Skocz do zawartości

Kierownica nie odbija do jazdy na wprost


Gość mario84pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukałem na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Mam taką przypadłość: jak skręcam i chcę wyprostować, kierownica nie odbija do końca (pozostaje 1/4 obrotu kierownicy), muszę sam odbić i często się zdarza, że odbije się za daleko i znowu muszę kontrować, żeby jechać na wprost. Wrażenie jest takie, że próbuje lekko wyprostować i nie idzie, dopiero przy użyciu pewnej siły tak jakby przeskakiwało i idzie lekko, często ten efekt występuje jak wjadę na jakąś nierówność (dziurę)

Mam wrażenie, że bardziej dzieje się tak przy skręcie w prawo, ale w lewo też się zdarza.

Sprawdzałem luz na kołach, podnosząc na lewarku i próbowałem nim poruszać, ale było sztywne.

Macie jakieś sugestie co może być tego przyczyną? Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

 

kolejnym objawem jest: Jak jadę prosto to żeby skręcić to muszę użyć większej siły do momentu kiedy koła zaczną skręcać, jak już tak się stanie to potem już idzie lekko, tylko można tak powiedzieć ciężki start

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest :wesoly:

Czy pompa Vacum ma wpływ na działanie wspomagania? Gdzieś coś takiego wyczytałem, a mam podejrzenia, że mi zaczyna VAcum niedomagać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że są to dwa odrębne układy, ale jak pisałem, wyczytałem gdzieś, że koleś miał podobne (ale nie takie same) problemy i w jego przypadku pomogła wymiana pompy podciśnienia. Nie wiem czy on się pomylił, czy może jakoś to ze sobą współpracuje?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś wspólnego może mieć ze sobą ale w wypadku pompy wspomagania i vacum na jednym pasku (np vacum z altkiem). W Twoim przypadku pompa wspomagania działa na prąd - nie pasek.

 

Co do samego problemu nie spotkałem się z takowym jeszcze

ale mniemam że takie podstawy jak stan płynu sprawdziłeś (choć nie mówię że to to)

i takie coś jak przegub krzyżakowy kolumny kierowniczej (czyli łącznik z przegubem - kolumny z przekładnią).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom płynu jest OK.

Nic poza tym i tym co opisałem na początku, nie sprawdzałem. Nie mam zbytnio czasu.

Może przez weekend będę miał trochę czasu. A pytam żeby wiedzieć co można samemu sprawdzić, zanim udam się do mechanika. Nie mam żadnego sprawdzonego a nie chciałbym, żeby mi wymienił pół auta.

Piszesz żeby sprawdzić ten krzyżak. Jak to zrobić? Jeżeli to to, będą jakieś luzy?

Jak sprawdzić czy to nie maglownica?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, mogą być jakieś luzy na nim i jednocześnie na kierownicy

Obejrzeć go, poruszać nim lub kierownicą a jednocześnie obserwować co się z nim dzieje.

Chyba żeby się zacierał/blokował w pewnym położeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na postoju ruszam lekko kierownicą, to koła także się lekko poruszają. W ogóle jak na postoju kręcę kierownicą to nie widzę niepokojących objawów.

 

[ Dodano: Sro Maj 12, 2010 13:27 ]

Sprawa wyjaśniła się sama.

Zostawiam info dla potomnych.

Niedawno uciekł cały płyn, Przekładnia się rozciekła. Cały płyn się przelał do gumy, która jest na końcu przekładni. Przekładnia do regeneracji poszła.

 

Dziękuje za wszystkie wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności