Skocz do zawartości

Wybór tarczy przód


Rekomendowane odpowiedzi

Gość GmsMetallica

http://www.mikoda.pl/sklep/c1011,ASTRA-F-hatchback--53---54---58---59--

 

wyczytałem w temacie o tarczach ze jakiś użytkownik kupował w w/w sklepie.

 

pytanko do was bo pierwszy raz będę zakupywać i nie wiem jaki model wybrać

 

zmierzyłem swoje i wyszły mi wyniki:

grubość tarczy 12mm czyli w katalogu 12,7 mm czy mogę wziąć i wejdzie 20mm - wentylowaną :wesoly:

średnica tarczy 230mm czyli w katalogu 236 mm wiem ze 256 mm nie wejdzie(bez modyfikacji) - więc brak pytań

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

Nie, wentylowana w miejsce pełnej nie wejdzie

podobnie i w przypadku chęci montażu 256 zamiast 236

w obu przypadkach do wymiany byłyby inne elementy.

 

Czyli chcąc wymienić tarcze i kosztowo mieszcząc się w tym min. - wybierasz takie jakie były - czyli posiadając pełne kupujesz pełne, posiadając wentyle x kupujesz wentyle x, itd. itd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

DAROMV6, thx

 

[ Dodano: Sob Maj 08, 2010 17:48 ]

więc biorę pełne tarcze bo bawić mi się nie chce

 

tylko teraz pytanie którą wersje wziąć

 

Wersja tarczy:

42.48 zł podstawowa(tarcze gladkie)

61.98 złmalowana

79.08 złmalow.+nacinana

72.28 złmalow.+wiercona

79.08 zł GT malow.+nacin.+wierc.

l

czy jak będzie wiercona lub/i nacinana to czy nie odbije się to na trwałości :wesoly:

 

Blo powiada że ma wersje nawiercaną i nacinaną i są ok, czy ktoś miał jakieś problemy :wesoly:

 

[ Dodano: Sob Maj 08, 2010 17:49 ]

a jeszcze jedno, jakie kloce dobrać :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blowal

nie jestem w tym specem, ale:

ja mam u siebie 256, miałem gładkie, ale wziąłem wentylowane i nawiercane - wszystko pasowało, klocki do tego TRW-Lukas (jedna firma z drugą się chyba połączyła i są pod marką TRW) i tak jak pisałem na SB wszystko w porządku,

kumpel mi to polecił, sam u siebie do astry kombi 1,6 też wstawiał i też zadowolony jest, wiadomo, że pomimo pozornego wyglądu (chodzi mi o nawiercenia i frezy) nie są to żadne tarcze sportowe i tym samym ze 160 km jak będziesz cisnął do 0, to istnieje ryzyko przegrzania, wykrzywienia, ale póki co mnie nie zawodzą :)

no i jeśli liczysz kasę, a nie zależy Ci zbytnio na wyglądzie, to brałbym gładkie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

blowal, sugerujesz ze nawiercanie itd bardziej wygląda niż się sprawuje :)

 

 

nie są to żadne tarcze sportowe i tym samym ze 160 km jak będziesz cisnął do 0, to istnieje ryzyko przegrzania, wykrzywienia

ja do 140, wiecej nie latam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość blowal

blowal, sugerujesz ze nawiercanie itd bardziej wygląda niż się sprawuje :)

w tym przypadku raczej tak - weź pod uwagę, że jeśli chodzi o mikodę, to nawiercanie i frezowanie jest dokonywane na tarczy gładkiej, także materiał nie jest lepszy - co za tym idzie?: z jednej strony do osłabienie tarczy poprzez prace obróbkowe wykonane na niej, z drugiej strony na pewno nawiercona i frezowana tarcza będzie szybciej odprowadzała ciepło i szybciej będą się zużywały klocki, ale jakie ma znaczenie w tym przypadku szybsze odprowadzanie ciepła? nie sądzę, abyś używał swojej aśki w celach sportowych :)

Wez ATE, BOSCH.

ale to już jest inna półka cenowa, bo można i polecić te powyższe lub brembo i do tego klocki np. EBC, ale wyraźnie widać w jakim asortymencie wypatruje zdobyczy zainteresowany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

ogólnie poszukuje takich tarczy aby nie spieprzyły się po pierwszych hamowaniach ale jakiś super sportowych nie potrzebuje gdyż moje zacięcie sportowe jest wtedy i tylko wtedy gdy jakiś palant mnie zdenerwuje ale to i tak szybko mija

 

a wiec szukam tarczy najtrwalszych pod względem cena/jakość + jakieś klocki tez cena/jakość

 

 

 

Jeszcze jedno pytanie tym razem odnośnie zacisków, ponieważ na jednym kole słabo odbija i słyszalne są niekiedy piski, co świadczy o niepoprawnym odbijaniu

 

Co z tym fantem zrobić :) zdjąć zacisk i moczyć go w np.ropie (jak z egr) :) nie zaszkodzi taki zabieg zaciskom :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

To pomyśl o jakiejś tarczy któregoś z polecanych producentów

nie ma tu tragedii, bo tarcze są pełne i ceny nie tragiczne.

Bosch może być droższy od trw, ate raczej na pewno, masz jeszcze girling-a, jurid-a, może lemforder-a,

przedział na wymienione marki to powiedzmy 60-80 zeta za szt plus klocki

 

co do zacisku - w dziale Napraw to sam jest opis regeneracji zacisku - zajrzyj tam, a z ropą sobie odpuść

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności