Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Witam wszystkich serdecznie. W końcu się zebrałem i zamieszczam opis naprawy jakiej dokonałem z moim tatą w corsie Z12XE 2003 rok. Zaczęło się od zwrócenia przeż moją żonę która na co dzień jeżdzi Corsą, że pojawiły się dziwne odgłosy z okolic silnika. Wstępna diagnoza -okolice rozrządu. W końcu się zebrałem i wyminiłem koło napinacza paska wielorowkowego - nic to nie dało. Musiałem pokombinować gdyż przyczynymogły być różne: - rozrząd - pompa wdy - alternator - inne np. jakieś pęknięcia, (bez klimy więc pompa klimy odpada) Sprawdzenie przeprowadziłem następująco: - zdejmujemy koło prawe - podpieramy samochód na kobyłce - napinamy i zabezpieczamy napinacz (zdjęcie będzie w opisie wymiany) - zdejmujemy (nie całkiem tylko z kół) pasek wielorowkowy - odpalamy silnik - słuchamy W moim przypadku cisza. A więc diagnoza brzmi pompa wody lub alternator Postawiłem na pompę jak się okazało słusznie Uważny czytelnik zauważy na poniższych zdjęciach wycieki swiadczące o pompie i słusznie, choć niektóre były widoczne dopiero po rozgrzebaniiu, chciałem jednak wyeliminować rozrząd. No to zabieramy się za wymianę: - pompa SKF koszt ok 240 PLN (jeżeli chodzi o pompę są DWA rodzaje SHW - czujnik i jeden przewód wodny mocowane bezpośrednio w pompie. Lub Pierburg (taka była u mnie i taką kupiłem nową) z czujnikiem i króćcem mocowanymi do dodatkowej "blaszki". Jeżeli chodzi o pompę nie poszedłem po "taniości" tym bardziej że przy samodzielnej wymianie nie dokładam do robocizny mechanika narzutu ceny na elementy (proponowali mi pompę SKF za ok 300-420 PLN ! + robocizna ! . Co mnie jeszcze bardzie wkurzyło za wymianę paska liczyć chceieli osobno (choć i tak trzeba go zdjąć i założyć) - pasek dobrze wymienić bo i tak będzie zdjęta podpora silnika Gates ok 40PLN - bolec blokujący (wystaczy gwóźdź) napinacza - klucze płaskie i oczkowe typu TORX - podnośnik samochodowy (lub lepiej 2 z czego jeden "solidny") - deska ok 20x20 - twarda guma - jakiś środek do odtłuszczania - skrobak (o niewielkich rozmiarach) - klucz dynamometryczny zakres ok 5-40 Nm - klucz dynamometryczny zakres ok 20 - 200 Narzędzia posiadam firmy King-Tony i jestem staaaasznie zadowolony (prucz ceny - choć po samodzielnej wymianie klucz dynamometrzyczny 28-210 Nm mam już za free) - silikon wg uznania - Otwieramy maskę - zdejmujemy filtr powietrza i przewody z nim połączone - zdejmujemy koło prawe (po podniesieniu samochodu) No i teraz ostrożnie - podpieramy samochód na kobyłce (zostawiłem również podnośnik- choć główny ciężar na kobyłce) - podpieramy silnik podnośnik na nim decha i twardza guma (pod misą olejową) Podnosimy aż do momentu gdy zauważymy, że silnik bardzo delikatnie zaczyna się unosić, w sumie gdy tylko drgnie. - napinamy i blokujemy napinacz paska. - zdejmujemy pasek (nie całkiem - bo się jeszcze nie da ) - teraz bierzemy się za podporę silnika odkręcamy 2 śruby od ramy i trzy od silnika - wyjmujemy podporę delikatnie bo silnik stoi teraz na podnośniku. Niczym nie szarpiemy - zdejmujemy pasek - spuszczamy wodę z chłodnicy (płyn do czystego naczynia poprzez rurkę) - zdejmujemy kolo pompy - spuszczamy wodę z bloku silnika (kruciec na pompie najlepiej zlać przez coś aby się nie rozlewało) - zdejmujemy przewody z pompy ( ja to zrobiłem po odkręceniu pompy i to był błąd po już po 130 tys "grube schodziły stasznie opornie) - odkręcamy pompę - przekładamy osprzęt na nową (ja cieniutko posmarowałem silikonem po uprzednim oczyszczeniu wszystkich powieżchni) - oczyszczamy miejsce pod nową uszczelkę pompy (BARDZO STARANNIE) - zakładamy nową uszczelkę Skaładmy w kolejności odwrotnej Przy zakładaniu podpory silnika zaczynamy od dolnej śruby (nie do końca przykręcamy) potem 2 na ramie i dwie górne na silniku, dokręcamy na dole z odpowiednim momentem Czas ok 4 godzin. dodałem ok 1 litra nowego płynu Odpowietrzanie banalne - lejemy do COLD zapalamy i nagrzewamy silnik, strudzimy i dolewamy znowu do COLD. Powodzenia. Mam nadzieję, że bardzo nie nagmatwałem.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomek 1981 Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam Jak możesz to podpowiedz w jaki sposób spuścić płyn z komory silnika w corsie c   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 11 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Przecież to naczynia połączone - jak zejdzie z chłodnicy to i z bloku również .   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawek7 Opublikowano 20 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2013 Przecież to naczynia połączone - jak zejdzie z chłodnicy to i z bloku również . Cyba nie do końca tak jest. Termostat zamknięty więc nie wszystko zejdzie. Jak ja spuszczałem płyn to zleciało tylko 2,5l na 5, więc reszta w bloku została.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Potwierdzam instrukcję kolegi. Zaznaczam jednak że wczoraj w x12xe wymieniłem bez problemu pompę wody bez odkręcania ramy silnika i używania podnośników Oczywiście nie wymienia się wtedy paska ale tą decyzję pozostawiam zainteresowanym. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi