingerencje w instalację, problem moze byc niestandardowy.

Umówiłem sie już do dobrego (polecanego) elektryka, a w razie czego pogadam z tym gosciem z opla, czy nie zrobił by czegoś na "boku"

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pią Kwi 16, 2010 08:17 ]

Problem rozwiązany!

Przyczyną błędu był uszkodzony przekaźnik wentylatora. Wentylator pracował tylko na 1 biegu a teraz juz wszystko wróciło do normy i pracuje tak jak trzeba. Spec z opla zasugerował mi najpierw wymienic wentylator ale coś mnie tknęło żeby oddać auto do "dobrego elektryka".

Ten bezbłędnie zdiagnozował usterkę i skończyło się na wymianie przekaźnika. Niestety dobry elektryk ma też swoją cenę więc usługa kosztowała mnie prawie 200 PLN.

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności