Skocz do zawartości

Co zrobić z turbiną ???


Rekomendowane odpowiedzi

Witka!!!

Mam problem z moją Asterką X17DTL przy obrotach ok 1500 kopci jak z fabrycznego komina w którym palą starymi trampkami ;(

Stawiałem na wtryskiwacze ale wcześniej zapaliła się kontrolka błędu śilnika no i na Techu wyszło że to EGR wyczyściłem ten zawór a w dolocie pełno szlamu, rury doprowadzające powietrze w oleju wiem że turbina w tych wynalazkach puszcza olej ale tyle to chyba za dużo wyczułem luz na turbince od strony swieżego powietrza bo z tej strony łatwo to sprawdzić z drugiej pewno tez jest luz.

No i czy regenerować to cudo czy kupić używkę jestem załamany kosztami :]

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

To nie do koniecznie turbina. Ten luz od strony dolotu swieżego powietrza jeżeli jest wyczuwalny w granicach 1 mm (ruch wałka a nie sam luz na łozysku), to jest to normalne. Fabrycznie nowe turbiny mają taki luz, to jest miejsce na tzw. klin olejowy.

Zanim sie weźmiesz sie za turbinę, należy sprawdzić ciśnienie jakie daje. W X17DTL ma być powyżej 1,5 atm. (mi taki pomiar zrobił pompiarz gratisowo)

Dopiero po takim badaniu można stwierdzić czy przyczyną kopcenia jest turbina. Choć też nie do końca, bo mogą być przewody nieszczelne:).

Dlatego zanim zaczniesz regenerować turbine, należy to wszystko wykluczyć.

Przyczyną kopcenia może być zapchany katalizator, przez spalony olej.

A olej w kanałach dolotowych może się brać z odpowietrzenia skrzyni korbowej. Sprawdź kruciec który idzie z pokrywy zaworowej do rury ssącej turbiny, czy tam jest sucho?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333695
Udostępnij na innych stronach

Katalizator wywaliłem jakiś miesiąc temu jest strumienica a ten kruciec z odpowietrzania skrzyni korbowej poci się olejem tylko czy aż tak by lał co zrobić zeby nie lał???i wygląda tak jak by miał przedmuchy jasny dym z niego leci i z pod wlewu oleju czy tak ma być czy następne wydatki mnie czekają?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333575
Udostępnij na innych stronach

Niestety te silniki tak mają, że olej leci z odpowietrzenia. Rozmawialem w serwisie i tłumaczyli, że to się bierze z tzw. mgły olejowej jaka wytwarzają silniki z turbo. W Isusu tego problemu nie ma, bo tam jest sitko które zatrzymuje olej, a w X17DTL nie ma nic takiego. Ja włożyłem w wylot z pokrywy zaworowej "wygaszacz płomieni" od poloneza (poradził mi to ja37, za co dziekuję:wink:) To tylko w części załatwiło problem. Po kolejnej wizycie w serwisie zastosowałem odstojnik własnej produkcji, pojemnik z dwoma rurkami. W serwisie powiedzieli, że silniki fiata JTD mają takie fabryczne. Problem znikną. Jak czyscze ten odstojnik to jest jakies 100 g oleju na 400-500 km, ilości mnie powaliły, bo to wszystko szło w silnik!

Co do przedmuchów, to w moim silniku nie mam żadnych, jak wyciągne bagnet, czy wlew oleju na pracującym silniku nie ma żadnych przedmuchów.

Wracając do tematu, to jak turbina wyciaga olej, to kanały dolotowe są suche, bo turbina pcha bezpośrednio do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333451
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem eksperyment i wyczyściłem wszystkie możliwe przewody i dolot odłączyłem ten przewód odpowietrzania skrzyni od dolotu do turbiny auto po 2 strzałach w tłumik przestało kopcić pojezdziłem tak trochę i od strony dolotu powietrza turbina sucha a przy wylocie znów olej i oczywiście w przewodach małym ciurkiem leci i kopcić zaczeło tak jak przedtem.

Mój wniosek: turbina do regeneracji chyba się nie myle? a szkoda :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333403
Udostępnij na innych stronach

Nie mylisz się :) otóż wiadomo że ta turbina jest smarowana pod ciśnieniem i dlatego jest taki efekt jeżeli to tylko pierścienie to warto regenerować ., ale jezeli wałek i korpus to kwota może byc znacznie wyższa od używanej na allegro .Tylko że w zakladzie będą dążyć aby ten koszt był jak najwyższy i tu jest problem :wink: bo przecież nie przyznają się że na pierścieniach się skończyło :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2937-co-zrobi%C4%87-z-turbin%C4%85/#findComment-333400
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności