Skocz do zawartości
Kacper

Radio w Oplu - podstawowe informacje.

Rekomendowane odpowiedzi

cdr500c.jpg

W związku z częstymi pytaniami dotyczącymi seryjnych odbiorników, postanowiłem zebrać podstawowe informacje w jednym miejscu.
Większość tych informacji możemy znaleźć w instrukcji obsługi, Ale dla tych co jej nie posiadają może być przydatne.

Po każdorazowym odłączaniu akumulatora na wyświetlaczu pojawia się napis SAFE .

wpisanie kodu
dotyczy CAR300, CAR400, CDR500 i innych podobnych

Włączamy zapłon > wyłączamy radio > włączamy ponownie trzymając jednocześnie przez 2-3 sekundy przycisk AS, powinien pojawić się krótki sygnał dźwiękowy, wtedy puszczamy przyciski.

Na wyświetlaczu pojawi się wtedy napis 10 ----, gdzie liczba 10, informuje nas o tym ile zostało nam prób wpisania kodu.

Jeśli nie pojawia się napis 10 ---- oraz ciągle wyświetla SAFE, to brakuje nam wtedy plusa po stacyjce. - w wyniku jakichś prac związanych w ingerencję w układ elektryczny auta np. wymiana/naprawa stacyjki.


Do wpisania kodu używamy przycisków pamięci stacji radiowych 1 2 3 4
pierwsza cyfrę kodu wpisujemy przyciskiem 1 druga przyciskiem 2 itd
Jeśli dla przykładu mamy kod 0579 to przycisk 1 naciskamy jeden raz i na wyświetlaczu pojawi się 0---, następną cyfrę kodu wpisujemy przyciskiem 2, naciskając 6 razy pojawi się 05--.
Kolejne cyfry wpisujemy podobnie używając 3 i 4. Gdy mamy wpisany właściwy kod 10 0579 zatwierdzamy go wciskając ponownie AS przez 2-3 sekundy ponownie pojawi się krótki sygnał dźwiękowy, zatwierdzający kod.
Odczekujemy chwile aż radio zeskanuje nam dostępne stacje i możemy ponownie cieszyć się muza.

Jeśli chcemy pozbyć się wołania o kod to ponawiamy procedurę wpisywania kodu.

błędne wpisanie kodu
Po każdym błędnym wpisaniu kodu zwiększa sie tez czas oczekiwania na możliwość ponownego wpisania kodu.
Czasy oczekiwania na możliwość wpisania kodu do radyjka po błędnej próbie:
1-ej 10 sek.
2-ej 10 sek.
3-ej 10 min.
4-ej 20 min.
5-ej 40 min.
6-ej 80 min.
7-ej 160 min.
8-ej 320 min.
9-ej 640 min.
10-ej kontaktujemy się ze specem od radyjek bo zablokowane na amen :-)


Logika zapłonu

Radyjka te posiadają funkcję, która umożliwia włączanie samoczynne, wraz z włączeniem zapłonu i wyłączenie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
W tym celu należy włączyć radio trzymając jednocześnie przyciski pamięci stacji 1 i 3. (włączony musi być zapłon !)
Na wyświetlaczu pojawi się napis:
IGNI ON funkcja włączona.
Po krótkim przytrzymaniu przycisków pojawi się:
IGNI OFF funkcja wyłączona.
Radio możemy włączyć ręcznie. Nastąpi także samo-wyłączenie po godzinie od wyjęcia kluczyków z stacyjki.

Wyświetlacz nie pokazuje nazwy stacji radiowej

Jeśli nie mieliśmy radia w samochodzie lub je wymieniliśmy, może nie pojawiać się nazwa stacji ( dot. radyjek montowanych seryjnie).
Jest to spowodowane tym że przewidziane są one do współpracy z dwoma rodzajami wyświetlaczy tj. ośmio i dziesięcio cyfrowymi.

Żeby dokonać zmiany należy włączyć radio przytrzymując przyciski 4 i 6. (czasami 3 i 5 )
Na wyświetlaczu pojawi się napis DIGIT 8 lub DIGIT 10. Przytrzymując kilka sekund dłużej nastąpi przełączenie z jednego trybu w drugi. (włączony musi być zapłon !)

Jeśli samochód opuścił fabrykę bez zamontowanego radia, może okazać się że, wyświetlacz nie został aktywowany do współpracy z radiem.
Należy wtedy zwrócić się do serwisu ASO o włączenie tej funkcji.
Niestety odpłatnie.

Demontaż radia.
Jeśli zdecydowaliśmy się na wymianę radia ( a chcemy to zrobić samodzielnie) to dobrze jest zaopatrzyć się w odpowiednie wyjmaki,

wyjmaki.jpg

ewentualnie gwoździe, cienkie śrubokręty lub coś podobnego;
które wsuwamy w otwory zaznaczone na fotce,

cdr500otworyy.jpg

po wcześniejszym wykręceniu śrubek imbusowych
imb1.jpg


odchylamy na zewnątrz i ciągniemy do siebie.

bild0054w.jpg


( Czasami zdarza się że radio siedzi bardzo ciasno w kieszeni i trzeba użyć sporej siły aby je wydostać )

Jeśli jednak mamy dalej problem z wyjęciem, to można podjechać do najbliższego zakładu Car-Audio, gdzie z pewnością pomogą wyjąć radio.


Radio nie trzyma ustawień po wyłączeniu zapłonu

Jeśli zmieniliśmy radio na inne tzn nie montowane seryjnie w naszych Opelkach. Może się zdarzyć że nie będzie trzymało ustawień.
Należy wówczas zamienić miejscami kable 4 i 7 które przychodzą do kostki A. Obecnie często ,,przejściówki" są do takiej zamiany przygotowane.
Możliwe też będzie korzystanie z radia przy wyłączonym zapłonie, jeśli posiada taką opcję.
Można też zmostkować te kable i podpiąć do stałego +, ale będziemy musieli włączać je ręcznie i pamiętać o wyłączeniu przed opuszczeniem samochodu.

Gaśnie data na wyświetlaczu
Po instalacji nowego radyjka może zdarzyć się że gaśnie nam data na wyświetlaczu.
Należy wówczas po upewnieniu się że nie posiadamy wzmacniacza antenowego przeciąć kabel 5 który dochodzi do kostki A.
Jeśli jednak posiadamy taki wzmacniacz, należy odszukać tego przewodu przy wyświetlaczu.
Pamiętać należy też, o właściwym zaizolowaniu przeciętego kabla.

Pomocne schematy

opeldipo.gif

schemat połączeń

oppilot.gif

sterowanie z kierownicy

źródło: http://studio24.prv.pl/


Pomocny temat przy zmianie radia na nieoryginalne http://forum.opel24.com/topic/35042-nieoryginalne-radio-a-data-na-wyswietlaczu/


isoc10-png.png
isoc10_png.png


  • Upvote 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.