Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam wszystkich serdecznie. W końcu się zebrałem i zamieszczam opis naprawy jakiej dokonałem z moim tatą w corsie Z12XE 2003 rok. Zaczęło się od zwrócenia przeż moją żonę która na co dzień jeżdzi Corsą, że pojawiły się dziwne odgłosy z okolic silnika. Wstępna diagnoza -okolice rozrządu. W końcu się zebrałem i wyminiłem koło napinacza paska wielorowkowego - nic to nie dało. Musiałem pokombinować gdyż przyczynymogły być różne: - rozrząd - pompa wdy - alternator - inne np. jakieś pęknięcia, (bez klimy więc pompa klimy odpada) Sprawdzenie przeprowadziłem następująco: - zdejmujemy koło prawe - podpieramy samochód na kobyłce - napinamy i zabezpieczamy napinacz (zdjęcie będzie w opisie wymiany) - zdejmujemy (nie całkiem tylko z kół) pasek wielorowkowy - odpalamy silnik - słuchamy W moim przypadku cisza. A więc diagnoza brzmi pompa wody lub alternator Postawiłem na pompę jak się okazało słusznie Uważny czytelnik zauważy na poniższych zdjęciach wycieki swiadczące o pompie i słusznie, choć niektóre były widoczne dopiero po rozgrzebaniiu, chciałem jednak wyeliminować rozrząd. No to zabieramy się za wymianę: - pompa SKF koszt ok 240 PLN (jeżeli chodzi o pompę są DWA rodzaje SHW - czujnik i jeden przewód wodny mocowane bezpośrednio w pompie. Lub Pierburg (taka była u mnie i taką kupiłem nową) z czujnikiem i króćcem mocowanymi do dodatkowej "blaszki". Jeżeli chodzi o pompę nie poszedłem po "taniości" tym bardziej że przy samodzielnej wymianie nie dokładam do robocizny mechanika narzutu ceny na elementy (proponowali mi pompę SKF za ok 300-420 PLN ! + robocizna ! . Co mnie jeszcze bardzie wkurzyło za wymianę paska liczyć chceieli osobno (choć i tak trzeba go zdjąć i założyć) - pasek dobrze wymienić bo i tak będzie zdjęta podpora silnika Gates ok 40PLN - bolec blokujący (wystaczy gwóźdź) napinacza - klucze płaskie i oczkowe typu TORX - podnośnik samochodowy (lub lepiej 2 z czego jeden "solidny") - deska ok 20x20 - twarda guma - jakiś środek do odtłuszczania - skrobak (o niewielkich rozmiarach) - klucz dynamometryczny zakres ok 5-40 Nm - klucz dynamometryczny zakres ok 20 - 200 Narzędzia posiadam firmy King-Tony i jestem staaaasznie zadowolony (prucz ceny - choć po samodzielnej wymianie klucz dynamometrzyczny 28-210 Nm mam już za free) - silikon wg uznania - Otwieramy maskę - zdejmujemy filtr powietrza i przewody z nim połączone - zdejmujemy koło prawe (po podniesieniu samochodu) No i teraz ostrożnie - podpieramy samochód na kobyłce (zostawiłem również podnośnik- choć główny ciężar na kobyłce) - podpieramy silnik podnośnik na nim decha i twardza guma (pod misą olejową) Podnosimy aż do momentu gdy zauważymy, że silnik bardzo delikatnie zaczyna się unosić, w sumie gdy tylko drgnie. - napinamy i blokujemy napinacz paska. - zdejmujemy pasek (nie całkiem - bo się jeszcze nie da ) - teraz bierzemy się za podporę silnika odkręcamy 2 śruby od ramy i trzy od silnika - wyjmujemy podporę delikatnie bo silnik stoi teraz na podnośniku. Niczym nie szarpiemy - zdejmujemy pasek - spuszczamy wodę z chłodnicy (płyn do czystego naczynia poprzez rurkę) - zdejmujemy kolo pompy - spuszczamy wodę z bloku silnika (kruciec na pompie najlepiej zlać przez coś aby się nie rozlewało) - zdejmujemy przewody z pompy ( ja to zrobiłem po odkręceniu pompy i to był błąd po już po 130 tys "grube schodziły stasznie opornie) - odkręcamy pompę - przekładamy osprzęt na nową (ja cieniutko posmarowałem silikonem po uprzednim oczyszczeniu wszystkich powieżchni) - oczyszczamy miejsce pod nową uszczelkę pompy (BARDZO STARANNIE) - zakładamy nową uszczelkę Skaładmy w kolejności odwrotnej Przy zakładaniu podpory silnika zaczynamy od dolnej śruby (nie do końca przykręcamy) potem 2 na ramie i dwie górne na silniku, dokręcamy na dole z odpowiednim momentem Czas ok 4 godzin. dodałem ok 1 litra nowego płynu Odpowietrzanie banalne - lejemy do COLD zapalamy i nagrzewamy silnik, strudzimy i dolewamy znowu do COLD. Powodzenia. Mam nadzieję, że bardzo nie nagmatwałem.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek 1981 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam Jak możesz to podpowiedz w jaki sposób spuścić płyn z komory silnika w corsie c   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/#findComment-479363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Przecież to naczynia połączone - jak zejdzie z chłodnicy to i z bloku również .   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/#findComment-479430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Przecież to naczynia połączone - jak zejdzie z chłodnicy to i z bloku również . Cyba nie do końca tak jest. Termostat zamknięty więc nie wszystko zejdzie. Jak ja spuszczałem płyn to zleciało tylko 2,5l na 5, więc reszta w bloku została.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/#findComment-509435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Potwierdzam instrukcję kolegi. Zaznaczam jednak że wczoraj w x12xe wymieniłem bez problemu pompę wody bez odkręcania ramy silnika i używania podnośników Oczywiście nie wymienia się wtedy paska ale tą decyzję pozostawiam zainteresowanym. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29640-wymiana-pompy-wody-corsa-z12xe-pasek-wielorowkowy/#findComment-582848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi