Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Witka!!! Mam problem z moją Asterką X17DTL przy obrotach ok 1500 kopci jak z fabrycznego komina w którym palą starymi trampkami Stawiałem na wtryskiwacze ale wcześniej zapaliła się kontrolka błędu śilnika no i na Techu wyszło że to EGR wyczyściłem ten zawór a w dolocie pełno szlamu, rury doprowadzające powietrze w oleju wiem że turbina w tych wynalazkach puszcza olej ale tyle to chyba za dużo wyczułem luz na turbince od strony swieżego powietrza bo z tej strony łatwo to sprawdzić z drugiej pewno tez jest luz. No i czy regenerować to cudo czy kupić używkę jestem załamany kosztami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Zregenerować koszty koło 700800 zł w trójmieście.Nigdy nie wiadomo czy używka turbina będzie w taki stanie jak twoja czy prawie już w takim:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333881 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2007 W Łodzi 800PLN tylko nie jestem pewny czy to turbina była powodem błędu EGR??? czy może jeszcze coś pompa Vacu ciągnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2007 To nie do koniecznie turbina. Ten luz od strony dolotu swieżego powietrza jeżeli jest wyczuwalny w granicach 1 mm (ruch wałka a nie sam luz na łozysku), to jest to normalne. Fabrycznie nowe turbiny mają taki luz, to jest miejsce na tzw. klin olejowy. Zanim sie weźmiesz sie za turbinę, należy sprawdzić ciśnienie jakie daje. W X17DTL ma być powyżej 1,5 atm. (mi taki pomiar zrobił pompiarz gratisowo) Dopiero po takim badaniu można stwierdzić czy przyczyną kopcenia jest turbina. Choć też nie do końca, bo mogą być przewody nieszczelne:). Dlatego zanim zaczniesz regenerować turbine, należy to wszystko wykluczyć. Przyczyną kopcenia może być zapchany katalizator, przez spalony olej. A olej w kanałach dolotowych może się brać z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Sprawdź kruciec który idzie z pokrywy zaworowej do rury ssącej turbiny, czy tam jest sucho?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2007 Katalizator wywaliłem jakiś miesiąc temu jest strumienica a ten kruciec z odpowietrzania skrzyni korbowej poci się olejem tylko czy aż tak by lał co zrobić zeby nie lał???i wygląda tak jak by miał przedmuchy jasny dym z niego leci i z pod wlewu oleju czy tak ma być czy następne wydatki mnie czekają?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2007 Niestety te silniki tak mają, że olej leci z odpowietrzenia. Rozmawialem w serwisie i tłumaczyli, że to się bierze z tzw. mgły olejowej jaka wytwarzają silniki z turbo. W Isusu tego problemu nie ma, bo tam jest sitko które zatrzymuje olej, a w X17DTL nie ma nic takiego. Ja włożyłem w wylot z pokrywy zaworowej "wygaszacz płomieni" od poloneza (poradził mi to ja37, za co dziekuję) To tylko w części załatwiło problem. Po kolejnej wizycie w serwisie zastosowałem odstojnik własnej produkcji, pojemnik z dwoma rurkami. W serwisie powiedzieli, że silniki fiata JTD mają takie fabryczne. Problem znikną. Jak czyscze ten odstojnik to jest jakies 100 g oleju na 400-500 km, ilości mnie powaliły, bo to wszystko szło w silnik! Co do przedmuchów, to w moim silniku nie mam żadnych, jak wyciągne bagnet, czy wlew oleju na pracującym silniku nie ma żadnych przedmuchów. Wracając do tematu, to jak turbina wyciaga olej, to kanały dolotowe są suche, bo turbina pcha bezpośrednio do silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333451 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Zrobiłem eksperyment i wyczyściłem wszystkie możliwe przewody i dolot odłączyłem ten przewód odpowietrzania skrzyni od dolotu do turbiny auto po 2 strzałach w tłumik przestało kopcić pojezdziłem tak trochę i od strony dolotu powietrza turbina sucha a przy wylocie znów olej i oczywiście w przewodach małym ciurkiem leci i kopcić zaczeło tak jak przedtem. Mój wniosek: turbina do regeneracji chyba się nie myle? a szkoda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Nie mylisz się otóż wiadomo że ta turbina jest smarowana pod ciśnieniem i dlatego jest taki efekt jeżeli to tylko pierścienie to warto regenerować ., ale jezeli wałek i korpus to kwota może byc znacznie wyższa od używanej na allegro .Tylko że w zakladzie będą dążyć aby ten koszt był jak najwyższy i tu jest problem bo przecież nie przyznają się że na pierścieniach się skończyło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 no właśnie tylko jak ich zmuśić do uczciwości to nie realne 800PLN chcą nie widząc jeszcze turbiny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2007 Proponował bym ci zakup używanej ale z jakiegoś anglika albo po wypadku ale w miarę młodego rocznika w tedy to warto bo turbiny są raczej wytrzymałe Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333392 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.