Gość micek1968 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witam... Kupiłem wczoraj Nerivę i mam problem z biegami... Po prostu ciężko wchodzą... szczególnie jedynka i trójka.. wogóle dźwignia jakby nie wracał do pionu tylko jak chcę wrzucić trójkę to nie popycham wajchy do przodu tylko musze najpierw ją lekko przesunąć w prawo ... czy ktoś może powiedzieć co się dzieje.. czy tak ma być, czy trzeba po prostu wyregulować drążki (jakieś sprężyny odciągające drążek) czy to coś bardziej poważnego...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max-mot Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Witam... Kupiłem wczoraj Nerivę i mam problem z biegami... Po prostu ciężko wchodzą... szczególnie jedynka i trójka.. wogóle dźwignia jakby nie wracał do pionu tylko jak chcę wrzucić trójkę to nie popycham wajchy do przodu tylko musze najpierw ją lekko przesunąć w prawo ... czy ktoś może powiedzieć co się dzieje.. czy tak ma być, czy trzeba po prostu wyregulować drążki (jakieś sprężyny odciągające drążek) czy to coś bardziej poważnego... witamkolego zacznijmy od tego jaki masz silnik, jeżeli jest to benzyna lub 1.7DTI to pewnie wybieraki trzeba wyregulować, a jeżeli jes to 1.7CDTI to pewnie coś z linkami lub wybierak na skrzyni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-87931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micek1968 Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 sorry... 1,7 CDTI jak linki to pewnie da się wyregulować, podciągnąć czy coś w ten deseń a jak wybierak? będą duże koszty czy to też do regulacji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-87923 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max-mot Opublikowano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2010 sorry... 1,7 CDTI jak linki to pewnie da się wyregulować, podciągnąć czy coś w ten deseń a jak wybierak? będą duże koszty czy to też do regulacji? kolego jeżeli linki to można je regulować ale w tych wersjach najczęściej pada kosz pod lewarkiem biegów lub jak była udeżona kiedyś przodem to moze być luz na wybieraku albo najgorszy scenariusz była spawana obudowa skrzyni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-87911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość @rek Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Tak jakbym to skądś znał U mnie też jest problem z przełączaniem biegów w moim autku jest układ linkowy i same linki chodzą ok jest za to spory luz w samym "mechanizmie" (czy jak to się tam nazywa) w który wchodzi lewarek zmiany biegów. Czyli dokładnie trzeba by wymienić/naprawić element który jest pomiędzy linkami a lewarkiem, biały element w czarnej obudowie lata we wszystkie strony, góra-dół jest dosłownie kilka milimetrów luzu. Jak się dobrze ułoży jedynka wchodzi ok jak nie trzeba się siłować albo do skutku próbować I tu pytanie do fachowców co już przetrawili ten temat, bo kopie już od tygodnia i na ten temat nic nie wykopałem, da się to naprawić (zestaw naprawczy itp.) czy trzeba wymieniać całe draństwo. Pozdrawiam i dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-87777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micek1968 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 byłem dziśu mechanika który zlokalizował uszkodzenie powodujące ciężko wchodzące biegi... chyba jest to samo co u Ciebie.. po zdjęciu mieszka okazało się że drugi koniec dźwigni zmiany biegów lata w tej obudowie... wszytsko się powycierało jakby nigdy nie było smarowane (pełno szarego pyłu)... Mechanik powiedział że jak wymienimy wajchę to wtedy pomyślimy o regulacji itd.. ale najpierw trzeba ten luz usunąć ... Dzwoniłem po firmach ale nikt tego nie ma oprócz ASO Opla a tam niestety 700,- Patrzyłęm na allegro ale nic na razie fajnego nie znalazłem oprócz jakiś zdezelowanych dźwigni...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-86761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawon Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 też tak miałem,wymienili i dupa okazało się że to wina koła dwumasowego ,nie hałasowało nic się nie działo co by na nie wskazywało jedynie co (ale to już znalazłem po mechanikach) jak był na pierwszym biegu i wciśnięte było sprzęgło i się dodało gazu zaczynał się toczyć,a później śmierdziało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-86346 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micek1968 Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 a ja znalazłem używaną wajchę za 250... też jest malutki luz ale o niebo lepszy niż ta stara... mechanik mi dziś to wymienił.. wyregulował linki i teraz biegi wchodzą pięknie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29286-ci%C4%99%C5%BCko-zmieniaj%C4%85-si%C4%99-biegi/#findComment-85734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.