Skocz do zawartości

Problemy z check engine


Gość Robek00

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Robek00

Witam wszystkich. od około pół roku jestem posiadaczem opla vectry 1.6 16v 98r. na samym początku nie świeciła się wcale kontrolka check engine jak się okazało po prostu się lampka przepaliła. po wymianie zauważyłem ze podczas jazdy bardzo rzadko głównie po jakiś dziurach zapala się pomarańczowa kontrolka która po pewnym czasie gaśnie bądź po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu. zdarza się także ze jak odpalam samochód to obroty ida na około 2-3 tys ale jak przycisnę mocniej pedał gazu i puszcze to wracają do normy. poczytałem trochę na forum i sczytałem błędy. jeśli się nie pomyliłem to jest to:

0650 - uszkodzenie lampki kontrolnej pracy silnika MIL

0130 - regulacja poza zakresem (nieprawidłowy sygnał sondy)

0170 - nieprawidłowy skład mieszanki za bogata lub za uboga.

 

co powinienem zrobić?

pewnie sonda lambda bo wymiany czy niekoniecznie bo skoro jest nieprawidłowy sygnał sondy czy nieprawidłowy skład mieszanki to nie powinien on być cały czas?? a jeśli tak to jaka sondę powinienem założyć i jaki jest jej koszt oraz o co chodzi z tym uszkodzeniem lampki kontrolnej

 

wielkie dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz aku na 15-20min, żeby zresetować ECU. Pojeździj chwilę na benzynie i jedź so gazownika wyregulować gaz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z serwisu opel24:

 

"Kasowanie kodów usterek, czyli RESET ECU.

 

Odłączyć ujemny biegun akumulatora na okres co najmniej 30 minut a następnie ponownie go podłączyć. Metoda ta posiada jednak wady. Odłącznie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20 – 30 minut. Silnik należy też pozostawić na biegu jałowym przez około 10 minut a najlepiej do chwili włączenia elektrowentylatora na chłodnicy. Potem w różnych warunkach pracy (jazda miejska w zróżnicowanym stylu - i dynamiczna i spokojna). Lepiej kasować kody za pomocą czytnika kodów usterek. "

 

czyli utracisz wszystkie ustawienia w aucie a także będziesz musiał na nowo nauczyć komputer jak ma dawkować paliwo i jakie wartości uznawać za prawidłowe itd

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robek00

dziś jechałem w dłuższa trasę i zauważyłem że pomarańczowa kontrolka zapalała się dość często na okres około 2-4 min i gasła a potem po jakimś czasie znowu zapalała niezależnie od prędkości, obrotów czy dziur w drodze. ponownie sprawdziłem błędy i wyskakują tylko te 3 które podałem wyżej. co to może być?? samochód podczas jazdy zachowuje się normalnie ma normalnie przyspieszenie itp nawet jak pali się check engine.

dodam także ze gaz założony jest od kilku dni a problemy z kontrolka pojawiały się wcześniej przed założeniem instalacji gazowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności