Gość fangornn Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Witam szanownych państwa. Mój problem dotyczy spadku siły silnika podczas maksymalnego osiągu mocy na 3-cim biegu. Podczas jazdy ( spokojnej) wszystko jest w pożądku, problem rozpoczyna się w momencie wrzucenia 3 biegu i gwałtownego przyspieszenia. Auto przyspiesza, przyspiesza, przyspiesza, osiąga dajmy na to 60/70 km/h , poczym następuje tak jakby gwałtowne tąpnięcie (zapaść mocy), zapala się kontrolka silnika, silnik wytraca prędkość , niereaguje na pedał gazu, moc słabnie aż do wytracenia prędkości. Po zatrzymaniu pojazdu i ponownym odpaleniu silnika, wszystko jest ok. Aż do czasu . Poradzcie co to może być. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość torgal Opublikowano 18 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2010 może się zapowietrzać układ , filtra paliwa nie wymieniałeś czasem ? może być zawór egr , nieszczelny układ podciśnieniowy , przepływka .Podłącz pod kompa i zczytaj błędy bo jak widzisz jest kilka możliwości   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-83411 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fangornn Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 może się zapowietrzać układ , filtra paliwa nie wymieniałeś czasem ? może być zawór egr , nieszczelny układ podciśnieniowy , przepływka .Podłącz pod kompa i zczytaj błędy bo jak widzisz jest kilka możliwości Podjechałem do znajomego w serwisie opla, ten wziął go na kompa i nic nie wykazało. Wpisał mi nowe oprogramowanie i auto chulało, do czasu. Wczoraj wracałem ze stolicy i dziwna sprawa, przy większej prędkości był taki spadek mocy ( chwilowy ) po czym zaświeciła się kontrolka silnika i w tym samym momencie zgasła, auto przyspieszyło i wszystko ok. Przy dojeżdzie do szwagra domu wyświetlił się komunikat "sprawdź poziom oleju". Odczekałem aż silnik ostygnie, sprawdziłem poziom oleju, na bagnecie śledu oleju nie było. Myślę sobie k....a m..ć , dolałem litr i co? Na bagnecie ponad normę. Teraz jestem w czarnej dupie bo nic nie kumam. Jka teraz ulać odpowiednią ilośc oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-79839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tebed Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 Może to być problem z turbiną lub z zaworem egr . Możesz podmienić do sprawdzenia zawór egr od emisji spalin .... są takie same.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-79690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Prawdopodobnie tzw: overboost czyli przeładowanie silnika (zbyt duże ciśnienie doładowania). Auto przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłaczeniu zapłonu błąd przechodzi do pamięci i jest nieaktywny i wszystko działa do następnego razu... Przyczyna może byc nieszczelnośc w ukladzie podcisnienia, uszkodzony elektrozawór sterowania turbiną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-79162 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Miałem podobny przypadek (silnik 2.0 DTI) i był padnięty czujnik ciśnienia doładowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-78678 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Dołączę się do tego tematu. Mam podobny problem, ale tylko na zimnym silniku ( temp na zewnątrz około 6 st, jak jest cieplej to jest chyba dobrze, takie są moje obserwacje) o 15 sek. totalny brak mocy. Jak się wciśnie delikatnie gaz ( do 2000 obr ) to wręcz się dławi. ( gaśnie przy wyjeździe z garażu gdzie jest mały spad, normalnie rusza pod ten spad bez dodawania gazu). Później włącza się sławetna kontrolka z kluczykiem. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko jest dobrze do czasu dłuższego postoju ( np. noc) i tak się to powtarza. A zaczęło się od tego, że po przejechaniu jakiś 60 km i krótkim postoju ok. 1,5 h, Uruchomiłem Zośkę i przejechawszy kawałek stałem z włączonym silnikiem i dogrzewałem się z 15 min, bo zimno było czekałem na korowód weselny, a później ze 2 razy ostro przyśpieszyłem na krótkich odcinkach do ok 4000 obr. No i od tego się zaczęło, po nocy jak wyżej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-78507 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zafirek Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 witam.u mnie było tak że na 1,2,3 szedł wmiarę dobrze przeboje zaczynały się na 4 po przekroczeniu 2000 obrotów.zaczynał się przycinać jak dociskałem za dużo gazu no ioczywiście kontrolka zaczynzła sie palić,powyżej 120km/h to tylko zgórki.czyściłem egr,dolot,sprawdzałem szczelność no iw końcu zainwestowałem w nowy przepływomierz.na razie spokój,zafcia zaczęła się lepiej zbierać ,koniec z przycinaniem i z kontrolką.może komuś to pomoże pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-78444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Witam Wczoraj to już myślałem że mnie szlak trafi, odłączył mi turbinie przy wyprzedzaniu mało nosem w szybę nie zaryłem i ledwo się zdążyłem schować. Dzisiaj byłem na komputerze i żadnego błędu nie wykazał. Magi od silników wydawał się podchodzić do spawy dość rzetelnie, obejrzał i sprawdził szczelność przewodów, które doprowadzają powietrze i były ok. Ścisnął grubą rurę gumową i stwierdził że coś wolno się zbiera w niej powietrze i stwierdził, że dźwignia od kierownicy (przy turbinie oczywiście) nie odbija do końca, tak jakby była zatarta, przesmarował jakimś preparatem. Dał do zrozumienia, że silniki diesla w Oplach nie są zbyt udane. Powiedział, że mam jeździć dalej i obserwować i powinienem się przymierzyć do kupna turbiny najlepiej jakieś używki z niewielkim przebiegiem ,bo z doświadczenia wie że regeneracja to to lipa za długo nie pojeździ. Mam wpaść w przyszłym tygodniu i zobaczymy tą kierownicę. Czy rzeczywiście regeneracja to lipa? Może macie jakieś sprawdzone miejsce gdzie można zregenerować turbinę lub kupić zregenerowaną najlepiej gdzieś w Trójmieście?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-78151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tebed Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Kolega miał taki podobny problem w Zafirze DTI ... tylko, że turbina już mu się nie chciała włączyć i nie było mocy. Powiedział mi, że w servisie wyczyścili mu wlot spalin (z tego syfu) i przeczyścili taką klapkę tego wlotu na turbinę bo się nie otwierała czy nie zamykała .... wiadomo, że spaliny ogrzewają turbinę i dlatego wystepuje taki problem. Być może, że coś przekręciłem ale warto spróbować to przeczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/29812-spadek-mocy/#findComment-78144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.