Skocz do zawartości

Wymiana Paska Rozrządu i napinacza W oplu astrze II 1,7 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Silniki z zamontowanym napinaczem sprężynowym

 

1) wymontować stary napinacz, rolkę pośrednią i pasek

2) zamontować nową rolkę pośrednią ze śrubą

3) zamontować nowy napinacz (sprężyna na kołku, ręcznie dokręcić

śrubę)

4) obrócić napinacz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek

zegara (kluczem imbusowym) tak, aby otwór sześciokątny (na

klucz imbusowy) znalazł się w położeniu odpowiadającemu w

przybliżeniu godzinie 5-ej na tarczy zegara

5) dokręcić śrubę

6) założyć nowy pasek (pasek musi być napięty z lewej strony silnika

- stronie bez napinacza)

7) poluzować śrubę napinacza, który napnie pasek; dokręcić śrubę

napinacza (momentem 38 Nm) (jednocześnie unieruchamiając

napinacz za pomocą klucza imbusowego)

8 ) wymontować śruby unieruchamiające wałek rozrządu i pompę

wtryskową

9) obrócić silnik o 720° (2 obroty), sprawdzić GMP, poluzować

napinacz, dokręcić śrubę napinacza (momentem 38 Nm)

(jednocześnie unieruchamiając napinacz za pomocą klucza

imbusowego)

10) zamontować inne wymontowane elementy

 

Gość Johan Krojc

dziękuje bardzo :(

 

[ Dodano: Czw Maj 20, 2010 15:22 ]

właśnie dziś z ojcem wziąłem sie za wymiane tego paska i chciałem sie dowiedzieć czy aby go zdjąć trzeba odkręcić zawieszenie silnika??

 

  • 3 lata później...
Jeżeli dokręcę już napinacz po ustaleniu napięcia zgodnie z instrukcją: intercars.com.pl/pliki/File/INTERCARS/wsparcie_sprzedazy/Biuletyny_Informacyjne/Montaz%20paska%20rozrzadu%20W%20silnikach%20GM%20Isuzu%201.7D.pdf

ale np momentem 55 Nm lub 38 Nm ,a nie jak mówi ta instrukcja 49 Nm (no właśnie sam naprawiam mówi 38 Nm) to mogą być jakieś groźne konsekwencje? nie mam w tej chwili dostępu do porządnego klucza, mam tylko wychylny. Pozdrawiam

Edytowane przez Vis

 

Te różnice w Nm wynikają z tego że są różne napinacze. Jak dokręcisz kilka Nm słabiej lub mocniej nic się nie powinno stać,

 

ważna jest tylko siła napiecia samego paska .. powinna wynisić 19 +/-5 kG.

co ważne .. nie wiem ile przejechane ma Twóje auto .. ale ważne jest aby odkręcić i spowrotem dokrecić koło pompy oleju .. w TIS jest specjalna procedura .. dokręcic na moment, potem zluzowac i ponownie dokręcić .. ważne o tyle, że często po wymianie paska lubi się to koło odkręcić i robi się spory problem, dlatego warto o tym pamietać.

Edytowane przez grzes08

 

Dzięki, mam 225 tys przejechane, poprzednio wymieniany był pasek przy 115, dlatego zabieram się do wymiany. Nie słyszałem o kole pompy oleju@@grzes08, ciekawa rzecz. Co do napięcia samego paska i sprawdzenia przyrządem - testerem napięcia paska - to oczywiście takowego nie posiadam;) , więc jeśli się zabiorę to chyba tylko w oparciu o instrukcję, kilka razy popuszczę napinacz i pokręcę kołem jak piszą

 

za mocno naciągnięty pasek słychac podczas pracy .. szczególnie po nagrzaniu silnika .. trzeba uważać, bo szkoda łozysk napinacza i wolnego kółka .. a po drugie .. oczywiscie szkoda pompy i łozysk ślizgowych pompy oleju, i wałka rozrzadu .. wg. mnie lepiej słabiej niz za mocno. Pasek tak latwo nie przeskoczy jak się nie będzie nic działo.

Koło pompy oleju na 1.7 DTI to stara sprawa .. warto o tym pamietać, bo luzuje się samoistnie

 

zrobiłem jak powyższa instrukcja mówi i "sam naprawiam" ale jednej rzeczy pewny nie jestem a wolę 10 razy spytać niż poskładam i odpalę auto. Zablokowałem koła naciągnąłem napinacz jak piszą wszystko ok, ale przy zakładaniu paska chyba przeskoczył mi jeden ząbek bo przekręcałem silnikiem 720 stopni (jak piszą) i znak na wale korbowym nie pokrył się ( gdy zablokowałem koła śrubami). Zdjąłem więc pasek i przekręciłem lekko w prawo wał korbowy na miejsce. Założyłem pasek poustawiałem znowu napinacz obróciłem silnikiem 2 razy jak piszą i teraz wszystkie znaki się pokrywają jak należy. W koła śruby wkręcam jak trzeba na 5 i 8-smej. Czyli widać chyba jak trzeba. Ale czy napewno - bo nigdzie nie doczytałem - mogę tak ustawić kąty rozrządu- obracając lekko o ząbek wał korbowy? Pierwszy raz zmieniam sam rozrząd więc takie moje może prozaiczne pytania :)

ps nigdzie nie ma wycieków czyli ok , koło pompy oleju też porządnie trzyma

 

Nie rozumiem Twojego pytania .. przepraszam .. znaki na kołe pompy wtryskowej oraz kole wałka rozrządu na śrubach lub na specjalnych jigach. Znak na przedniej pokrywie musi Ci się pokrywać ze znakiem na kole. po 2 pełnych obrotach .. znaki ponownie musza się zgrać. Jeżeli tak nie jest .. to znaczy, że rozrząd został nieprawidłowo zmontowany.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności