Skocz do zawartości

woda gotuje sie w zbiorniczku wyrownawczym - spalanie oleju


Gość KrzychuMg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, głowica została splanowana , nowe śruby, uszczelniacze, zawory dotarłem, pompa wodna nowa, rozrząd nowy; skręciłem to wszystko, odpalił na strzała i okazało sie ze woda w zbiorniczku wyrównawczym się gotuje przy temp.95st wentylator sie wlaczyl przy 98st i wylaczyl jak temp. troche spadla. wszystko tak jak powinno byc ale czemu poziom wody sie zwieksza jak odkrece korek i sie gotuje

I spala olej boje sie myslec ze uszczelka pod głowicą poszła, jednak wydaje mi sie ze to uszczelniacze na zaworach bo przy zakladaniu dobijalem je glowka srubokreta bo nie mialem takiej tulejki.

Zna ktos takie objawy?:wink: Co to moze byc??

czekam na rady pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Po zgaszeniu samochodu poziom plynu spada.

Chcialbym jeszcze napisac ze na zimnym silniku jest ok dopiero jak sie mocno zagrzeje to woda w zbiorniczku bulgocze i jak odkrece korek to sie wylewa plyn.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Opel Tigra

myślałem tez o zapowietrzony układ chłodzenia ale nie wiem gdzie jest jakiś odpowietrznik.

Jeśli byłaby to uszczelka pod głowica to węzę byłyby twarde? a tutaj tak nie jest. Oba są gorące i nie są twarde jeden z nich jest trochę mniej rozgrzany i miękki

Gdzie szukać odpowietrznika :shock:?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem uszczelniacze na zaworach na nowe i mam nadzieje ze nie będzie kopcił!!

Jutro się okaże!!! I spróbuje z odpowietrzeniem.

Dzieki za rady;)) Jutro napisze co z tego wyszło,,

pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci tylko powiem, że wszystko prawidłowo działa.

Układ odpowietrza się sam, pompa wody daje takie ciśnienie, że syczy jak odkręcasz korek zbiorniczka, a to, że płynu przybywa w zbiorniczku to świadczy o rozszerzalności cieplnej płynu.

Co do spalania oleju to właśnie mogłeś uszkodzić uszczelniacze nabijając je śrubokrętem, ale równie dobrze mogą być zużyte pierścienie tłokowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie!;)

Z woda jest oki bo to przecież podciśnieniowe działanie jest!!

Uszczelniacze wymieniłem jeszcze raz i teraz są dobrze nabite tuleja wytoczona na wymiar,

ale dalej spala olej!!

mogą być pierścienie, ale może tez pękniecie gdzieś na komorze!!

Moze inny silnik wrzucić co??

pasuje silnik z Vektry 2,0l :(?

Jaki silnik można podpasywać do tigry coś mocniejszego niż 1,6l :)??

Czekam na podpowiedzi i z góry dziekuje pozdro..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności