Gość Robek00 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam wszystkich. od około pół roku jestem posiadaczem opla vectry 1.6 16v 98r. na samym początku nie świeciła się wcale kontrolka check engine jak się okazało po prostu się lampka przepaliła. po wymianie zauważyłem ze podczas jazdy bardzo rzadko głównie po jakiś dziurach zapala się pomarańczowa kontrolka która po pewnym czasie gaśnie bądź po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu. zdarza się także ze jak odpalam samochód to obroty ida na około 2-3 tys ale jak przycisnę mocniej pedał gazu i puszcze to wracają do normy. poczytałem trochę na forum i sczytałem błędy. jeśli się nie pomyliłem to jest to: 0650 - uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL 0130 - regulacja poza zakresem (nieprawidłowy sygnał sondy) 0170 - nieprawidłowy skład mieszanki za bogata lub za uboga. co powinienem zrobić? pewnie sonda lambda bo wymiany czy niekoniecznie bo skoro jest nieprawidłowy sygnał sondy czy nieprawidłowy skład mieszanki to nie powinien on być cały czas?? a jeśli tak to jaka sondę powinienem założyć i jaki jest jej koszt oraz o co chodzi z tym uszkodzeniem lampki kontrolnej wielkie dzięki za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30597-problemy-z-check-engine/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Odłącz aku na 15-20min, żeby zresetować ECU. Pojeździj chwilę na benzynie i jedź so gazownika wyregulować gaz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30597-problemy-z-check-engine/#findComment-76337 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robek00 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 czy jak odłączę akumulator to znikną błędy z check engine??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30597-problemy-z-check-engine/#findComment-76282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wicuch Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 z serwisu opel24: "Kasowanie kodów usterek, czyli RESET ECU. Odłączyć ujemny biegun akumulatora na okres co najmniej 30 minut a następnie ponownie go podłączyć. Metoda ta posiada jednak wady. Odłącznie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20 – 30 minut. Silnik należy też pozostawić na biegu jałowym przez około 10 minut a najlepiej do chwili włączenia elektrowentylatora na chłodnicy. Potem w różnych warunkach pracy (jazda miejska w zróżnicowanym stylu - i dynamiczna i spokojna). Lepiej kasować kody za pomocą czytnika kodów usterek. " czyli utracisz wszystkie ustawienia w aucie a także będziesz musiał na nowo nauczyć komputer jak ma dawkować paliwo i jakie wartości uznawać za prawidłowe itd pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30597-problemy-z-check-engine/#findComment-76255 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robek00 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 dziś jechałem w dłuższa trasę i zauważyłem że pomarańczowa kontrolka zapalała się dość często na okres około 2-4 min i gasła a potem po jakimś czasie znowu zapalała niezależnie od prędkości, obrotów czy dziur w drodze. ponownie sprawdziłem błędy i wyskakują tylko te 3 które podałem wyżej. co to może być?? samochód podczas jazdy zachowuje się normalnie ma normalnie przyspieszenie itp nawet jak pali się check engine. dodam także ze gaz założony jest od kilku dni a problemy z kontrolka pojawiały się wcześniej przed założeniem instalacji gazowej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/30597-problemy-z-check-engine/#findComment-76152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.