Gość Johan Krojc Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam czy mógłby mi ktoś powiedzieć jak wymienić pasek rozrządu i napinacz w tym Opelku z góry dziękuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Silniki z zamontowanym napinaczem sprężynowym 1) wymontować stary napinacz, rolkę pośrednią i pasek 2) zamontować nową rolkę pośrednią ze śrubą 3) zamontować nowy napinacz (sprężyna na kołku, ręcznie dokręcić śrubę) 4) obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (kluczem imbusowym) tak, aby otwór sześciokątny (na klucz imbusowy) znalazł się w położeniu odpowiadającemu w przybliżeniu godzinie 5-ej na tarczy zegara 5) dokręcić śrubę 6) założyć nowy pasek (pasek musi być napięty z lewej strony silnika - stronie bez napinacza) 7) poluzować śrubę napinacza, który napnie pasek; dokręcić śrubę napinacza (momentem 38 Nm) (jednocześnie unieruchamiając napinacz za pomocą klucza imbusowego) 8 ) wymontować śruby unieruchamiające wałek rozrządu i pompę wtryskową 9) obrócić silnik o 720° (2 obroty), sprawdzić GMP, poluzować napinacz, dokręcić śrubę napinacza (momentem 38 Nm) (jednocześnie unieruchamiając napinacz za pomocą klucza imbusowego) 10) zamontować inne wymontowane elementy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-79113 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Johan Krojc Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 dziękuje bardzo [ Dodano: Czw Maj 20, 2010 15:22 ] właśnie dziś z ojcem wziąłem sie za wymiane tego paska i chciałem sie dowiedzieć czy aby go zdjąć trzeba odkręcić zawieszenie silnika??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-79097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vis Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) Jeżeli dokręcę już napinacz po ustaleniu napięcia zgodnie z instrukcją: intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/Montaz%20paska%20rozrzadu%20W%20silnikach%20GM%20Isuzu%201.7D.pdf ale np momentem 55 Nm lub 38 Nm ,a nie jak mówi ta instrukcja 49 Nm (no właśnie sam naprawiam mówi 38 Nm) to mogą być jakieś groźne konsekwencje? nie mam w tej chwili dostępu do porządnego klucza, mam tylko wychylny. Pozdrawiam Edytowane 26 Września 2013 przez Vis   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Te różnice w Nm wynikają z tego że są różne napinacze. Jak dokręcisz kilka Nm słabiej lub mocniej nic się nie powinno stać,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 (edytowane) ważna jest tylko siła napiecia samego paska .. powinna wynisić 19 +/-5 kG. co ważne .. nie wiem ile przejechane ma Twóje auto .. ale ważne jest aby odkręcić i spowrotem dokrecić koło pompy oleju .. w TIS jest specjalna procedura .. dokręcic na moment, potem zluzowac i ponownie dokręcić .. ważne o tyle, że często po wymianie paska lubi się to koło odkręcić i robi się spory problem, dlatego warto o tym pamietać. Edytowane 26 Września 2013 przez grzes08   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vis Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Dzięki, mam 225 tys przejechane, poprzednio wymieniany był pasek przy 115, dlatego zabieram się do wymiany. Nie słyszałem o kole pompy oleju@@grzes08, ciekawa rzecz. Co do napięcia samego paska i sprawdzenia przyrządem - testerem napięcia paska - to oczywiście takowego nie posiadam;) , więc jeśli się zabiorę to chyba tylko w oparciu o instrukcję, kilka razy popuszczę napinacz i pokręcę kołem jak piszą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 26 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 za mocno naciągnięty pasek słychac podczas pracy .. szczególnie po nagrzaniu silnika .. trzeba uważać, bo szkoda łozysk napinacza i wolnego kółka .. a po drugie .. oczywiscie szkoda pompy i łozysk ślizgowych pompy oleju, i wałka rozrzadu .. wg. mnie lepiej słabiej niz za mocno. Pasek tak latwo nie przeskoczy jak się nie będzie nic działo. Koło pompy oleju na 1.7 DTI to stara sprawa .. warto o tym pamietać, bo luzuje się samoistnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501314 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Vis Opublikowano 28 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2013 zrobiłem jak powyższa instrukcja mówi i "sam naprawiam" ale jednej rzeczy pewny nie jestem a wolę 10 razy spytać niż poskładam i odpalę auto. Zablokowałem koła naciągnąłem napinacz jak piszą wszystko ok, ale przy zakładaniu paska chyba przeskoczył mi jeden ząbek bo przekręcałem silnikiem 720 stopni (jak piszą) i znak na wale korbowym nie pokrył się ( gdy zablokowałem koła śrubami). Zdjąłem więc pasek i przekręciłem lekko w prawo wał korbowy na miejsce. Założyłem pasek poustawiałem znowu napinacz obróciłem silnikiem 2 razy jak piszą i teraz wszystkie znaki się pokrywają jak należy. W koła śruby wkręcam jak trzeba na 5 i 8-smej. Czyli widać chyba jak trzeba. Ale czy napewno - bo nigdzie nie doczytałem - mogę tak ustawić kąty rozrządu- obracając lekko o ząbek wał korbowy? Pierwszy raz zmieniam sam rozrząd więc takie moje może prozaiczne pytania ps nigdzie nie ma wycieków czyli ok , koło pompy oleju też porządnie trzyma   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501600 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 29 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2013 Nie rozumiem Twojego pytania .. przepraszam .. znaki na kołe pompy wtryskowej oraz kole wałka rozrządu na śrubach lub na specjalnych jigach. Znak na przedniej pokrywie musi Ci się pokrywać ze znakiem na kole. po 2 pełnych obrotach .. znaki ponownie musza się zgrać. Jeżeli tak nie jest .. to znaczy, że rozrząd został nieprawidłowo zmontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30320-wymiana-paska-rozrz%C4%85du-i-napinacza-w-oplu-astrze-ii-17-dti/#findComment-501693 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.