Skocz do zawartości

Problemy z wolnymi obrotami.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Tak więc mam zawór EGR :D

Czy to ustrojstwo posiada jakąś elektronike bo wywoływałem błędy i tylko standardowa 12 mi sie wyświetla.

Coś czuje że będzie sie trzeba wybrać na kanał i zdemontować katalizator.

Dodam jeszcze że jestem po wymianie wydechu (środek i koniec),a dalej coś mi brzęczy może katalizator sie sypie.

Co tak wogóle myślicie o mojej teorii że przy przytkanym kacie mogą wariować obroty?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-320384
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Szczerze mówiac nie wiem, wiem ze u mnie wszystko sie sypalo a usterek zadnych nie pokazywal. Wiec chyba nie zaszkodzi sprawdzic :D

Najproscie na rozgrzanym silniku odlacz sonde i wepnij sie miernikiem + w kostke( masz 1 przewód) a mase z baterii. wlasciwe wskazanie to miedzy 0.2 a 0.8v ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-320263
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja miałem podobny problem, silnik pracował nie równo na wolnych obrotach i szarpał, a przyczyną był zasysanie powietrza za przepusnicą, więc może sprawdż uszczelki i itp rzeczy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-320041
Udostępnij na innych stronach

Umnie jest cos takiego, ze jak odpalam naprzyklad samochod to potrafi czasami wskoczyc mi na wysokie obroty odrazu np tak 1500 - 2000... najpierw pomyslalem sobie ze moze to wina zaworu EGR wiec go odlaczylem i na nic to sie zdalo. Jednak po wnikliwym sledztwie heh okazalo sie ze to wina przepustnicy - ma ona jakies takie minimalne luzy tam na osi... i jak wskoczy mi silnik na wysokie obroty to wystarczy ja docisnac od gory tam i jest juz ok... teraz kwestia jej wymiany ile to moze kosztowac w oplu astrze f??? wyczytalem ze mozna tez sprobowac ja tam domknac calkiem za pomoca takiej srubki regulacyjnej i moze to by cos pomoglo bardziej by trzymalo i by moze takich luzow nie bylo, probowal ktos z was moze tego kiedys ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-319582
Udostępnij na innych stronach

No a jest ktoś w stanie wyjaśnić Mi dlaczego to dzieje sie podczas jazdy a jak sie całkowicie zatrzymam to wszystkie niedomagania znikają.

Nie wystarczy tylko że wrzuce na luz w trakcie jazdy musze sie zatrzymać i wtedy wszystko ustaje ;)

 

[ Dodano: Pon Sie 20, 2007 13:47 ]

No widze że nikt nie przeczytał mojego problemu od początku.

No właśnie wszystko znika po całkowitym zatrzymaniu się . DZIWNE NIE

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-319572
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam ten sam problem z silnikiem 1.6

 

Krokowiec i przepustnica czyściutka, a komputer nie pokazuje błędów. Jedno co ciekawe po odłączeniu ABS u wszystko wraca do normy. Ale jak tu jeździć bez ABS u i wspomagania kierownicy. Znajomy mechanik męczył się z moją ASTERKĄ dwa dni i wyskoczył z tekstem "tak musi być".

 

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-316868
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem sobie lambde z tego co wyczytałem na forum perfekcyjny odczyt powinien wachać się między 0,40 V a 0,50 V.

Mój odczyt wachał się między 0,02 V a 0,80 V przy czym zmiany napięcia były błyskawiczne w ciągu 1 s były dwie skrajności. Czy to normalne trzeba sobie średnią wyciągnąć ?

Dodam tylko że pomiaru dokonałem na rozgżanym silniku na wolnych obrotach.

Przy tym wszystkim wykryłem jeszcze zbyt wysoką rezystancje przewodów WN około 6 kΩ. Przewody i świece do wymiany ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-316790
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem sobie lambde z tego co wyczytałem na forum perfekcyjny odczyt powinien wachać się między 0,40 V a 0,50 V.

Mój odczyt wachał się między 0,02 V a 0,80 V przy czym zmiany napięcia były błyskawiczne w ciągu 1 s były dwie skrajności. Czy to normalne trzeba sobie średnią wyciągnąć ?

Dodam tylko że pomiaru dokonałem na rozgżanym silniku na wolnych obrotach.

Przy tym wszystkim wykryłem jeszcze zbyt wysoką rezystancje przewodów WN około 6 kΩ. Przewody i świece do wymiany ???

 

przeciez x14nz ma sonde 0-1V wiec odczyty masz jak najbardziej prawidlowe ! pod warunkiem ze nie sprawdzales na LPG z wlaczona emulacja :lol:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/3069-problemy-z-wolnymi-obrotami/page/4/#findComment-316747
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności