Gość babba Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Witam! Mam następujący problem. Jadąc autostradą wkręciłem silnik na ok 3000 obr na 5 biegu i nagle stracił moc. Obroty spadły do mniej więcej 2400 a prędkość do 110km/h i nic, zero przyspieszenia. Od tamtej pory silnik muli kręci się tylko do 4 tyś obrotów "na luzie" i brak mu mocy. Tak jakby turbina nie działała w 100%. Podejrzewałem zawór egr. wymontowałem go, wyczyściłem założyłem i nic dalej to samo. Wymontowałem kolejny raz okazało się że jedna końcówka zaworka "została" w wężu. więc czekam na nowy egr. przewody zaślepiłem. niby nic dziwnego egr nie działa wiec mocy nie ma. Nagle podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i auto dostało mocy jakby nic mu nie było!!! Po chwili kontrolka przestała mrugać i znów to samo max 4 tyś obrotów na luzie i od 2500 obrotów auto nie przyspiesza w ogóle na żadnym biegu. EGR cały czas mam wymontowanie. Pomóżcie proszę!! Opel COMBO TOUR 2006 1.3 cdti 170 tyś km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30206-combo-13-cdti-4ty%C5%9B-obrot%C3%B3w-max/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Uszkodozny egr nie powoduje czegoś takiego... i jego wymiana na niewiele się zda... zacznij od podłączenia auto do kompa i wtedy okaże się czy nie ma błędów i jakie sa parametry pracy, np czy jest właściwe ciśnienie doładowania..... Objawy wygladaja na padnięte turbo ale to najłatwiej stwierdzić na komputerze...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30206-combo-13-cdti-4ty%C5%9B-obrot%C3%B3w-max/#findComment-79976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 metodą gaz hamulec odczytałem kilka błędów 1483 1481 1482 które dotyczą wiatraka chłodnicy ich powodem był przepalony bezpiecznik wentylatora 1902 Pressure control solenoid B intermittent short ale o co chodzi to nie wiem, może czujnik podciśnienia?? turbo ciągnie ale bardzo słabo. powyżej 2,5 tyś prawie w ogóle nie doładowuje aczkolwiek słychać swist turbiny. Podpiąłem pod komputer skasowałem błędy wiatraka, zdaniem diagnosty padł prawdopodobnie czujnik pedału hamulca. czy to możliwe ze wtedy włącza się tryb awaryjny?? [ Dodano: Wto Maj 11, 2010 01:40 ] czujnik był sprawny.. utknąłem w martwym punkcie. Jakieś pomysły?? [ Dodano: Sob Maj 29, 2010 16:13 ] PROBLEM ROZWIĄZANY!! Pojechałem do Jetronika na techa. Wzięli co prawda 250 zł za pełną diagnostykę ale znaleźli przyczynę: USZKODZONY CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN. Mało że wykryli! zbudowali w 15 minut rezystor i zasymulowali ten czujnik w komputerze zeby nie chodził w trybie awaryjnym. pozostaje kupić czujnik który kosztuje w granicach 100zł. a póki co jeżdze bez i w sumie nie wiem czym to grozi. Temat do zamknięcia problem rozwiązany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30206-combo-13-cdti-4ty%C5%9B-obrot%C3%B3w-max/#findComment-79932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.