Skocz do zawartości

Demontaż, montaż głowicy i rozrządu


Gość dyziomen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Mam Fronterke 2.2 benzyna 16v z 96r. W tym silniku wszystko było dobrze do puki nie zostałem zmuszony do wymiany uszczelki pod głowicą a do tego wydmuchało mi uszczelkę od kolektora wydechowego i wyrwało szpilkę. Proszę więc o pomoc i poradę jak wymontować głowicę żeby wymienić uszczelkę, i zamontować głowicę z powrotem i przykręcić kolektor wydechowy. Z góry wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spuszczasz płyn chłodniczy,odpinasz kleme z akumulatora,demontujesz dolot powietrza do kolektora ssącego,odpinasz kabelki od czujników przepustnicy,krokowca,przepływomierza,czujnika temperatury powietrza,czujnika temperatury na zegar i komputer,odpinasz linke gazu przy przepustnicy,demontujesz calą przepustnicę.demontujesz listwe wtrysków,kolektor ssący,odpinasz wężyki itp.odpinasz węże gumowe od termostatu,od chłodnicy, wymontowujesz wentylator chłodnicy potem całą chłodnicę aby był lepszy dostęp do rozrządu i głowicy,zdejmujesz kable WN z świec ,świece wykręcasz,odkręcasz kolektor wydechowy zdejmujesz pasek alternatora,odkręcasz rolke napinającą ten pasek,demontujesz osłone rozrządu,odkręcasz pokrywę klawiatury zaworów,luzujesz napinacz paska rozrządu,zdejmujesz pasek rozrządu,odkręcasz wałki rozrządu,wyjmujesz popychacze,odkręcasz głowice lecz delikatnie ślimakowo i po trochu każdą śrube ,i możesz ją wytargać masz na wierzchu uszczelke.Glowice dajesz do sprawdzenia,planowania,kupujesz nową uszczelke pod głowice,nową uszczelke pod kolektor ssący,wydechowy,pod pokrywe zaworów.10 litrów chłodziwa,5 litrów oliwy do silnika,polerujesz miejsce styku głowicy z blokiem zakładasz nową uszczelke potem głowice dokręcasz odpowiednim momentem i w odpowiedniej kolejności ślimakowo śruby popychacze wyciskasz z starego oleju kładziesz je,przekręcasz walem korbowym tłoki w pozycje zero montujesz wałki rozrządu blokujesz je na znakach zakladasz pasek rozrzadu znaki mają się zgrywać napinacz napinasz zgodnie ze znakami,odblokowujesz wałki rozrządu obracasz wałem dwa razy zgodnie z zegarem znaki mają się zgadzać pasek dobrze naciągnięty montujesz pokrywe zaworów,kolektory ssania wydechu i reszrte szpei zalewasz odpowietrzasz i śmigasz szczęśliwy szczegółowo to jest to duzo pisania na kilka stron kolego.A jeśli masz do wymiany tylko tą szpilke i uszczelke po kolektorem wydechowym to prostota odkęcasz oslone kolektora,potem kolektor od głowicy odciągasz to na bok i targasz stara uszczelke wkladasz nowa i wszystko szpilke wkręcasz no chyba że gwintu brak to trza gwintować na fi 10 mm i szpilka bądż śruba fi 10.A najlepiej bierzesz z konta 800-1000 zl pojazd dajesz do mechaniora i mechanior w tej kwocie ci wszystko zrobi.

 

[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 19:48 ]

piszesz niedokładnie którą chcesz wymienić uszczelkę? pod głowicą i pod kolektorem wydechowym czy tylko wydechowym.Jeśli tylko wydechowym to odkręcasz 3 śrubki kluczyk 10 trzymające osłone kolektora wydechowego taka blaszka nirdzewka.kolektor jest montowany na 8 szpilkach z nakrętkami klucz 13.po ich odkręceniu i odciągnięciu kolektora da się wyjaść starą uszczelke spod kolektora,ewentualnie trzeba odkręcić trzy nakrętki klucz 13 na kołnierzu połączenia z (portkami)z rurą wydechową katalizatora,trudny dostęp do jednej z nakrętek.wyrwało ci jedną ze szpilek bo prawdopodobnie masz tam zerwany gwint,opcja pierwsza przegwintowac na fi 10,druga opcja szpilke wkleić na mocny klej,trzecia zaspawanie otworu i nowe nawiercenie itp. cuda techniki.Jeśli chcesz sam wymieniać uszczelke pod glowica( pod głowicą)a nie masz o tym pojecia to daj sobie spokój bo szkoda twej roboty i rozwalisz motor,jest to poważna robota i wymaga pewnej wiedzy jak to zrobić dobrych kluczy nasadowych torx i innych oraz klucza dynamometrycznego.sama uszczelka pod klawiaturą,kolektorem ssącym,wydechowym to pikuś ale pod głowicą to odpowiednie dociągnięcie głowicy i ustawienie rozrządu co prawda amator to moze zrobić lecz musi widzieć przynajmniej raz jak to robi profesjonalista,i pamietać o wyciśnięciu oliwy z popychaczy ,o czystości pracy i lekkim smarowaniu oliwą montowanych bebechów głowicy krzywki wałkow rozrządu,panewek walków rozrządu z zewnatrz popychacze pomazać to oliwą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności