Skocz do zawartości

Problem z wolnymi obrotami i przerywa!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaskader83

Witam wszystkich!:wesoly:

Mam pewien problem z kadeciakiem a mianowicie niedawno zakupiłem żonie to autko i już w drodze powrotnej zaczęły się cyrki czyli autko nie chciało przyspieszać,przerywało a o wolnych obrotach można było zapomnieć.Pełen entuzjazmu następnego dnia sprawdziłem błędy w kompie bo po dłuższej jeździe i dłuższym postoju zapalał się check i wyszło -sonda zbyt uboga mieszanka i silniczek krokowy.Pomimo tych błędów przeglądałem różne fora gdzie pisało również że przyczyną może być hallotron w aparacie.Zostały zakupione nowe-hallotron,cewka,kopułka,palec,kable WN i nowy krokowiec.Nadal czekam jeszcze na moduł zapłonowy-ten pod cewką.Po wymianie tych części różnica jest praktycznie zerowa-nadal autko robi "kangurki" podczas jazdy,wolne obroty czasem ma a czasem nie,jedynie co to kopyto mu się lepsze zrobiło.Dziś spotkałem znajomego który poradził mi wymianę MAP Sensora co też zrobiłem i nadal jest lipa!!!

Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem??A!!!Zapomniałem dodać że-to zależy od widzimisię auta-obrotomierz raz działa a raz nie-bez wpływu na pracę silnika.

 

W tej chwili zastanawiam się nad dwoma opcjami-czy to ten nieszczęsny moduł-być może jutro już będzie-o ile pogoda pozwoli to go wymienię-czy może mam zacząć grzebać w kablach???

 

Jedyne co jeszcze nie zostało wymienione na nowe to czujnik temp.(sprawny-oporności się zgadzają),potencjometr przepustnicy,moduł (zamówiony),wtryskiwacz (wygląda na sprawny-daje mgiełkę),czujnik drogi (chyba nie ma wpływu-brak błędu) no i ECM.Pozostałe elementy są wymienione na nówki sztuki.

 

Pomóżcie bo już mi się pomysły kończą... :wesoly:

 

Poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Witam

Jak odpalasz silnik to obroty są wyższe i po chwili spadają

Jeśli nie to wina krokowego bo nowy nie znaczy dobry

Czy masz LPG że sondę wywala ?

Odłącz na chwilę akumulator by błędy się skasowały

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kaskader83

Obroty po uruchomieniu zachowują się tak że na chwilę rosną a po pewnym czasie (krótkim) spadają.A w samochodzie nie ma LPG.Akumulator praktycznie każdego dnia przy pracy przy autku rozłączam i najczęstszym błędem jest właśnie błąd sondy....Jeszcze rozumiem jakby to była jakaś sonda firmy "kogucik" ale natrafiłem na sondę oryginalną w oryginalnym opakowaniu GM....Cały czas czekam jeszcze na moduł - może dziś dojdzie....A!!czy nie wiesz kolego co steruje obrotomierzem?czy hallotron czy może właśnie moduł?Bo w tej chwili wydaje mi się że może właśnie to być uszkodzone a sprawdzałem w autodacie że i z hallotronu wychodzą 2 przewody w instalację i z modułu jeden.Niestety nie podali dokąd one idą.I co ciekawe wczoraj jak sprawdzałem po jakichś 20 minutach walki z obrotami moduł był lekko ciepły...Czy może w module faktycznie jest jakiś wyłącznik termiczny który po prostu go rozłącza??

 

Jeśli po wymianie modułu się nie zmieni to chyba zacznę grzebać w kablach bo innej możliwości nie widzę....Chyba że ktoś ma jeszcze jakieś propozycje??

 

 

 

PS.

Od soboty prace staną aż do czwartku bo wiozę wycieczkę do Luxemburga.Ale od czwartku znów będzie twarda walka...

 

Dziś przyszedł moduł.Jutro jak znajdę troszkę czasu to go zmienię i zobaczymy co dalej...

 

 

 

 

14.05.10Po zamontowaniu modułu niestety objawy pozostają niezmienne.....Już brak mi pomysłu na to co w tym aucie siedzi....Może ktoś miał podobny przypadek???

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

czy nie wiesz kolego co steruje obrotomierzem?

Raczej cewka

Może to być czujnik halla ale tak pomyślałem by sprawdzić wężyki podciśnieniowe szczególnie od map sensora

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem w autodacie

Tutaj znajdziesz lepsze schematy:

Haynes do kadett E:

Nie podajemy w ten sposób książek. Wyślij mu E-majlem/ andrzej_m55

 

Jakbyś się dostał do raciborza, to możemy poprzekładać graty z mojego silnika.

 

Sprawdź masy, z aku na budę, z budy na silnik(przy skrzyni) i z silnika na wiązkę(na obudowie wałka). Profilaktycznie je wyczyść.

 

Za schowkiem jest okrągła wtyczka, sprawdź w niej styki.

 

Sprawdź też styki przy cewce, z tego co kojarzę, to tam ECU dostaje plus po stacyjce.

 

Na postoju jak przegazowujesz, to silnik wkręca się bez problemu, czy krztusi się?

 

Spróbuj zagnieść wąż powrotny z paliwa(ten bliżej głowicy z tego co pamiętam) i sprawdź czy jest różnica. Jeśli tak, to możliwe, że pompa paliwa umiera, albo filtr paliwa jest zapchany.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kaskader83

Już jestem i właśnie we wtorek mam mieć pożyczony cały monowtrysk,pompę i ECU.Ale jeszcze zanim dostanę te części spróbuję ten myk z przewodem powrotnym i szczelnością podciśnień.Kolega Cursor przypomniał mi też o tej wtyczce i za to wielkie dzięki bo kiedyś kolega w Kadeciaku 1.6 miał coś podobnego i winna była właśnie ta wtyczka..... Niestety jutro pracuję od 7 do 19 więc nie wiem czy uda mi się coś po robić ale we wtorek napewno robota ruszy (o ile pogoda pozwoli)...

 

[ Dodano: Wto Maj 25, 2010 14:21 ]

Yes Yes Yes!:)!

:beer::)

 

Udało się:beer:!Kadecika nie poznaję!!!Nareszczie silnik pracuje tak jak powinien!!! :)

Sprawdzałem tą wtyczkę ale była w stanie nienaruszonym, sprawdziłem przewody paliwa i podciśnienia- też było OK i mając już części zacząłem od wymiany sterownika (ECU).I nagle-Eureka!:cry:!Silnik odpalił ślicznie, ale pomyślałem że to tylko chwilowe-pozostawiłem autko na godzinkę na wolnych obrotach i dalej pracowało.Pojeździłem z jakieś 40-50 km po mieście i nawet nie jęknie!!!Po prostu rewelacja!!! :beer: Mam tylko nadzieję że tak już pozostanie...

 

Dzięki wszystkim za podpowiedzi!http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/cheers.gif!

 

Do moderatorów- Myślę że jak przez 2 tygodnie nikt nie napisze swoich problemów w temacie to będzie można go zamknąć....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Danex201
      Pacjent Kadett Moj widać w profilu jaki
      problem
      Auto pali jak nowe na raz :0 na wszystkie garki mowa o benzynie:)
      po jakims czasie chodzenia na wolnych obraotach mniej wiecej po 15 minutach auto się zadusza i gaśnie
      albo zaczyna szarpać silnikiem i benc gaśnie
      jeśli chodzi o kable świece kopułke palec filtry wszystko ok
      nie kiedy nawet na jedynce się dusi
      podejrzewam kończącą się pompe paliwa ?
    • Gość Anonymous
      Przez Gość Anonymous
      Witam mam już tego dość, parę dni temu zatankowałem za 43 zł (ponad 9l) i jeżdżąc, co prawda tylko w mieście, ale spaliłem to przez 80 km Cały czas mi tak dużo pali. W zimie raz nawet spalił 15l/100. Myślałem ze to może być wina walniętej sondy lambda dlatego wymieniłem ja na oryginalna BOSHA i zresetowałem ustawienia kompa. Nic nie dało, dalej dużo pali. Co może być przyczyna tak dużego zużycia paliwa? Nie mam żadnego gazu, mechanik mój mi powiedział ze silnik jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Styl jazdy wydaje mi się że mam oszczędny, nie katuje go, biegi zmieniam już przy 2.5tys obrotów. Jak najmniej używam sprzęgła, dojeżdżam do skrzyżowań na biegu itp...Proszę pomóżcie bo już nie mam kasy co tydzień tankować go za 50 zł
       
      Wstawiłem rodzaj silnika/ andrzej_m55
    • Gość marekswiatek
      Przez Gość marekswiatek
      Wykreciłem wtrysk w celu jego przeczyszczenia po zamontowaniu samochod nie odpala tylko go zalewa po przekreceniu stacyjka rozrusznika w gardzieli zbira sie duza ilosc paliwa prosiłbym o zdjecia jak te oringi dokładnie przychodza na ten wtrysk albo co sknociłem
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.