Skocz do zawartości

Zafira 2.0dtl poważny problem?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! Jestem nowy na tym forum ale przed rozpoczęciem nowego tematu poczytalem dosyć dużo.Niestety nie znalazłem nic co pasowałoby do mojego problemu z zafirą.Sprawa wygląda tak:zapalam auto jeżdże i nic wszystko jest ok mogę tak kilka razy palić i jeżdzić i jest dobrze nagle silnik wchodzi w tryb awaryjny(słaby jak muł)zapala się kontrolka elektronicznego ukł. chłodzenia i kontrolka silnika jednocześnie obrotomierz pokazuje zero komputer nie pokazuje wtedy zużycia paliwa.Byłem na kompie, mówie jaki problem po chwili facet mówi że kolektor dolotowy jest brudny od tego trzeba zacząć skasował i tyle ale na szczęście :] w tym momencie to samo się stało.Podłączył wtedy kompa i mówi że nie chce mnie martwić ale to chyba pompa.Po chwili stwierdził że coś z elektryką trzeba auto zostawić będą szukać.Ja zapuszczając "żurawia"zobaczyłem że wyświetlił :błąd czujnika obrotów silnika.Co wy na to ma ktos jakies pomysły?Jak sprawdzić czujnik? Czy silnik będzie chodził z odłączonym czujnikiem?Auto ma 137tys.(na liczniku)?!Rozpisałem się troszke.Pozdrawiam wszystkich i czekam na odzew.Usterka występuje raczej na nagrzanym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd czujnika obrotów silnika.Co wy na to ma ktos jakies pomysły?Jak sprawdzić czujnik?

Podmienić na nowy,bo tylko takie widzę wyjście,chyba,że kabel coś nie łączy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam doszedłem do tego jak sprawdzić czujnik.Jest uszkodzony ale nie do konca tylko wtedy jak jest nagrzany.W silniku 2.0DTL można go odłączyć w czasie pracy efekt obrotomierz pokazuje zero obrotów,kontrolka silnika świeci i kontrolka ukł.chłodzenia.Po dłuższej jeżdzie przy wjeżdżaniu do garażu wszedł w sys.awaryjny (ww efekty)szybko rozłączyłem i pomiar miernikiem wykazał przerwe.Po wymontowaniu sprawdzałem go w wodzie gorącej.W normalnej temp.ma ok.950ohm gdy temp wzrasta rośnie oporność do ok.1,05kohm i w pewnym momencie przerwa.Gdy ostygnie wszystko jest ok.Wnioski :gdy jedziesz na trasie i jest temp. niezbyt wysoka pojedziesz bardzo daleko ale korki wyższa temp i d..a .Zatrzymasz się po20-30 minutach palisz auto i d..pa auto pali w awaryjnym bez obrotomierza i z kontrolką ukł.chłodzenia.Nowy czujnik sprawdzałem :po zamrożeniu ok.700ohm w gotującej wodzie ok1050ohm.Może ktoś skorzysta z moich wniosków mnie udało się rozpracować usterkę.Specjaliści chcieli mnie naciągnąć na niezłą kasę.Pozdrawiam wszystkich

:(:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności