Skocz do zawartości

wyciek ze wspomagania kierownicy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam mały wyciek tak jakby ze "śruby" pod przegubem kierownicy. Postaram się opisać miejsce bo nie mogę dodać obrazka. A więc jak przegub łączy się z przekładnią pod tym miejscem jest "śruba" skierowana pionowo w dół. Na schemacie dla układu kierowniczego bez wspomagania jest to oznaczone jako "zespół prowadnika" - nie jestem znawcą i nie wiem czy to się tak samo nazywa w przypadku układu ze wspomaganiem kierownicy. Wyciek jest niewielki - od czasu do czasu coś spada na wahacz. Mam pytanie czy to jest olej ze wspomagania (nie zauważyłem ubytków) czy jakiś smar w którym była wykąpana wskazana śruba. Czy ktoś ma z was jakieś doświadczenia w tym temacie? Każda sugestia mile widziana

 

Pozdrawiam

 

manwe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenie mam jedynie takie, że jest to olej wspomagania i u mnie dokładnie w tym samym miejscu się lekko sączy.

 

A nie masz czasem zbyt dużo płynu w układzie?

Bo wg mądrych z ASO zbyt duża ilość płynu może powodować zbyt duże ciśnienie i przecieki układu.

 

PS trzeba by pomyśleć nad uszczelką w to miejsce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sim, Poziom oleju jest minimalnie poniżej minimum. W przyszłym tygodniu dorwę zaprzyjaźnionego mechanika i postaram się mu zadać "kalambur" z uszczelką

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:wesoly:

U mnie jeszcze jest zbyt mały stosunek przecieku do ilości wolnego czasu, wiec zagadka uszczelki pozostanie jeszcze jakis czas zagadką.

 

Ale przeciek zaczal sie w momencie gdy przelalem olej w zbiorniczku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast nie można powiązać wycieku z jakimś konkretnym zdarzeniem. Po prostu zaczęło kapać. Jak coś z mechanikiem wymyślimy to dam znać.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Byłem wczoraj u "zaprzyjaźnionego" mechanika z serwisu Opla i oto czego się dowiedziałem; "Kończy Ci się przekładnia kierownicy". Mam cztery wyjścia: 1. regenerować, 2. poszukać używki, 3. poszukać nowej, 4. mieć baczenie na wyciek i co pewien czas dolewać oliwy. Zapomniałem się tylko zapytać czy takie rozwiązania proponuje mi z lenistwa czy z faktu, że element z którego bezpośrednio cieknie jest nierozbieralny. Jeżeli to drugie to zostaje mi na razie dolewać olej i szukać używki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności