Skocz do zawartości

problem z gazem sekwencyjnym


Gość bartek89s

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartek89s

Witam.

Jestem posiadaczem Vectry 1.6 16V z 96 8) . Mam gaz sekwencje i mam problem, a mianowicie mam butle 48 litra a jak tankuje do pełna to wchodzi mi 33 ;( Co jest??

I ile powinnien palić :wesoly: na calej butli zrobie 320 kilometrów co daje mi ponad 20 zł na 100 kilometrów :beer: , wydaje mi sie ze pali za duzo.

 

Prosze o pomoc :D .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wejsc 38.5 litra wine za to ze wchodzi mniej ponosi pewnie plywak w srodku ktory za wczesnie zamyka doplyw moze byc tez ze wielozawor nie jest dobrze dobrany do butli i stad mniej wchodzi ale nie wiem jak bylo wczesniej,w kazdym razie mozna to rozebracoczywiscie na bytli w ktorej nie ma juz absolutnie nic gazu i plywak podgiąć.Co do spalania to wszystko zalezy jakie masz graty pod maska i ile tkm juz na tym zrobiles,ogolnie do spalania benzyny dodaj tak z 20% i tyle powinien spalic gazu.Jesli auto spala za malo gazu to nie ma sie za bardzo co cieszyc gdyz to oznacz w ktorychs warunkach ubogą mieszanke a co za tym idzie w dalszej perspektywie wypalenie zaworow.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek89s

Jak go kupowałem to miał przejechane przejechane 150 tyś. a gaz założony w 2007 Maj. Dzięki za rade sprawdze to. Jeszcze jedno pytanie czy można gaz sekwencyjny regulować??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

pali ci ok. 10l na 100, co nie jest zlym wynikiem na 1.6 16v. Generalnie (nie obraz sie) jestes dosc zielony i na tym forum nie dowiesz sie nic wartosciowego (bez obrazy dla innych) dopoki nie podasz wiecej info na temat silnika i instalacji. takie podstawy:

 

1. czy silnik na benzynie chodzi dobrze, nie ma zadnych checkow, sprezanie ok, uklad zaplonowy ok, nie szarpie itp.

 

2. jaka to instalacja, jaki sterownik, parownik, wtryski, jak zamontowana (parownik rownolegle do osi samochodu, krotkie przewody od listwy wtryskiwaczy do kolektora etc.)

 

3. jaki przebieg instalacji, kiedy wymieniane ostatnio filtry, kiedy byla ostatnia regulacja, czy mieszanka jest dobrze ustawiona (mapy benzynowe pokrywaja sie z gazowymi)

 

4. zrzuty ekranu z programu diagnostycznego (tego pewnie nie bedziesz mial) pozwolilyby rozwiac wiele watpliwosci. dobrze tez znac cisnienie reduktora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek89s

jeśli chodzi o silnik to żyleta tak powiedziało mi kilku mechaników :) . Mam jeszcze jeden problem a mianowicie zapala mi się pomarańczowa kontrolka jak by spręrzarka a w środku jest piorun, I po jakimś czasie gaśnie nie mam kompletnie pojecia co to jest. POMOCY

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy ktoś ma taki sam samochód?? I prosił bym o napisanie jakie ma spalanie gazu i benzyny :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jeśli chodzi o silnik to żyleta tak powiedziało mi kilku mechaników :) . Mam jeszcze jeden problem a mianowicie zapala mi się pomarańczowa kontrolka jak by spręrzarka a w środku jest piorun, I po jakimś czasie gaśnie nie mam kompletnie pojecia co to jest. POMOCY

no to jednak nie chodzi jak zyleta skoro masz checka od ukladu zaplonowego

 

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy ktoś ma taki sam samochód?? I prosił bym o napisanie jakie ma spalanie gazu i benzyny :)

a dokladniej jaki masz ten silnik? ja mam 1.6 16V 101KM (x16xel) - spalanie 10l lpg na 100, glownie w miescie, benzyny nigdy nie zatankowalem wiecej niz 10l wiec nie wiem ile pali :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek89s

Dzięki za odpowiedz. Mam taki sam silnik więc spalanie ma dobre. A mozesz coś więcej napisać o tej kontrolce?? Jak to zrobić i co to szkodzi :):) Z góry dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

moge tylko napisac zebys odczytal bledy z ECU. mozesz to zrobic u mechanika (koszt 50zl przewaznie), mozesz to zrobic sam jesli zdobedziesz interfejs (koszt ok. 100zl) i zainstalujesz na laptopie opel tech2 albo mozesz 'wymrugac' bledy dioda checka (za free). polega to na polaczeniu drutem (spinaczem) pinow na zlaczu diagnostycznym (o ile pamietam 3 i 4 od gory po lewej stronie wtyczki, ale sprawdz zebys sobie nie spalil ECU) i przekreceniu zaplonu do momentu zaswiecenia kontrolek. zolta kontrolka zacznie mrugac podajac kod. np. kod 1230 to bedzie mrugniecie, przerwa, 2mrugniecia, przerwa, 3mrugniecia, przerwa, 10 mrugniec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności