Skocz do zawartości

Kontrolka ciśnienia oleju


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Poruszam temat świecenia się kontrolki oleju przez kilka sekund po odpaleniu gdyż przez pewien czas postanowiłem jeździć i dać sobie spokój. Aż tu nagle przez kilka dni kontrolka zaczęła gasnąć tak jak powinna czyli podczas kręcenia rozrusznikiem. I po kilku dniach dalej to samo czyli świeci około 3 sekundy po zapaleniu silnika. Postanowiłem zrobić kilka prób a mianowicie:

1) wpinam kabel od próbówki pod kabelek od czujnika ciśnienia oleju drugi do akumulatora na ( + ) łącze to żaróweczką która świeci . Podczas kręcenia rozrusznikiem żarówka od próbówki natychmiast gaśnie natomiast kontrolka ciśnienia oleju świeci przez 3 sekundy.

2) Kupiłem drugi czujnik ciśnienia oleju do testu . Wpinam czujnik ( kabel od czujnika i kabel do masy) przekręcam stacyjkę lecz nie zapalam silnika i kontrolka świeci , więc biorę wkrętak i wciskam go w czujnik ciśnienia oleju i kontrolka gaśnie i świeci natychmiast po wciśnięciu lub puszczeniu wkrętaka.

AAle jak zapalę silnik i wciskam wkrętak to kontrolka gaśnie i zapala się po 3 sekundach.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie czy jeśli pompa wytworzy ciśnienie z minimalnym opóźnieniem to kontrolka zostaje wyłączona z opóźnieniem 3 sekund.

 

I teraz mam pytanie dlaczego tak się dzieje i co odpowiada za wyłączenie tej kontrolki bo zaczyn mnie to denerwować. Zastanawiam się nad zaworem ciśnieniowym czy się nie przycią ale jak już wcześniej pisałem wymieniłem wszystkie zaworki i sprawdziłem ciśnieni więc wszystko powinno być ok.

Jeśli ktoś jaka jest tego przyczyna to proszę o info.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrałeś się do sprawy troszkę od dupy strony , po co bawisz się w jakieś podłączanie żaróweczek itp , kiedy wszystkie czujniki są najprawdopodobniej dobre , sprawdź najpierw, czy zamiast oleju nie masz smoły i czy w ogóle masz dobry poziom oleju... :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabrałeś się do sprawy troszkę od dupy strony , po co bawisz się w jakieś podłączanie żaróweczek itp , kiedy wszystkie czujniki są najprawdopodobniej dobre , sprawdź najpierw, czy zamiast oleju nie masz smoły i czy w ogóle masz dobry poziom oleju... :wink:

Kolego olej MOBIL1 5w50 i filtry wymieniłem już 2 razy poziom na max ciśnienie też sprawdzone i jest ok.Miska olejowa i smok wyczyszczone. Dodam ,że jakieś dwa tygodnie temu nagle kontrolka zaczęła gasnąć prawidłowo ale szczęście trwało tylko 3 dni i teraz dalej gaśnie z opóźnieniem.

Pomiar ciśnienia na biegu jałowym:

1.silnik zimny po nocy po uruchomieniu wskazówka od razu skacze na 4,8

2. temperatura silnika 80 stopni manometr pokazuje 2,4

3. temperatura 90 stopni włącza się wentylator manometr wskazuje 2,0

4. podczas podnoszenia obrotów silnika ciśnienie rośnie max do okoł 7,0

5. obroty 2000 na ciepły ciśnienie w granicach 3,0-4,0

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności