Skocz do zawartości

OPEL ASTRA G KOMBI - duże spalanie, pobór oleju, falowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam serdecznie.

 

Chciałbym zapytać bardziej zorientowanych w tematyce moto Forumowiczów o mój samochód.

Zakupiłem Astrę G kombi z 2000 roku w wersji 2000eDITIOn. Samochodzik na silnik 1.6 16v 101 kucyków. W sumie poza wymiana filtrów, oleju, stabilizatora i cewki zapłonowej oraz ostatnio sprężarki klimy, wszystko jest OK. Jednak samochód w mieście i trochę poza miastem spala mi 10l benzyny na 100km? Czy to aby trochę nie za dużo? Dodam że spalanie takie występuje bez włączonej klimatyzacji. Co może być tego powodem? Dodatkowo autko lekko, czasami, faluje na wolnych obrotach. Wydaję mi się również, że spala za dużo oleju. W tej chwili jeszcze dokładnie nie zmierzyłem poboru oleju, jednak wydaje mi się, że dużo bierze. Fakt że samochód często jeździ na krótkich dystansach. Stan licznika 149 764km. Jeżdżę na Lotosie 10W40. W autku bardzo często włącza się również wentylator bo temperatura szybko osiąga 90 st., aż boje się co będzie w lecie gdy będą temperatury po 30-40 stopni. W niedługim czasie planuję wymianę płynu chłodniczego, czujników temperatury, silniczka krokowego (raczej czyszczenie), świec.

 

Podpowiedzcie coś co do moich spostrzeżeń co do obecnej eksploatacji Opelka i na co ewentualnie powinienem zwracać uwagę?

Jeszcze jedna sprawa zamiast jednego dużo wentylatora od klimy mam dwa małe i dość głośno pracujące. Mechanik się zdziwił jak to zobaczył. Powinienem je wymienić na oryginalny?

 

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odp.

 

Mateusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30454-opel-astra-g-kombi-du%C5%BCe-spalanie-pob%C3%B3r-oleju-falowanie/
Udostępnij na innych stronach

zamiast jednego dużo wentylatora od klimy mam dwa małe i dość głośno pracujące

dwa od klimy+chłodnica ,to masz trzy?

chyba nie,a dwa to normalne

chociaż były astry tylko z jednym

spala za dużo oleju.

ten silnik zżera sporo oleju,nawet 0,7 L na 1000km

 

luskin, witaj

popraw prosze temat na zgodny z regulaminem, masz na to 1 dzien albo do najblizszej wizyty, co wczesniej. inaczej kosz

poza tym zwroc uwage gdzie piszesz...

 

Gość asterix27

Spalanie benzyny: 10l to trochę dużo

Temperatura: podłącz pod kompa i zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, wtedy wykluczysz np. walnięte zegary lub czujnik na zegary. Sprawdź też poziom płynu chłodniczego.

Falowanie obrotów: czy pali się check engine ? Jeżeli nawet się nie pali diagnostyka komputerowa wskazana.

Spalanie oleju: może palić nawet 1l/1000km, to jest dopuszczalne.

Wentylatory klimy: 3 wentylatory (w tym 2 wentylatory klimy) to musi być jakaś samoróbka, widać ktoś miał problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w układzie. Z tego co wiem do 2003 roku w astrach G były 2 wentylatory, a po 2003 tylko jeden (kilkubiegowy).

 

Gość Anonymous

zamiast jednego dużo wentylatora od klimy mam dwa małe i dość głośno pracujące

dwa od klimy+chłodnica ,to masz trzy?

chyba nie,a dwa to normalne

chociaż były astry tylko z jednym

spala za dużo oleju.

ten silnik zżera sporo oleju,nawet 0,7 L na 1000km

 

 

No właśnie jest normalny duży od chłodzenia silnika i są dwa małe z przodu do klimy. Raczej to jest samoróbka. W sumie nie wiem czy wymienić je na jeden duży oryginalny od Astry. Może być też tak że nie są na tyle skuteczne co powinny.

 

[ Dodano: Pon Maj 10, 2010 14:23 ]

Spalanie benzyny: 10l to trochę dużo

Temperatura: podłącz pod kompa i zobacz jaka jest rzeczywista temperatura, wtedy wykluczysz np. walnięte zegary lub czujnik na zegary. Sprawdź też poziom płynu chłodniczego.

Falowanie obrotów: czy pali się check engine ? Jeżeli nawet się nie pali diagnostyka komputerowa wskazana.

Spalanie oleju: może palić nawet 1l/1000km, to jest dopuszczalne.

Wentylatory klimy: 3 wentylatory (w tym 2 wentylatory klimy) to musi być jakaś samoróbka, widać ktoś miał problemy z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia w układzie. Z tego co wiem do 2003 roku w astrach G były 2 wentylatory, a po 2003 tylko jeden (kilkubiegowy).

 

Znajomy mi podpowiadał że trzeba przeczyścić silniczek krokowy i nie będzie falowało - gdzie go znaleźć?

A co do temperatury to spotkałem się też z opinią, że trzeba wymienić czujniki temperatury.

 

Proszę o fachowe sugestie bo już dość się nasłuchałem "Panów Kaziów z garażu" :P

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności