Gość babba Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Witam! Mam następujący problem. Jadąc autostradą wkręciłem silnik na ok 3000 obr na 5 biegu i nagle stracił moc. Obroty spadły do mniej więcej 2400 a prędkość do 110km/h i nic, zero przyspieszenia. Od tamtej pory silnik muli kręci się tylko do 4 tyś obrotów "na luzie" i brak mu mocy. Tak jakby turbina nie działała w 100%. Podejrzewałem zawór egr. wymontowałem go, wyczyściłem założyłem i nic dalej to samo. Wymontowałem kolejny raz okazało się że jedna końcówka zaworka "została" w wężu. więc czekam na nowy egr. przewody zaślepiłem. niby nic dziwnego egr nie działa wiec mocy nie ma. Nagle podczas jazdy zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych i auto dostało mocy jakby nic mu nie było!!! Po chwili kontrolka przestała mrugać i znów to samo max 4 tyś obrotów na luzie i od 2500 obrotów auto nie przyspiesza w ogóle na żadnym biegu. EGR cały czas mam wymontowanie. Pomóżcie proszę!! Opel COMBO TOUR 2006 1.3 cdti 170 tyś km   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marmi Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Uszkodozny egr nie powoduje czegoś takiego... i jego wymiana na niewiele się zda... zacznij od podłączenia auto do kompa i wtedy okaże się czy nie ma błędów i jakie sa parametry pracy, np czy jest właściwe ciśnienie doładowania..... Objawy wygladaja na padnięte turbo ale to najłatwiej stwierdzić na komputerze...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość babba Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 metodą gaz hamulec odczytałem kilka błędów 1483 1481 1482 które dotyczą wiatraka chłodnicy ich powodem był przepalony bezpiecznik wentylatora 1902 Pressure control solenoid B intermittent short ale o co chodzi to nie wiem, może czujnik podciśnienia?? turbo ciągnie ale bardzo słabo. powyżej 2,5 tyś prawie w ogóle nie doładowuje aczkolwiek słychać swist turbiny. Podpiąłem pod komputer skasowałem błędy wiatraka, zdaniem diagnosty padł prawdopodobnie czujnik pedału hamulca. czy to możliwe ze wtedy włącza się tryb awaryjny?? [ Dodano: Wto Maj 11, 2010 01:40 ] czujnik był sprawny.. utknąłem w martwym punkcie. Jakieś pomysły?? [ Dodano: Sob Maj 29, 2010 16:13 ] PROBLEM ROZWIĄZANY!! Pojechałem do Jetronika na techa. Wzięli co prawda 250 zł za pełną diagnostykę ale znaleźli przyczynę: USZKODZONY CZUJNIK TEMPERATURY SPALIN. Mało że wykryli! zbudowali w 15 minut rezystor i zasymulowali ten czujnik w komputerze zeby nie chodził w trybie awaryjnym. pozostaje kupić czujnik który kosztuje w granicach 100zł. a póki co jeżdze bez i w sumie nie wiem czym to grozi. Temat do zamknięcia problem rozwiązany.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.