Skocz do zawartości

Spadek mocy


Gość fangornn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych państwa. Mój problem dotyczy spadku siły silnika podczas maksymalnego osiągu mocy na 3-cim biegu. Podczas jazdy ( spokojnej) wszystko jest w pożądku, problem rozpoczyna się w momencie wrzucenia 3 biegu i gwałtownego przyspieszenia. Auto przyspiesza, przyspiesza, przyspiesza, osiąga dajmy na to 60/70 km/h , poczym następuje tak jakby gwałtowne tąpnięcie (zapaść mocy), zapala się kontrolka silnika, silnik wytraca prędkość , niereaguje na pedał gazu, moc słabnie aż do wytracenia prędkości. Po zatrzymaniu pojazdu i ponownym odpaleniu silnika, wszystko jest ok. Aż do czasu . Poradzcie co to może być. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się zapowietrzać układ , filtra paliwa nie wymieniałeś czasem ? może być zawór egr , nieszczelny układ podciśnieniowy , przepływka .Podłącz pod kompa i zczytaj błędy bo jak widzisz jest kilka możliwości

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość fangornn

może się zapowietrzać układ , filtra paliwa nie wymieniałeś czasem ? może być zawór egr , nieszczelny układ podciśnieniowy , przepływka .Podłącz pod kompa i zczytaj błędy bo jak widzisz jest kilka możliwości

Podjechałem do znajomego w serwisie opla, ten wziął go na kompa i nic nie wykazało. Wpisał mi nowe oprogramowanie i auto chulało, do czasu. Wczoraj wracałem ze stolicy i dziwna sprawa, przy większej prędkości był taki spadek mocy ( chwilowy ) po czym zaświeciła się kontrolka silnika i w tym samym momencie zgasła, auto przyspieszyło i wszystko ok. Przy dojeżdzie do szwagra domu wyświetlił się komunikat "sprawdź poziom oleju". Odczekałem aż silnik ostygnie, sprawdziłem poziom oleju, na bagnecie śledu oleju nie było. Myślę sobie k....a m..ć , dolałem litr i co? Na bagnecie ponad normę. Teraz jestem w czarnej dupie bo nic nie kumam. Jka teraz ulać odpowiednią ilośc oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być problem z turbiną lub z zaworem egr . Możesz podmienić do sprawdzenia zawór egr od emisji spalin .... są takie same.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Prawdopodobnie tzw: overboost czyli przeładowanie silnika (zbyt duże ciśnienie doładowania). Auto przechodzi w tryb awaryjny. Po wyłaczeniu zapłonu błąd przechodzi do pamięci i jest nieaktywny i wszystko działa do następnego razu... Przyczyna może byc nieszczelnośc w ukladzie podcisnienia, uszkodzony elektrozawór sterowania turbiną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dołączę się do tego tematu.

 

Mam podobny problem, ale tylko na zimnym silniku ( temp na zewnątrz około 6 st, jak jest cieplej to jest chyba dobrze, takie są moje obserwacje) o 15 sek. totalny brak mocy. Jak się wciśnie delikatnie gaz ( do 2000 obr ) to wręcz się dławi. ( gaśnie przy wyjeździe z garażu gdzie jest mały spad, normalnie rusza pod ten spad bez dodawania gazu).

 

Później włącza się sławetna kontrolka z kluczykiem. :beer:

Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko jest dobrze do czasu dłuższego postoju ( np. noc) i tak się to powtarza. :wesoly:

 

A zaczęło się od tego, że po przejechaniu jakiś 60 km i krótkim postoju ok. 1,5 h,

Uruchomiłem Zośkę i przejechawszy kawałek stałem z włączonym silnikiem i dogrzewałem się z 15 min, bo zimno było czekałem na korowód weselny, a później ze 2 razy ostro przyśpieszyłem na krótkich odcinkach do ok 4000 obr. No i od tego się zaczęło, po nocy jak wyżej :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Zafirek

witam.u mnie było tak że na 1,2,3 szedł wmiarę dobrze przeboje zaczynały się na 4 po przekroczeniu 2000 obrotów.zaczynał się przycinać jak dociskałem za dużo gazu no ioczywiście kontrolka zaczynzła sie palić,powyżej 120km/h to tylko zgórki.czyściłem egr,dolot,sprawdzałem szczelność no iw końcu zainwestowałem w nowy przepływomierz.na razie spokój,zafcia zaczęła się lepiej zbierać ,koniec z przycinaniem i z kontrolką.może komuś to pomoże pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Wczoraj to już myślałem że mnie szlak trafi, odłączył mi turbinie przy wyprzedzaniu mało nosem w szybę nie zaryłem i ledwo się zdążyłem schować.

 

Dzisiaj byłem na komputerze i żadnego błędu nie wykazał. Magi od silników wydawał się podchodzić do spawy dość rzetelnie, obejrzał i sprawdził szczelność przewodów, które doprowadzają powietrze i były ok.

Ścisnął grubą rurę gumową i stwierdził że coś wolno się zbiera w niej powietrze i

stwierdził, że dźwignia od kierownicy (przy turbinie oczywiście) nie odbija do końca, tak jakby była zatarta, przesmarował jakimś preparatem. Dał do zrozumienia, że silniki diesla w Oplach nie są zbyt udane. Powiedział, że mam jeździć dalej i obserwować i powinienem się przymierzyć do kupna turbiny najlepiej jakieś używki z niewielkim przebiegiem ,bo z doświadczenia wie że regeneracja to to lipa za długo nie pojeździ. Mam wpaść w przyszłym tygodniu i zobaczymy tą kierownicę. :wesoly:

 

Czy rzeczywiście regeneracja to lipa?

Może macie jakieś sprawdzone miejsce gdzie można zregenerować turbinę lub kupić zregenerowaną najlepiej gdzieś w Trójmieście? :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega miał taki podobny problem w Zafirze DTI ... tylko, że turbina już mu się nie chciała włączyć i nie było mocy. Powiedział mi, że w servisie wyczyścili mu wlot spalin (z tego syfu) i przeczyścili taką klapkę tego wlotu na turbinę bo się nie otwierała czy nie zamykała .... wiadomo, że spaliny ogrzewają turbinę i dlatego wystepuje taki problem. Być może, że coś przekręciłem ale warto spróbować to przeczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności