Skocz do zawartości

Buczenie pochodzące z kół


Gość adam_gdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam_gdansk

Kilka dni temu tak po prostu nagle słyszę wyraźne buczenie niskiego tonu pochodzące tak jakby z prawego, przedniego koła. Buczenie ustępuje przy skręcie w prawo kół - im bardziej skręcę tym jest ciszej. W przypadku skrętu w lewą stronę, nie ma żadnych zmian. Co to może być? Łożysko padło?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Dzięki koledzy, byłem dziś na diagnostyce podwozia - to łożysko. Wymienię już całą piastę, myślę, że sam sobie z tym poradzę. Czy jazda z takim łożyskiem jest w jakiś sposób niebezpieczna? Nie wiem czy muszę szybko wymienić dziś tę piastę bo jutro zamierzam wyjechać na weekend nad jezioro (ok. 60 km w jedną stronę).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jazda z takim łożyskiem jest w jakiś sposób niebezpieczna? Nie wiem czy muszę szybko wymienić dziś tę piastę bo jutro zamierzam wyjechać na weekend nad jezioro (ok. 60 km w jedną stronę).

tak od razu łozysko się nie rozlatuje

w moim busie sukinsyny nie dali rady go zdjąć,to dołozyli smaru i w sumie na buczącym zrobiłem ze 3 tyś km,a na tym ze smarem z 5 tyś,aż się rozsypało

jak padło prawe,to i tak u mnie po jakimś czasie padło mi lewe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy, byłem dziś na diagnostyce podwozia - to łożysko. Wymienię już całą piastę, myślę, że sam sobie z tym poradzę. Czy jazda z takim łożyskiem jest w jakiś sposób niebezpieczna? Nie wiem czy muszę szybko wymienić dziś tę piastę bo jutro zamierzam wyjechać na weekend nad jezioro (ok. 60 km w jedną stronę).

do odkręcenia piasty musisz mieć torxa E18, teoretycznie da się odkręcić nasadowym ale mi się to nie udało (klucz rozłupał się na pół)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam_gdansk

Dzięki, ja akurat mam nasadki Torx także nie będzie problemu :lol: Powiedz mi jeszcze, bo w książce seri "Sam naprawiam swój samochód" jest napisane, że przy montażu piasty należy ją dokręcać z określonym momentem obrotowym a potem jeszcze o określone kąty, 45 stopni + 15. Czy naprawdę to takie ważne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lol: eeee? Mówiąc szczerze to korzystałem z manuala z forum. Tam gość nie używa specjalnego klucza podejrzewam że mechanicy też w końcu to nie żaden silnik tylko piasta.... Musi być mocno dokręcona i tyle. Może niech się wypowie ktoś mądrzejszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko,to się wszędzie dokręca łozyska aż nie za bardzo pójdzie obrócić kołem,potem się cofa nakrętkę o tyle,żeby koło miało jakiś opór

może i lepiej momentem,bo taka metoda na oko,to patyractwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności