Skocz do zawartości

Astra 1.6 16V Szarpie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Otóż od dłuższego czasu mam problem z moją Astrą. Silnik 1.6 16V, rok produkcji 1998. Otóż astra od dłuższego czasu strasznie rwała, ale tylko przy gorącym silniku. Pojechałem więc na komputer i wyszedł błąd na lambdzie, że jest nieprawidłowa mieszanka silnika. Poza tym nie było błędów... ciężko było cokolwiek z tego wywnioskować, ale szukalem przyczyny... pomierzyłem czujnik temp. dolotu, bo pokazywał jakieś dziwne pomiary, ale okazał się dobry. Wymieniłem filtr paliwa i bez efektów. Wymieniłem też filtr powietrza i tu niemiła niespodzianka, silnik szarpie jeszcze bardziej nawet jak jest zimny. Silnik szarpie przeważnie na 2 przy 2.5k obrotów, na 3 jak zejdzie gwałtowie z 2.1k obrotów do ok 1.8k... Niestety nie da się dokładnie wywnioskować w którym momencie szarpie idealnie, bo to zależy od widzi mi sie samochodu. Jedyna rzecz, której nie zdążyłem zrobić, to wyczyścić złączki z lambdy. Jest ona cała uwalona olejem i możliwe, że robie się na niej jakieś zwarcie. Ale co to ma do filtra powietrza? Ma ktoś jakiś pomysł? Bo ja nie.. EGR był niedawno czyszczony po tym, jak sypał błędami. Aha, obroty na biegu jałowym są trochę za niskie, ok. 800obr i falują, zaś przy zapłonie obroty gwałtownie wskakują na 2500 i spadają Teraz błędów z EGRu nie ma... Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Pojechałem więc na komputer i wyszedł błąd na lambdzie, że jest nieprawidłowa mieszanka silnika. Poza tym nie było błędów... ciężko było cokolwiek z tego wywnioskować

Wniosek może być prosty - sonda lambda do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Świece były wymieniane stosunkowo niedawno, może z niecały rok temu. U mnie jest listwa więc kable wysokiego napięcia jako tako nie istnieją. Co do sondy, to nie powinno aby czasem wyrzucić błędem, że sonda uszkodzona?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość asterix27

Przecież napisałeś:

Pojechałem więc na komputer i wyszedł błąd na lambdzie

a potem:

Teraz błędów z EGRu nie ma... Dzięki za pomoc.

A z lambdy są ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sondę. Podepnij woltomierz (moze byc chiński miernik cyfrowy z marketu) pod wyczkę sondy (chyba czarny i szary przewód), odpal auto i zobacz co wskazuje. Silnik musi być ciepły.

 

Wskazania powinny oscylować w granicach od 0,1 do 0,9 V z czestotliowscia min. jednej zmiany na sekunde. Powinny dynamicznie i "chaotycznie" zmieniać się w tym zakresie.

 

Ale jedno ale :) takie sprawdzenie wcale nie daje pewnosci ze lambda jest ok. Do tego trzeba oscyloskopu.

 

Sprawdz jeszcze napiecie referencyjne podawane przez komuter na lambde. W tym celu wylącz silnik (przy takim samym podłączeniu j/w) i przekręc kluczyk do pozyjcji zapłon. Miernik powinien wskazywać w okolicy 0,45V.

 

Jak masz podgrzewana sonde to na białych kablach sprawdz czy jest 12V. Mozesz tez zmierzyć jej rezystancję, powinna być w okolicy 12ohm.

 

Sprawdz jeszcze czy któryś z kabli nie ma przypadkiem przebicia do masy. Z wyjatkiem oczywiści jednego z białych :beer:. No i jezeli nie masz izolowanej masy sygnalowej z lambdy to tam tez bedzie masa auta. To chyba szary kabel.

 

I czy przypadkiem białe kable (od podgrzewnia) nie przebnijają do sygnalowych.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Robiłem dzisiaj z autkiem. Wyczyściłem przepustnice, bo była nieźle zawalona. Samochód przestał szarpać, jednak obroty nadal strasznie falują i są za niskie. Lambda pomierzona i nie widzę na niej problemów, zarówno napięcia jak i opory są w porządku. W sobotę biorę astre jeszcze raz na komputer, po odczyt błędów. Dam też przemierzyć mechanikowi lamde oscyloskopem. Nie sprawdzałem EGRu, bo sie nie wyrobiłem czasowo. Jednak nie było z niego błędów, a czyszczony był stosunkowo nie dawno. Ja już nie mam pomysłów... a wy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności