Skocz do zawartości

brak mocy a turbo działa


Gość Adam-Janusz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Adam-Janusz

Witam wszystkich mam pare problemów z moją zafirą (2000r. z silnikiem 2.0DTI - 101KM)

1 Silnik

stracił moc a turbo działa-słychac jak sie załancza. Stało sie to jednego dnia, pojechałem do miasta (było ok) postawiłem samochód i po paru godzinach jak zaczołem jechac było czuc ze silnik osłabł, co może byc przyczyną?

2 Jest odciety kabelek trzy żyłowy od czego on jest? oraz od czego są te odpięte wtyczki?

3 Jestem słaby jeżeli chodzi o sprawy związane z silnikiem dlatego prosze zeby ktos mądrzejszy niz ja :urodziny: mógł nazwac te czesci zaznaczone na zdjeciu

Z GÓRY DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDZI

a oto zdjecia

obrazek 1

obrazek 2

obrazek 3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obrazek 3

od lewej

1. przepływomierz

2. zawór EGR

3. filtr paliwa-jego obudowa

4. pompa wakum

5. nie wiem /?/

6. coś od podciśnienie, ale nie wiem dokładnie

 

 

 

 

Nie ma potrzeby cytować całego postu odpowiadając bezpośrednio pod nim.

Usunąłem zbędny cytat / Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według 3 fotki kolega rudysz zamienił kolejność elementów;

1 - przepływomierz

2 - zawór EGR

3 - waku pompa

4 - obudowa / filtr paliwa

5 - jak się nie mylę jest to szybko-złącze kabli

6 - elektrozawory sterujące (pierwszy od akumulatora jest od zaworu EGR, drugi bliżej lampy jest od klap zawirowań). Nie zawsze te elektrozawory mają inne kolory, bywa że są czarne ale najważniejsze to co czasami ich różni są numery a także elektrozawór od klap zawirowań posiada siwą wtyczkę zasilającą. Jeszcze jest jeden elektrozawór nie zaznaczyłeś go na fotce a mianowicie popatrz pod przepływomierzem przykręcony do kielicha amortyzatora jest on od turbiny, wszystkie elektrozawory podłączone są do waku pompy (jest to opisane na forum poszukaj).

Jeśli chodzi o oderwany kabel to popatrz na obudowę filtra paliwa, czy nie masz tam pustej wtyczki, lub zbiorniczka płynu hamulcowego.

Jeśli chodzi o fotkę 2 to nie wiem od czego ona jest, ale jak zerkniesz pod zbiorniczek to z pewnością znajdziesz jeszcze jedną identyczną (mam tak samo).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam-Janusz

Jeśli chodzi o oderwany kabel to popatrz na obudowę filtra paliwa

on jest odcięty.

A wie ktos czemu stracił moc?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wie ktos czemu stracił moc?

Sprawdź układ podciśnieniowy i układ dolotowy pod kontem szczelności. Podepnij autko pod kopa i zrób diagnozę autka, przyczyn utraty mocy jest sporo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Adam-Janusz

Byłem u elektryka i było wszystko ok do czasu. Naprawił to zmieniając elektrozawór od turbiny (szary) z tym od egr (czarny) wiec przy akumlatorze miałem dwa szare. Kazał kupic nowy do turbiny kncówka nr ...22(szary), a czarny zamontowac tam gdzie był i tak zrobiłem, po czym znowu nie mam mocy dlaczego? Może zły elektrozawór kupiłem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności