Skocz do zawartości

Gdzie znajdę Ranking Amortyzatorów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam.

Poszukuję jakiegoś wiarygodnego rankingu amortyzatorów, najprawdopodobniej czeka mnie wymiana. Muszę pojechać na trzęsienie Astry.

Pierwszy raz wymieniam Amorki a cen i firm jest bez liku :( dodam że w ASO chcieli po 500 PLN za sztukę + 400 za wymianę co wg mnie jest przegięciem pały.

 

Czy przy wymianie Amortyzatorów należy wymienić również łożyska mocowania amortyzatorów ? Przy wymianie nie będę miał wglądu jak one wyglądają i zastanawiam się jak mogę sprawdzić ich stan samemu ?

 

Jaka firma produkowała Amortyzatory na przód dla GM ?

 

Z Poważaniem: Macias

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Rankingu jako takiego może nie znajdziesz - każdy chwali swoje albo to na czym ma największe "bicie".

Na forum wiele tematów o amorach jest

i firmy zalecane wielokrotnie były wymieniane.

Te najlepsze i wymieniane najczęściej na palcach jednej ręki zmieścisz

Część europejskiego rynku motoryzacyjnego była zaopatrywana przez Bage, Sachs

do nich najczęściej wymienia się jeszcze choćby KYB, Bilstein

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Skfarek

Czy przy wymianie Amortyzatorów należy wymienić również łożyska mocowania amortyzatorów ?

proponuje od razu wymienić, koszt nie jest straszny a unikniesz dwukrotnego płacenia za robociznę gdyby się coś potem podziało.

Jak DAROMV6 pisze, nie spotkałem się tez z takim rankingiem. Możesz poczytać opinie innych użytkowników. Natomiast wybierając coś z marek podanych przez DAROMV6 nie zbłądzisz ani nie kupisz dziadostwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za info

No tak. nigdy nie jest tak, że coś jest oczywiste. Byłem na teście skuteczności tłumienia zawieszenia (trzęsiawki) i wyszło mi, że mam super amortyzatory. Przednia oś 75%-70% ; Tylnia oś 69%-62%

Pozostaje mi szukać dalej :wesoly:

Dam znać co i jak.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość betagoo

Zasada jest prosta. Dostajesz taki towar za jaki zapłaciłeś. Ja bym brał oryginalne części, jestem przekonany do ich trwałości i jakości. Za dobry zamiennik zapłacisz 20% mniej, a posłuży 30% krócej. Jak kupisz część dużo tańszą, to spodziewaj się ponownej awarii za niedługi czas.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Skfarek

Za dobry zamiennik zapłacisz 20% mniej, a posłuży 30% krócej.

Bez przesady, Opel też nie robi sam amortyzatorów tylko ktoś dla nich np. Boge albo Sachs albo Bilstein. Dam ci przykład: w poprzednim Mondeo amortyzatory oprócz znaczka Forda miały znaczek Sachsa. Nie wmówisz mi chyba że jak kupię tego samego Sachsa tylko bez naklejki producenta auta to będzie on gorszy?

 

Co do drugiej części wypowiedzi się zgodzę kupując wynalazek typu Kager, Alko albo coś w tym stylu nie można liczyć ani na jakość ani długa eksploatację.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość betagoo

Sam podzespołów nie robi, ale ich jakość jest wysoka, wyższa niż tzw. zamienników wysokiej jakości.

Podam przykład. Oryginalne wycieraczki bezprzegubowe GM do Astry G kosztowały mnie 140zł i chodziły 18 miesięcy. Producentem jest Valeo.

Jak się skończyły kupiłem też Valeo, dobrałem się identyczne i nie najtańsze. Zapłaciłem 117zł i chodziły 10 miesięcy.

Wycieraczki wymieniałem wtedy kiedy wycieraczka zaczyna pozostawiać smugę podczas powrotu do pozycji spoczynkowej.

Wniosek jak dla mnie nasuwa się sam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Skfarek

Oryginalne wycieraczki bezprzegubowe GM do Astry G kosztowały mnie 140zł i chodziły 18 miesięcy. Producentem jest Valeo.

Jak się skończyły kupiłem też Valeo, dobrałem się identyczne i nie najtańsze. Zapłaciłem 117zł i chodziły 10 miesięcy.

U mnie tyle samo wyżył oryginał GM i zamiennik Valeo, może trafiłeś na gorszy egzemplarz.

Ja wycieraczki zmieniam co mniej więcej 6 miesięcy bo jak dla mnie 1,5 roku na jednych wycieraczkach to hardcore.

 

Sam podzespołów nie robi, ale ich jakość jest wysoka, wyższa niż tzw. zamienników wysokiej jakości.

Jak coś schodzi z jednej taśmy produkcyjnej a różni się tylko znaczkiem producenta to skąd się ta wyższość ma wziąć?

Co do wyższości oryginału: nie wmówisz mi chyba że np. seryjna oplowska tarcza hamulcowa da ci lepsze hamowanie niż np. nacinany zamiennik od ATE?

Albo że Bilstein B6 będzie gorszym amortyzatorem od oryginału ze znaczkiem GM?

Inny przykład: kumpel który pracuje w ASO Forda, jeździ Mondeo i jest maniakiem oryginalnych części przesiadł się ostatnio na tarcze hamulcowe Boscha i po pewnym czasie stwierdził że do oryginału już nie wróci, dlaczego? Bo ma to samo, ale taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Skfarek, Z tymi częściami jest troszkę różnie.

Jako, że na bieżąco przechodzą mi różne części przez ręce

to mogę powiedzieć, iż czasami części pod logiem jakiegoś producenta

to "kropka w kropkę to samo" tylko z usuniętymi samymi cechami (logo marki auta), czasami np "na sztukę" tak że jeszcze jest ono widoczne - reszta numeracji, znaczków, itd się zgadza

ale czasami są różnice i w wyglądzie - być może zeszło to z innej taśmy i dlatego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności